Oud 28-08-2011, 17:13
mitch5005
mitch5005 is offline
Ik heb beetje een probleem...

Ik heb school nooit echt leuk gevonden of zo ( ik ben vast niet de enige )
maar sinds ik net een week op school zit krijg ik van alles te horen van wat ik allemaal moet doen.

en nu ik het zo allemaal hoor zie ik even door de bomen het bos niet meer.
ik zit nu all in de stress omdat ik sinds kort ook een baantje heb en ik niet weet of ik het allemaal wel aan kan.

mijn rooster is anders ook niet een pretje.

Verder zit ik bijna elke dag tot half 7 aan me huiswerk en heb ik ook geen vrienden.

Wie kan me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2011, 17:30
Verwijderd
Probeer zoveel mogelijk huiswerk in de lessen te maken en maak voor jezelf een lijstje van wat je allemaal moet doen en fdoe het een voor een en kruis het af als je iets gedaan hebt. Dat geeft een voldaan gevoel. En plan ook eens een huiswerkloze dag in waardoor je meer tijd hebt om andere mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 17:40
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
waarom maak je geen planschema achtig ding?
dan heb je tenminste een duidelijk overzicht van hoe wat waar en wanneer je alles moet doen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 17:43
Definite
Definite is offline
Het is inderdaad een klote rooster, maak efficiënt gebruik van je tussenuren en je lessen!
Oud 28-08-2011, 17:58
Kesa
Kesa is offline
Wat bovenstaande personen zeggen, daar ben ik het ook mee eens. Maak eventueel een weekplanning en maak optimaal benut van je tussenuren en de tijd die je in de les krijgt. Daarnaast moet je ook even achter je oren krabben of je misschien beter van het baantje af moet zien, ik denk toch dat school belangrijker is dan werk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 20:07
koekje97
koekje97 is offline
het is inderdaad echt een pokkerooster, maar misschien is het verstandig om het huiswerk dat je op een dag opkrijgt meteen te maken, en als je alleen even iets door moet kijken of leren (zonder so of test) dat ook te doen. ga verder op een sport ofzo, daar maak je vrienden mee. en als je echt te weinig tijd hebt zou ik je baantje opzeggen...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 22:10
Verwijderd
Ben ik nu echt de enige die dit rooster niet bagger vind? Het is volgens mij een prima rooster, je hebt 1 tussenuur. Ik weet niet tot hoe laat het 9de is, maar ik zat ook 3 of 4 dagen op school tot het laatste uur .

Als je stress hebt vanwege het baantje wat er ook nog bij komt is het jammer van je baantje. Dan moet je dat opgeven, zo simpel is het. Sommige mensen kunnen het wel combineren, anderen niet. Als je je baantje niet wil opgeven kun je misschien vragen of je minder uren hoeft te werken?

Dat je geen vrienden hebt is heel vervelend natuurlijk, weet je hoe dit komt? Zitten in je nieuwe klas geen aardige mensen? Ben je zelf heel verlegen en alles? Op zich is school natuurlijk wel perfect om vrienden te maken, praat eens wat met degene die naast je zit, of tijdens een project wat je met z'n tweeën moet doen kun je altijd lekker kletsen en alles. Dan krijg je op een gegeven moment echt wel een klik met iemand .
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 09:48
Verwijderd
Je zit inderdaad een paar dagen tot laat, maar op dinsdag en vrijdag heb je niet zo'n laat rooster waardoor je dan alvast huiswerk kan maken voor de volgende dagen. Het is juist belangrijk dat je leert plannen en dat je dingen op tijd af kan maken.
Probeer een planning maken voor in de week en maak je huiswerk zo veel mogelijk in de les zodat je thuis niet meer zoveel hoeft te doen. Leer je toetsen niet op het laatste moment, maar verdeel het leerwerk over meerdere dagen zodat je elke keer maar een half uurtje bezig bent bijvoorbeeld. Als je zo je planning maakt dan komt het echt wel goed. Als je een planning hebt gemaakt dan is het voor jezelf ook overzichtelijker.

Verder ben ik het eens met Interglot. Als jij het niet gaat redden met je baantje dan moet je je baantje op gaan geven. Hoe jammer het ook is, maar school gaat voor.

Ik verplaats deze topic overigens naar Algemene Schoolzaken, aangezien het toch iets meer daar over gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:20
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou het gewoon even aankijken, als je dus een baantje naast je school kan hebben. Als je gewoon echt merkt dat het niet lukt, dan zal je dus je baantje op moeten geven.

En wat velen al gezegd hebben; zoveel mogelijk huiswerk in je tussenuren doen. Wat ik ook altijd doe, is het huiswerk voor de volgende week zoveel mogelijk op de vrijdagmiddag en -avond doen, zodat je weekend ook echt een weekend is, waar je leuke dingen kan doen en misschien wel mensen kan ontmoeten. Denk aan bijvoorbeeld een sportclub, als je dat dan in het weekend doet, doe je in het weekend leuke dingen en ontmoet je waarschijnlijk ook nog nieuwe (potentiële) vrienden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 19:58
Tink*
Tink* is offline
Je bent nog vrij jong, dan heb je ook nog veel vakken. Ik vind dit rooster ook heel normaal. Zoals de rest al zegt, probeer je huiswerk in tussenuren te maken of eventueel in het weekend. Door goed te leren plannen, heb je doordeweeks wat meer vrij. Hoeveel uur werk je erbij en waar zitten die uren ('s avonds of in het weekend?).
Oud 29-08-2011, 22:14
Thinus
Thinus is offline
Kop op. Donderdags lekker eerste uur vrij.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 18:57
Camou
Camou is offline
Gewoon even wennen.
Al je huiswerk gewoon tijdens de les maken, daar heb je vaak lang genoeg voor.
Als je iets niet snapt, in de les vragen want anders zit je thuis met het huiswerk maken zelf wat aan te klieren totdat je het snapt.

Bij ict voer je waarschijnlijk niets uit en LO is gewoon sporten. Dus dat is al 6 uur waar je in een week niets voor hoeft te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten