Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Autistische mensen zijn altijd een beetje anders, en raar dan normale mensen. Je moet gewoonn haar gang laten gaan. Ga eens bij haar zitten probeer eens met haar te praten. Maa wat doet een autist op een normale midedelbare school. Daar hadden ze toch speciale scholen voor???
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet iedereen die autistisch is moet per se naar een andere school
![]() Verder, ga inderdaad eens een keertje naast haar zitten, of probeer aan het einde van de les eens wat met haar te praten als je het vervelend vind om naast haar te zitten. Bijvoorbeeld zeggen dat de les heel saai was ofzo, of zij dat niet ook vond. Dat soort vragen om mee te beginnen ![]() |
![]() |
||
Ik vind dat jullie nogal belachelijk doen. Autistische mensen zijn ook gewoon mensen, dus om ze nou 'raar' te noemen oid stuit mij nogal tegen de borst. Iedereen is in zekere zin raar.
Daarbij zijn er nogal wat schakeringen in autisme, ik heb het zelf ook, maar niemand merkt dat. Dus zo raar is het ook niet dat iemand met autisme naar een gewone school gaat. Ik weet niet hoe erg dit meisje autisme heeft, maar het is, in mijn ogen, altijd beter om mensen naar gewone scholen te sturen dan naar speciale scholen, als ze dat aan kunnen. Uiteindelijk wil je deze mensen ook gewoon in de maatschappij hebben, en zij willen dat zelf waarschijnlijk ook het liefst. Het probleem met autistische mensen is niet dat ze geen emoties hebben, maar dat ze ze niet kunnen uiten. Daarom vind ik het ook zo stom dat hier zo neerbuigend over ze gepraat wordt. Waarschijnlijk vindt dit meisje het zelf ook heel vervelend dat ze geen vrienden heeft (in de klas, of überhaupt), maar weet ze gewoon niet hoe ze met mensen om moet gaan. TS, als je haar wilt helpen, kun je proberen voorzichtig contact met haar te krijgen. Wat mij heel erg hielp waren mensen die het gewoon deden en mij een beetje dwongen om mee te doen, MAAR loop echt niet te hard van stapel. Ik kan me voorstellen dat dat haar heel bang maakt. Dus maak gewoon eens een praatje, vraag naar haar etc. Maar ga niet met een hele groep om haar tafeltje heen staan om haar uit te horen. Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar voor mij heeft dat geholpen. Citaat:
![]()
|
Ik heb zelf autisme en wat ik allereerst wil zeggen is dat dat kind stinkt niks met haar autisme te maken heeft. want zo komt het een beetje over, correct me if i'm wrong.
mensen met autisme zijn idd niet goed in het oppakken van hints dus dat zal m niet worden, en zelf contact leggen vinden ze vaak ook moeilijk dus dat zal ws niet snel gaan gebeuren, je kunt idd wel vragen of je naast haar mag gaan zitten en als ze dat fijn vind bijv tijdens de les een keer vragen of ze alles snapt of iets in die richting. en ff n reactie op wat andere reacties, er zijn idd speciale scholen voor mensen met autisme, maar daarvan zijn er sowieso maar heel weinig middelbare en heel veel mensen met autisme willen er zelf ook niet heen, speciale opleidingen zijn er immers ook niet en dus kun je beter meteen tussen de ''normale'' mensen zitten want dan leer je ook het beste met de buitenwereld om te gaan ipv dat iedereen op je school ongeveer hetzelfde heeft als jij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je het beste gewoon eens kan beginnen met een klein praatje met haar aan te knopen, dus bijvoorbeeld over hoe de les was en wat ze in het weekend heeft gedaan ofzo. Laat je niet afschrikken wanneer ze niet meteen hele verhalen vertelt. En mja, blijf dan af en toe even een praatje met d'r maken, jullie hoeven geen beste vrienden te worden natuurlijk, maar af en toe even praten maakt waarschijnlijk wel dat zij wat meer op d'r gemak is en zich wat minder alleen voelt. Gewoon kijken waar het schip strandt
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Autisten Mobieltje Brownies IQ | 3 | 31-08-2011 20:49 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort verhaal] De schone vrouwe & de narcistische autist trophus | 2 | 09-07-2007 19:33 | |
Psychologie |
autisme vraagje willow1 | 17 | 08-01-2005 13:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Einstein heeft gelijk Verwijderd | 37 | 09-12-2004 22:58 | |
Psychologie |
holebi en autist zijn Ivan18 | 12 | 21-08-2003 14:18 | |
Psychologie |
autisme wat is dat? moon | 3 | 15-03-2002 21:57 |