Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2011, 19:39
koekje97
koekje97 is offline
hoi
een tijdje was ik dun, maar als ik nou zit dan puilt er een randje over mijn broek.
op het moment weeg ik 45 en ik ben 161.
ik weet niet wat ik moet denken, maar volgensmij ben ik dik...
iemand tips om het randje weg te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2011, 19:49
Em.
Em. is offline
Heel veel te mager worden. Of grotere broeken kopen.

Nee, dat randje is normaal. Dat hoort bij een vrouwenlichaam. Als je dat níet hebt is het eng. Ik vind je zelfs wat licht klinken, eigenlijk, volgens mij ben ik namelijk 1.70 en ongeveer 60 kilo - of een paar kilo zwaarder. Ik weet het niet zo, want ik sta nooit op de weegschaal, da's een hele zorg minder.

En volgens deze heb je een bmi van 17. Dat noemen ze gezond (?) maar bij mijn weten ligt het wel heel erg dicht bij ondergewichtgrens? Ik vind het iig eerder licht/normaal dan normaal-richting-zware-kant.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 19:50
Verwijderd
Het is heel normaal om een 'randje' over je broek te hebben als je zit. Misschien had je het als kind niet, maar je zit nu in de puberteit en dat houdt dus ook in dat je lichaam verandert. Je krijgt rondingen en zo.

Je hebt trouwens een ontzettend laag BMI. Dat kan gebeuren als je in de groei bent, maar eet je wel genoeg? Je moet zeker niet proberen af te vallen, dat zou voor jou erg ongezond zijn.

ETA: @Em.: het is 'gezond' omdat ze nog zo jong is, volgens mij, en misschien net aan het groeien.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 19:52
Verwijderd
Dat randje hoort inderdaad. Dat is gewoon je vel en dit kan ook komen doordat je broek te strak zit.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 20:17
Gary Brown
Gary Brown is offline
Ik ben 1.82 en ik weeg 58 en een half... maar dat is wel een spierklompje, hea!
Oud 12-05-2011, 21:45
Jefar
Jefar is offline
Dude, 58 kilo maar...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 01:00
DoubleG
DoubleG is offline
Citaat:
Ik ben 1.82 en ik weeg 58 en een half... maar dat is wel een spierklompje, hea!
Spierklompje? Of gewoon een vetpercentage van 8.5%? Ik weet niet of je zwaarder hebt gewogen maar zo te horen klinkt het niet goed. Ik ben zelf 1.84m en weeg toch wel een stukje meer. Laagste wat ik ook was is 70 kg. Je zult waarschijnlijk ook wel een 'sixpack' hebben maar dat komt gewoon omdat er totaal geen vet zit.

Ik raad je aan wat meer te gaan eten, misschien komt dit nog wel. Er zijn talloze redenen. Maar sinds je, je fysieke gesteldheid belangrijk vind zal ik deze met je meegeven. Zolang jij geen vet hebt, zul jij weinig tot haast niets aan spiermassa opbouwen. En met weinig bedoel ik Nada. Als jij nu gaat sporten verbrand je letterlijk je spieren. Want er is niets anders om weg te branden. Dus je slinkt in plaats van dat je groeit. Nog niet te spreken hoe slecht dit kan zijn voor je gezondheid. Mocht je een medische reden hebben dat je wat minder weegt dan wordt het waarschijnlijk ook in de gaten gehouden.

--

Genoeg OT. Dat je een beetje vel over je broek hebt hangen betekend echt niet dat je dik bent hoor. Geloof me. Hoort erbij en is niets mis mee!
Oud 13-05-2011, 05:32
Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
Spierklompje? Of gewoon een vetpercentage van 8.5%? Ik weet niet of je zwaarder hebt gewogen maar zo te horen klinkt het niet goed. Ik ben zelf 1.84m en weeg toch wel een stukje meer. Laagste wat ik ook was is 70 kg. Je zult waarschijnlijk ook wel een 'sixpack' hebben maar dat komt gewoon omdat er totaal geen vet zit.

Ik raad je aan wat meer te gaan eten, misschien komt dit nog wel. Er zijn talloze redenen. Maar sinds je, je fysieke gesteldheid belangrijk vind zal ik deze met je meegeven. Zolang jij geen vet hebt, zul jij weinig tot haast niets aan spiermassa opbouwen. En met weinig bedoel ik Nada. Als jij nu gaat sporten verbrand je letterlijk je spieren. Want er is niets anders om weg te branden. Dus je slinkt in plaats van dat je groeit. Nog niet te spreken hoe slecht dit kan zijn voor je gezondheid. Mocht je een medische reden hebben dat je wat minder weegt dan wordt het waarschijnlijk ook in de gaten gehouden.

--

Genoeg OT. Dat je een beetje vel over je broek hebt hangen betekend echt niet dat je dik bent hoor. Geloof me. Hoort erbij en is niets mis mee!
Oh, ik voel me een beetje rot dat te horen, maar ik sprak met de schoolarts, en die zei dat het gewoon goed is voor een jongen van 15.
Oud 13-05-2011, 05:54
MiBe
MiBe is offline
Ik ben 1.78 en al vrij licht met mijn 64kg. 1.82 bij 58,5 is gewoon ziek mager, heb je anorexia ofzo? Of geven je ouders je gewoon niet te eten?
Oud 13-05-2011, 06:10
Gary Brown
Gary Brown is offline
Nee, ik voel me niet ziek ofzo, ik heb geen anorexia, ik voel me gewoon prima. En als mijn ouders even het huis uit zijn, vreet ik makkelijk de hele voorraadkast leeg. Maar voor iemand van 18/19 is dat natuurlijk heel anders, je hele lichaamsgewicht balanceert eigenlijk want je bent bijna uitgegroeid. Maar ik heb een tabel gevonden, om mijn argument te versterken: http://www.vetvrij.com/gemiddelde-ge...n-tieners.html
Oud 13-05-2011, 06:18
MiBe
MiBe is offline
Lees eens goed wat eronder staat. De gemiddelde 15-jarige is echt geen 1.82 hoor
Voor je lengte ben je echt heel erg licht, daar bestaat gewoon geen twijfel over, ook niet voor een 15-jarige. Als je je echter prima voelt zou ik het er ook bij laten zitten. Misschien wat meer sporten waardoor je meer spiermassa krijgt, word je ook vanzelf zwaarder van. Of als je al veel sport misschien meer krachttraining.
Oud 13-05-2011, 06:41
Verwijderd
Citaat:
hoi
een tijdje was ik dun, maar als ik nou zit dan puilt er een randje over mijn broek.
op het moment weeg ik 45 en ik ben 161.
ik weet niet wat ik moet denken, maar volgensmij ben ik dik...
iemand tips om het randje weg te krijgen?
Zoals hier al gezegd is, je zit in de puberteit dus je lichaam is aan het veranderen. En 45 vind ik inderdaad ook vrij licht klinken met je lengte erbij. Dat 'randje' heeft iedereen, en dat hoeft niet perse vet te zijn. Je krijgt nu gewoon een vrouwelijk lichaam, en daar moet je proberen trots op te zijn!
Andere broeken moeten kopen is ook niet erg, zo lang het maar niet is omdat je in een tijd heel veel aangekomen bent. Maar misschien is het voor jou wel handiger om wat meer te eten, want volgens mij zit je inderdaad op het randje van ondergewicht.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 07:03
Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
Lees eens goed wat eronder staat. De gemiddelde 15-jarige is echt geen 1.82 hoor
Voor je lengte ben je echt heel erg licht, daar bestaat gewoon geen twijfel over, ook niet voor een 15-jarige. Als je je echter prima voelt zou ik het er ook bij laten zitten. Misschien wat meer sporten waardoor je meer spiermassa krijgt, word je ook vanzelf zwaarder van. Of als je al veel sport misschien meer krachttraining.
Hm, ja, ik zie het. Ik denk dat ik dat als een compliment moet aanhoren. Ik ben gewoon 1 van die jongens die veel kunnen eten zonder dik te worden
En wat sport betreft, ik zit niet echt op een sport ofzo, maar ik druk me vaak op, wat super makkelijk gaat, en ik maak elke zaterdag een wandeling van een half uur.
Maar, zoals jij zegt, misschien moet ik wat meer krachttraining doen, gewichtheffen ofzo. Maar ik heb gehoord dat als je al vroeg met gewichten gaat werken, dan groei je niet meer. En ik wil wel de 1.95 halen!
Oud 13-05-2011, 07:16
MiBe
MiBe is offline
1.95... wut? Zo'n lengte lijkt me echt a-relaxt, mag je sommige achtbanen zelfs niet meer in.
Oud 13-05-2011, 07:19
Gary Brown
Gary Brown is offline
Haha xD maar ik wordt echt ongeveer die lengte... Er zit zelfs een jongen van 2 meter bij mij op school!
Oud 13-05-2011, 07:20
MiBe
MiBe is offline
Dan weet je gelijk welke sport je moet gaan beoefenen, wie weet haal je het wel tot de NBA.
Oud 13-05-2011, 08:38
Vice
Vice is offline
45 kilo is een prima gewicht voor jouw leeftijd en lengte.
Oud 13-05-2011, 08:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
En volgens deze heb je een bmi van 17. Dat noemen ze gezond (?) maar bij mijn weten ligt het wel heel erg dicht bij ondergewichtgrens? Ik vind het iig eerder licht/normaal dan normaal-richting-zware-kant.
Dat komt doordat TS nog niet volwassen is.
Oud 13-05-2011, 12:07
DoubleG
DoubleG is offline
Citaat:
Maar, zoals jij zegt, misschien moet ik wat meer krachttraining doen, gewichtheffen ofzo. Maar ik heb gehoord dat als je al vroeg met gewichten gaat werken, dan groei je niet meer. En ik wil wel de 1.95 halen!
Je lengte kun je niet uitrekenen helaas dus misschien wordt je inderdaad nog 1.95. Misschien zelfs langer. Of ietjes korrter. Who knows.

Als je met gewichten gaat trainen moet je veel koolhydraten tot je toenemen. (Gewoon veel eten, en geen sla! ) Hoe groter je spieren worden namelijk hoe meer energie ze nodig hebben. Zelfs op een dag dat je niets doet hebben ze dan meer energie nodig. Dus ook meer eten Zoals ik je al gestuurd hebt. Je kan misschien vragen aan een Sport Instructeur voor proteïne supplement. Dit helpt ook aanzienlijk. En een sportschema, die kunnen Sport Instructeurs ook voor je maken.

Dat je niet meer groeit als je gaat fitnessen is een beetje tricky. Eigenlijk niet, maar dat licht eraan hoe zwaar je, jou spieren behandeld. Als je gewoon een beetje fitness doet. 1 of 2 keer per week met begeleiding van een Sport Schema dan is er helemaal niets aan het handje.
Oud 13-05-2011, 12:33
Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
Dan weet je gelijk welke sport je moet gaan beoefenen, wie weet haal je het wel tot de NBA.
Haha, ik weet het niet hoor. Ik zie mezelf niet echt gespierde kerels in elkaar slaan ;P
Oud 13-05-2011, 13:50
MiBe
MiBe is offline
Het is in de NBA ook echt niet de bedoeling dat je ze in elkaar slaat hoor
Oud 13-05-2011, 14:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben ongeveer even zwaar en ongeveer even groot. Ik loop bij een diëtist om aan te komen. Oftewel: jij bent eerder te dun dan te dik en over een randje vet over je broek hoef je je echt geen zorgen te maken.
Oud 13-05-2011, 14:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben ongeveer even zwaar en ongeveer even groot. Ik loop bij een diëtist om aan te komen. Oftewel: jij bent eerder te dun dan te dik en over een randje vet over je broek hoef je je echt geen zorgen te maken.
Het verschil alleen is dat jij 9 jaar ouder bent.
Oud 13-05-2011, 14:57
Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
Het is in de NBA ook echt niet de bedoeling dat je ze in elkaar slaat hoor
Eigenlijk bedoelde ik dat het er soms ruig aan toe gaat, hahaha!
Oud 13-05-2011, 15:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het verschil alleen is dat jij 9 jaar ouder bent.
Dat wil toch niet zeggen dat ts zich zorgen moet gaan maken over haar gewicht? Ze is nu eerder dun dan dik, dus mocht ze de komende negen jaar wat aankomen, zou ze een prima gewicht hebben.
Oud 13-05-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Dat wil toch niet zeggen dat ts zich zorgen moet gaan maken over haar gewicht? Ze is nu eerder dun dan dik, dus mocht ze de komende negen jaar wat aankomen, zou ze een prima gewicht hebben.
Dit dus. 45 kilo is echt (te) weinig. Ikzelf ben 1.63 meter (denk ik; de laatste keer dat ik gemeten ben kan ik me niet eens herinneren) en weeg 50.5 kilo. Dat vind ik al te weinig en ben daarom ook druk bezig met proberen aan te komen.

Slank is mooi, maar echt dun is vreselijk. Hoewel dat natuurlijk ook een mening is, maar damn meid, het is onmogelijk om dik te zijn als je maar 45 kilo weegt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 18:03
Rivka
Rivka is offline
Je bent 14 en alles kan nog gebeuren met je lichaam. Je kan nog groeien, je kan nog wat afvallen (al lijk je mij vrij licht)... maak je geen zorgen, het is normaal. Ik moet zeggen dat ik ook heel erg mijn best doe om geen lovehandles te krijgen, maar laatst had ik het erover met een meisje (dat een stuk zwaarder is dan ik) en die vond mijn zorg nergens op slaan. En dat is ook zo. Want niemand let zoveel op jou als jijzelf .
Als je nou toch vind dat het écht opvalt kan je altijd nog flink gaan sporten.

Verder zou het inderdaad kunnen dat je broeken te strak zitten of dat je niet helemaal de goede soort broek draagt. Dan moet je maar eens om advies vragen in een goede kledingwinkel.
Oud 14-05-2011, 22:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dit dus. 45 kilo is echt (te) weinig. Ikzelf ben 1.63 meter (denk ik; de laatste keer dat ik gemeten ben kan ik me niet eens herinneren) en weeg 50.5 kilo. Dat vind ik al te weinig en ben daarom ook druk bezig met proberen aan te komen.

Slank is mooi, maar echt dun is vreselijk. Hoewel dat natuurlijk ook een mening is, maar damn meid, het is onmogelijk om dik te zijn als je maar 45 kilo weegt.
Toen ik zelf 14 jaar was, woog ik ook ongeveer 45 kilo, maar ik was echt niet te dun. Na 12 jaar is er inmiddels ook 8 kilo bijgekomen.

Overigens ben ik zelf 1.60 meter.
Oud 15-05-2011, 17:18
Lastnightrider
Lastnightrider is offline
pics, dan pas kunnen we oordelen, verder zoals je beschrijft denk ik dat je eerder iets te dun bent dan te dik, het meisje die ik leuk vind is 1,70 en weegt nu 70, die vindt zichzelf ook te dik dus ik denk dat het bij jou ook wel mee zal vallen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Toen ik zelf 14 jaar was, woog ik ook ongeveer 45 kilo, maar ik was echt niet te dun. Na 12 jaar is er inmiddels ook 8 kilo bijgekomen.

Overigens ben ik zelf 1.60 meter.
Natuurlijk is ze jong en gaat er waarschijnlijk nog veel veranderen, maar ik blijf er bij dat 45 kilo een gewicht is waarop je onmogelijk 'dik' kan zijn, tenzij je maar een halve meter lang bent, maar dat is hier niet aan de orde.

Ik word er soms een beetje triest van dat zoveel meiden/vrouwen zo snel denken dat ze (te) dik zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 11:25
Verwijderd
Leve de Paris hilton wannabees in ons kikkerlandje
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 08:47
Verwijderd
Ja, want iedereen die zich afvraagt offie te dik is, wil graag net zo dun zijn als paris hilton.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 12:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, want iedereen die zich afvraagt offie te dik is, wil graag net zo dun zijn als paris hilton.
Het wordt wel overal gepromote door de modemaffia, en allerlei vrouwenbladen doen er fanatiek aan mee. Ik bedoel, de TS is te mager. Mag tussen de 50 en 65 kilo wegen voor een ideaal gewicht. En toch zo'n zorgen over mogelijk te dik zijn? Zoiets moet aangeleerd worden, want mensen willen niet van zichzelf lelijk en uitgemergeld zijn.
Oud 18-05-2011, 11:12
Vice
Vice is offline
Nee, haar ideaal gewicht ligt tussen de 44 en 60 kilo.

Citaat:
Natuurlijk is ze jong en gaat er waarschijnlijk nog veel veranderen, maar ik blijf er bij dat 45 kilo een gewicht is waarop je onmogelijk 'dik' kan zijn, tenzij je maar een halve meter lang bent, maar dat is hier niet aan de orde.

Ik word er soms een beetje triest van dat zoveel meiden/vrouwen zo snel denken dat ze (te) dik zijn.
Ik word eerder moe van al die mensen die zeggen dat TS te licht is, want dat is gewoon niet waar. Sowieso kun je als kind/jongere beter iets aan de lichte kant zijn, omdat tijdens de puberteit altijd wel wat kilo's bijkomen en gewicht verliezen in die periode veel moeilijker is.

Verder komt overgewicht steeds meer voor en zeker bij kinderen wordt het erger. Het zou dus best kunnen dat die meiden/vrouwen ook daadwerkelijk (te) dik zijn. TS daarentegen kom nu in een periode dat haar lichaam vrouwelijke vormen krijgt en voor een onzeker iemand kan dat wel wennen zijn.
Oud 18-05-2011, 18:18
Verwijderd
Ik snap je punt Vice, maar het moet wel duidelijk blijven dat koekje97 echt totaal niet dik is, ook niet voor een veertienjarige

Volgens mij had ik op m'n veertiende ook zo'n soort gewicht en lengte en ik was ook altijd het dunste van de klas toen...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je punt Vice, maar het moet wel duidelijk blijven dat koekje97 echt totaal niet dik is, ook niet voor een veertienjarige

Volgens mij had ik op m'n veertiende ook zo'n soort gewicht en lengte en ik was ook altijd het dunste van de klas toen...
Ik ook ongeveer, inderdaad. Maar volgens mij ben jij langer dan ik ben..

@Vice: Ik bedoelde er verder ook niets lulligs mee, of zo, maar toen mijn halfzusje van 12 een keer naar mij toe kwam met de vraag: "Ben ik te dik? Als ik buk krijg ik een vetrand.." toen werd ik toch wel even misselijk. Ten eerste maken meisjes zich steeds jonger druk om die onzin en ten tweede is het ideaalbeeld zo distorted.

En 45 kilo.. Mjah. Ik ben tegen mijn zin opeens heel veel afgevallen. Ik woog rond de 60, maar uiteindelijk zat ik onder de 50. Gelukkig is dat nu gestopt (het afvallen), maar ik ben nog steeds bezig met proberen aan te komen en als ik dan mensen zie die nog lichter zijn dan ik, die zitten te zeuren over dik zijn.. Ik erger me daar soms aan. En al helemaal als mensen dan tegen mij zeggen dat ik blij moet zijn dat ik niet dik ben.. Te dun zijn is ook geen pretje, hoor, maar de maatschappelijke obsessie is dikheid, dus dan wordt mijn 'probleem' gewoon gebagatelliseerd. But that's my problem.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Nu wel, ben 1.68. Maar op m'n veertiende was ik nog geen 1.68 hoor, ik was een laatbloeier In de brugklas was ik 1.50 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 22:04
Vice
Vice is offline
Citaat:

@Vice: Ik bedoelde er verder ook niets lulligs mee, of zo, maar toen mijn halfzusje van 12 een keer naar mij toe kwam met de vraag: "Ben ik te dik? Als ik buk krijg ik een vetrand.." toen werd ik toch wel even misselijk. Ten eerste maken meisjes zich steeds jonger druk om die onzin en ten tweede is het ideaalbeeld zo distorted.
Is geen probleem.
De vraag is echter hoe het komt dat jonge meiden zich steeds meer druk maken om hun gewicht. Het lijkt me sterk dat het door de modemaffia komt (wat T_ID beweerde) aangezien dunne modellen toch al een tijdje bestaan. Ook idolen waren vroeger slank.
Oud 20-05-2011, 11:34
Volk
Volk is offline
Ik denk dat het zou helpen als meisjes verplicht waren samen te douchen na gym. Dan zie je dat de lichamen die op tv en in boekjes komen ver van de realiteit liggen. Te veel meisjes zien alleen hun eigen lichaam naakt en kunnen daarom alleen vergelijken met plaatjes. En ik denk ook dat het zou helpen als weegschalen niet in elk huis te vinden zijn. Je hebt eigenlijk niks aan een weegschaal, die zegt je niet of je nog wel of niet in een broek past of hoe strak je bent.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 11:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Is geen probleem.
De vraag is echter hoe het komt dat jonge meiden zich steeds meer druk maken om hun gewicht. Het lijkt me sterk dat het door de modemaffia komt (wat T_ID beweerde) aangezien dunne modellen toch al een tijdje bestaan. Ook idolen waren vroeger slank.
Het komt wel degelijk uit die hoek hoor. Het is een heel sluipend proces. Vanaf dat elitaire groepje dat buiten de werkelijkheid leeft, betrekken wel tal van bekende mensen (die als voorbeeld worden gezien) hun kleding.

En de normale mode neemt er een voorbeeld aan... Magazines die voorbeelden voor vrouwen afdrukken gaan er in mee. Het gebruik van photoshop om fysiek onhaalbare vormen te geven aan een model is zo gewoon geworden dat één magazine het zelfs adverteerde dat ze één maand geen photoshop hadden gebruikt.

De idolen van vroeger zouden tegenwoordig als ze een modellenbureau binnen lopen weggehoond worden omdat ze 'veel te dik' zouden zijn. Iemand als Marilyn Monroe zou te dik zijn om zelfs maar in overweging genomen te worden.

En dan krijg je taferelen zoals ik laatst zag toen ik America's Next Topmodel voorbij zapte: Een meisje die een bmi van 16-18, aan de magere kant dus, heeft doet het goed, en krijgt de opmerking dat ze misschien wel past in de industrie voor grote maten. Kleding voor mensen met obesitas dus.

Ik weet niet wat er omgaat in het zieke brein van de modehomo die dat zei (die er zelf ook nogal breekbaar uit zag), of waar die misogynie vandaan komt, maar ik weet wel dat figuren als hij een heel patroon van verwachtingen scheppen, dat doorwerkt tot in het zelfbeeld van veel vrouwen.
Oud 22-05-2011, 14:30
roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Citaat:
Het komt wel degelijk uit die hoek hoor. Het is een heel sluipend proces. Vanaf dat elitaire groepje dat buiten de werkelijkheid leeft, betrekken wel tal van bekende mensen (die als voorbeeld worden gezien) hun kleding.

En de normale mode neemt er een voorbeeld aan... Magazines die voorbeelden voor vrouwen afdrukken gaan er in mee. Het gebruik van photoshop om fysiek onhaalbare vormen te geven aan een model is zo gewoon geworden dat één magazine het zelfs adverteerde dat ze één maand geen photoshop hadden gebruikt.

De idolen van vroeger zouden tegenwoordig als ze een modellenbureau binnen lopen weggehoond worden omdat ze 'veel te dik' zouden zijn. Iemand als Marilyn Monroe zou te dik zijn om zelfs maar in overweging genomen te worden.

En dan krijg je taferelen zoals ik laatst zag toen ik America's Next Topmodel voorbij zapte: Een meisje die een bmi van 16-18, aan de magere kant dus, heeft doet het goed, en krijgt de opmerking dat ze misschien wel past in de industrie voor grote maten. Kleding voor mensen met obesitas dus.

Ik weet niet wat er omgaat in het zieke brein van de modehomo die dat zei (die er zelf ook nogal breekbaar uit zag), of waar die misogynie vandaan komt, maar ik weet wel dat figuren als hij een heel patroon van verwachtingen scheppen, dat doorwerkt tot in het zelfbeeld van veel vrouwen.
Volgens mij heb ik die aflevering gezien. Ik moest toen ook eventjes slikken, want het model in kwestie was even zwaar of zelfs wat dunner dan ik ben. Ik zie mezelf niet bepaald als dik, maar als je dat soort dingen hoort begin je soms toch te twijfelen of je niet eens moet gaan lijnen. Als je naar andere grote maten-modellen kijkt, dan zie je ook dat de meesten een volstrekt normaal figuur hebben, maar nog bestempeld worden als te dik. Rare mensen in de mode-industrie.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 15:22
Roosje
Roosje is offline
Over "dikke" mensen in de mode-industrie: de Big & Beautiful-collectie van de H&M wordt standaard gepresenteerd op vrouwen die ongeveer mijn figuur hebben. En ik ben echt niet vadsig. Dat laat wel iets zien over hoe de mode-industrie werkt.

Edit: Oh ik keek op de H&M-website en het is nu niet meer zo, jeej! Het is nu daadwerkelijk een mooi mollig meisje. Nou, drie jaar geleden dan.
Oud 22-05-2011, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Over "dikke" mensen in de mode-industrie: de Big & Beautiful-collectie van de H&M wordt standaard gepresenteerd op vrouwen die ongeveer mijn figuur hebben. En ik ben echt niet vadsig. Dat laat wel iets zien over hoe de mode-industrie werkt.

Edit: Oh ik keek op de H&M-website en het is nu niet meer zo, jeej! Het is nu daadwerkelijk een mooi mollig meisje. Nou, drie jaar geleden dan.
De gemiddelde paspop voor grote maten heeft ook maat 38...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 16:40
Volk
Volk is offline
De maten worden ook kleiner gemaakt, wat vroeger maat 38 was is nu 36. Wat vroeger M was is nu XS.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 18:21
Vice
Vice is offline
Citaat:

We leven echt niet meer in de jaren '90 waar de heroïnelook populair was in modewereld. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat bij ANTM iemand met een bmi van 16 voor dik wordt uitgemaakt. Ik kijk zelf ook naar die programma's en daar doen ook volslanke mensen aan mee. Het nadeel alleen is dat meisjes met een maat 38 te dik zijn voor gewoon model en te dun voor plussize model. Dat is best zuur, aangezien maat 38 gewoon een mooie en gezonde maat is.

Komt ook nog eens bij dat mensen in Nederland steeds dikker worden, waardoor slank als iets extra's mooi en bijzonder wordt gezien. In arme landen waarin iedereen dus is, wordt dik al welvarend gezien, terwijl een welvarend land als Nederland slank wordt gezien als controle en zelfbeheersing over al die lekkere verleidingen. Als je die zelfbeheersing niet hebt, is het erg makkelijk om jezelf te troosten met ongezond eten, waardoor je dus in een virtuele cirkel terecht kom. Lijkt mij toch wel dat er link moet zijn tussen stijgende lijn van tieners met overgewicht en jonge meiden die bezig zijn met afvallen.

Kortom, ik denk dat gezonde (op)voeding belangrijker is dan je alleen richten op de mode-industrie.
Oud 22-05-2011, 19:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kortom, ik denk dat gezonde (op)voeding belangrijker is dan je alleen richten op de mode-industrie.
Dat spreekt voor zich, maar het is belangrijk dat degenen die de diepere oorzaak vormen van het ontstaan van dat beeld, dermate gebasht worden dat niemand hen meer als autoriteit ziet.

En dat van die heroïnelook uit de mode? Ik betwijfel het. Misschien dat ze dat voor de show zeggen, maar in de praktijk is er niets veranderd. Ik weet dat ik een willekeurig oppervlakkig modetijdschrift kan openslaan, of een of andere modeshow opgooglen, en dat ik niets te zien krijg behalve ongezond magere mensen. Niet iets dat ik als heteroseksueel graag doe, dus vraag alsjeblieft niet om een bron.

Ik bedoel, je gaf zelf al aan dat een hele normale en zelfs magere maat 'te dik is om gewoon model te worden'. Een normale gang van zaken zou zijn zo iemand uitkiezen, en de rest afwijzen omdat ze veel te mager zijn.
Oud 22-05-2011, 21:58
danny44
danny44 is offline
Haha, 1.61m en 45 kg en je denkt dat je dik bent? Hoezo anorexia...

Serieus, dat is echt volkomen normaal, zelfs aan de lage kant.

En inderdaad, dat randje is ook normaal.

Ik zelf ben wel te zwaar - ongeveer 1.81m en 80 kg. Zou liever rond de 70 zitten. Maar kritiek is het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 14:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat spreekt voor zich, maar het is belangrijk dat degenen die de diepere oorzaak vormen van het ontstaan van dat beeld, dermate gebasht worden dat niemand hen meer als autoriteit ziet.

En dat van die heroïnelook uit de mode? Ik betwijfel het. Misschien dat ze dat voor de show zeggen, maar in de praktijk is er niets veranderd. Ik weet dat ik een willekeurig oppervlakkig modetijdschrift kan openslaan, of een of andere modeshow opgooglen, en dat ik niets te zien krijg behalve ongezond magere mensen. Niet iets dat ik als heteroseksueel graag doe, dus vraag alsjeblieft niet om een bron.

Ik bedoel, je gaf zelf al aan dat een hele normale en zelfs magere maat 'te dik is om gewoon model te worden'. Een normale gang van zaken zou zijn zo iemand uitkiezen, en de rest afwijzen omdat ze veel te mager zijn.
Catwalkmodellen moeten er ook niet seksueel uitzien, omdat dat afleidt van de kleding. Tenzij het om badkleding en lingerie gaat, maar dan zie je ook dat de modellen een veel vrouwelijker figuur hebben.

Voor tijdschriften zou inderdaad wel wat meer variatie mogen komen.
Oud 26-05-2011, 06:18
Verwijderd
dat is vet normaal, kben 3 centimeter kleiner en weeg iets van 39/40 kilo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 07:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je begint volgensmij gewoon in de puberteit te komen! Ik dacht op jouw leeftijd ook dat ik dik werd, ik werd elke maand bijna een kilo zwaarder en ik paste helemaal geen broeken meer. Maar nou heb ik gewoon brede, vrouwelijke heupen en ik ben helemaal niet dikker dan ik was toen ik 14 was. Alleen wat vrouwelijker. Maak je niet zo'n zorgen! Gewoon gezond en regelmatig blijven eten en twee keer in de week hardlopen ofzo, meer hoef je echt niet te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten