Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2010, 20:42
mdac
mdac is offline
hallo allemaal , ik heb een best wel vervelend probleem , ik ga misschien blijven zitten in klas 3 en zo ben ik straks 17 en zit ik nog in de 3de...

ik doe nu 3vwo en ik heb al langer aangegeven dat ik 4 havo wil gaan doen , ik weet alleen niet of dat met de volgende gegevens zou gaan ... :

ik mag maar 3 tekorten hebben , ik heb er 4 waaronder 1x 5,4
ik moet in totaal 18 punten staan voor nederlands / wiskunde / engels , ik sta 17,4
ik moet in totaal 66 punten hebben , ik sta ongeveer 65,3

zoals jullie zien sta ik overal net iets teveel onder, alleen op zo'n blaadje voor de overgangsnormen staat dat bevordering naar 4 havo niet alleen op de punten uitgaat, maar ook op inzet, werkhouding, enz.

nu kan ik zeggen dat ik niet echt bepaald de beste leerling ben in de klas, ik maak me huiswerk niet altijd en ik stel niet echt veel vragen, maar ik ben als ik mezelf met andere leerlingen vergelijk niet heel erg, ik verpest de les niet en ik word er nooit echt vaak uitgestuurd

weten jullie soms of de overgangsnorm naar 4 havo echt heel erg streng is ? alvast bedankt , en ja ik zal nog ontzettend me best doen om die kleine beetje punten omhoog te krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2010, 10:18
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Laatst gewijzigd op 20-07-2018 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 12:30
Verwijderd
Je moet ook kijken naar compensatiepunten. En natuurlijk is je inzet ook belangrijk. Als je niet gemotiveerd bent laten ze je eerder zitten dan wanneer je dat wel bent.

Maar als ik zo kijk is het allemaal echt net te weinig. Ik vraag me ook af of je het niet moeilijk zou krijgen als je wél genoeg punten had. Want het is allemaal echt net aan en 4 VWO is een druk jaar.

Overigens, ze zullen je alleen naar 4 HAVO sturen als het echt slecht is. Bij jou is het niet heel goed, maar niet dramatisch, daarom denk ik dat ze je 3 VWO over laten doen. Bedenk je wel dat HAVO 4 wel een hele stap terug is vergeleken met VWO 4. Juist in de bovenbouw worden de verschillen groter. Eenmaal in HAVO 4 is het daarom ook moeilijker om naar VWO 4 te komen, mocht je je ooit bedenken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 17:38
Verwijderd
Bij mij zijn het deze regels:

1. Op het eindrapport mogen maximaal 5 tekorten voorkomen in maximaal 4 onvoldoendes.
2. In de vakken onder a mogen slechts 4 tekorten voorkomen.
3. Het gemiddelde van de vakken onder B moet een zes zijn.
4. Het gekozen profiel mag slechts één onvoldoende in de profielvakken bevatten: het cijfer 4 of 5.
5. Aan alle vier voorwaarden moet voldaan worden.

Weet niet of het op elke school met A en B vakken gaat, maar de B vakken zijn gym, tekenen, muziek en dat soort dingen en de A vakken wiskunde, nederlands, frans, duits, economie etc.

Als je naar het hbo wilt, zal ik gewoon naar de havo gaan. Mocht je 4vwo niet halen, dan moet je alsnog naar 4havo overnieuw doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten