Hey,
Ik schrijf dit berichtje gewoon om op te schrijven wat in mijn hoofd zit en jullie mening erover te horen.
Het gaat nou dus over mensen die veranderen. Ik zat vroeger bij een jongen in de klas waarmee ik erg goed bevriend was. Altijd dikke lol. Hij was een vrij rustige jongen die nooit in de problemen of iets dergelijks kwam. Na de basisschool gingen we naar verschillende scholen. We zagen elkaar nauwelijks meer. Nu 4 jaar later merk ik via hyves/facebook/twitter deze jongen erg veranderd is. Stoere taal, ruzie zoeken. Ook zag ik hem laatst met een heel groep jongens die ik toevallig ook via via kenden, en dat zijn types die blowen, drinken en gewoon schijt hebben aan hun toekomst. Mijn vriend die was vroeger niet zo. Ik had ook nooit verwacht dat hij ooit zo zou worden. Ik ga nu ook niet meer met hem om.
Ook kende ik iemand anders van de basisschool. Niet echt een vriend, maar gewoon iemand waarmee ik soms sprak. Rustige jongen, je hoorde er nooit iets over. Nu hoor ik van vrienden dat hij dingen steelt, veel drinkt er weer met die vervelende typetjes omgaat.
Er is ook nog een laatste jongen die in mij ogen veranderde. Ik kende hem gewoon van de middelbareschool. Hij kwam in de 3de bij ons op school. Hij stond bekent als een grote nerd. Hij zei nooit wat. Toen kwam hij bij een vriend van me in de klas. Deze vriend ging regelmatig met hem om. Hij kwam wat meer uit zijn schulp, kreeg nieuwe vrienden via mijn vriend, helemaal prima! Hij was ook super aardig! Toen begon hij met roken (ik weet niet hoe). Eerst zei hij tegen mij dat het gewoon af en toe was en dat hij ermee ging stoppen. Nou een half jaar later rookte hij nog steeds. Toen hoorde ik via via dat hij is een keertje in de pauze ging blowen met andere jongens van school. Ik hoorde van me vriend dat hij stoned de les in kwam. Hij zei dit was maar eenmalig. Maar dat was niet zo. Hij ging meer blowen en meer en meer. Totdat hij elke dag (serious ELKE dag) ging blowen. Hij steelde geld van zijn ouders en kocht daar wiet mee. Eerst was het blowen met vrienden maar daarna ook gewoon alleen. Op school ging het ook niet best. Elke keer schorsing, totdat hij van school af werdt getrapt. Nu zit die jongen in een internaat.
Het is niet erg dat als je verlegen bent of onzeker dat je wat meer uit je schulp kruipt. Maar veranderen omdat je erbij wilt horen snap ik niet... Blijf jezelf!
Nou ik heb mijn gedachten waarmee ik zat op papier gezet.
Wat denken jullie hiervan?
Greetzz