Advertentie | |
|
![]() |
|
Mensen veranderen, dat klopt. Soms doen ze stomme dingen, soms niet. Mensen die je kent van de basisschool veranderen uiteraard heel erg omdat ze nog niet zijn gaan puberen. Mensen veranderen continu, je leert dingen, doet ervaringen op, ontwikkelt jezelf, wordt ouder en volwassener, daar doe je niks tegen.
Ik begrijp je gevoel wel, ik kende op de middelbare school ook een aantal mensen met wie ik het goed kon vinden maar het leek wel alsof ze langzamerhand allemaal eikels werden. Dat gebeurt, daar kun je niks aan doen, je kunt ze niet tegenhouden. En je zult zien dat jij ook verandert. Jij zult ook wel eens stomme dingen gaan doen, of dingen doen waar je echt supertrots op zal zijn. Je hoeft er niet bang voor te zijn, gewoon na blijven denken over wat je doet.
|
Je plaatst mensen in een hokje. Alles komt door roken, drank en drugs. Die dingen gebeuren op de middelbare school. Mijn ervaring is dat iedereen wel op zijn pootjes terecht komt. Ik ging op de middelbare school ook blowen en nog verder. Zo heb ik ook mijn examens gemaakt en dat ging prima. Ik heb laatst nog een keer afgesproken van de middelbare school (die allemaal deden blowen enzo) en iedereen is gewoon goed terecht gekomen
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is echt kortzichtig. Tuurlijk is roken en blowen niet bevorderend voor de gezondheid. Maar hey, van leven ga je dood ![]() Ik vind echt dat je je heel erg negatief uitlaat over die veranderde mensen. De middelbare schooltijd is de tijd dat je je het meest ontwikkeld. Het is immers ook een grote stap naar volwassenheid. Daardoor gaan mensen dingen ontdekken. En daar horen ook de minder goeie dingen bij. Maar bijna iedereen komt weer op het goede pad hoor. |
![]() |
|
Om het nog duidelijker te maken:
Die rustige jongen, die nu veel drinkt, steelt en met vervelende types omgaat. Definieer veel drinken. Wat weet jij daar van af? Vertelt hij dit tegen jou? Definieer vervelende types. Ken je ze persoonlijk? Ga je met ze om? Misschien zijn ze wel heel erg chill. Daarnaast zijn mensen enorm goed in hun eigen keuzes maken. Veel van de mensen met wie ik om ga, zijn en waren geen lieverdjes. En weet je, het zijn de meest relaxte mensen om mee om te gaan. Puur omdat ik ze kan vertrouwen. Ze zullen er voor me zijn en ik zal er voor hun zijn. En guess what, ze hebben allemaal een baan of een eigen bedrijf. Prima lui ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat bovenstaande allemaal slecht voor je gezondheid is. Van roken kan je doodgaan. Van ruzie zoeken, je moet maar net de verkeerde treffen. alcohol is ook niet bijzonder gezond voor de lever en de hersenen drugs idem... En er zijn talloze pubers die alle bovenstaande niet nodig hebben voor een 'gezonde' puberteit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mensen die veranderen. Verwijderd | 1 | 21-10-2011 08:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vrijheidsparade 23 Oktober Den Haag, Retour met die rekening! Vrijheid | 8 | 16-10-2010 18:27 | |
Studeren |
Voor mensen die Journalistiek overwegen Hempo | 1 | 07-02-2007 08:52 | |
Psychologie |
Het veranderen van een bepaalde instelling/mentaliteit. Quiana | 9 | 05-04-2004 07:29 | |
Liefde & Relatie |
[stelling] verliefde mensen die alleen over zichzelf kunnen praten zijn vermoeiend Sangria | 8 | 13-09-2003 19:22 | |
Psychologie |
Drugs dystopia | 37 | 15-04-2002 20:04 |