Oud 26-11-2011, 20:04
Verwijderd
Hoi,

Ik word nogal snel boos of driftig. Vandaag viel ik in de metro en een paar mensen kwamen niet meer bij van het lachen. Daardoor was ik direct erg boos en die boosheid hield wel een uurtje aan. Eigenlijk zonde van de tijd, maar wat doe je eraan? Ik trek me dingen erg snel aan. Kun je je hierin oefenen? Om je dingen minder snel aan te trekken? Ik ben echt veel te gevoelig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2011, 01:34
sodamnflossy
sodamnflossy is offline
Je pilletje innemen...
No, serieus; tel tot 10 voordat je uitbarst, meestal is het compleet onnodig en kost het alleen maar energie - en dat is nog een irritatiefactortje.
But... When doubting, ask google!
Denk niet dat wij je kunnen helpen met je korte lontje.
Oud 27-11-2011, 01:37
NoID87
NoID87 is offline
ik heb dat altijd met games.. als ik verlies van de computer dan sla ik de controller altijd tegen de muur aan..

ja, je kunt je daarin trainen.. door jezelf af te vragen.. waarom ben ik boos?, is het realistisch om boos te worden hierover? met zulke vragen kun je jezelf trainen daarin..

ga anders ff naar de huisarts ofzo.. die kan je misschien ook informatie geven hierover

succes
Oud 27-11-2011, 09:22
Verwijderd
mee lachen, ik zou ook hebben gelachen als iemand viel in de metro dat is gewoon grappig en ook als het me zwlf gebeurd, dat ook vaak voorkomt kan ik gezellig meelachen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 09:53
bambambam
bambambam is offline
Je bedenken dat je er niets mee opschiet, élke keer als je al een ietsie beetje boos wordt.
Als je jezelf iets herhaaldelijk aanpraat, wordt het voor jou waarheid.

Zelf ben ik absoluut niet snel boos maar als het zo is, adem ik diep in, en weg is het
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 18:27
Verwijderd
Ik ben van mijzelf ook echt geen boos type. Maar tegen mijn zus of ouders kan ik regelmatig, als ik er zelf niet oplet, erg op uitbarsten. En daar baal ik van!

Ik heb op een gegeven moment gezegd: Wout, was is dit voor onzin? Wat ben je aan het doen? Je familie is je kostbaarste bezit! Doe toch eens normaal man. Wees eens niet zo boos op ze. Waar hebben ze dat aan verdiend?

Afijn, ik heb een hele discussie met mezelf aangegaan en het kwam uiteindelijk op uit dat ik niet zo driftig moest reageren. En vooral rustig blijven. En dat helpt gewoon, maar ik denk niet dat jij er erg veel aan hebt..

En trouwens, als je valt in de metro is dat ook gewoon heel grappig.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 20:23
Verwijderd
De lift op me werk irriteert mij heel erg, zo sloom... daar erger ik me aan, maar ik weet me nu van me ergernis te ontbinden. Ik zit op zangles en daar leer ik: adem diep in en zing one, two, three, four, five, four three, two oneeeee.. tot me adem op is. Dat gebruik ik dan ook op me werk en dan ting, ben ik boven.

Zelf even zoeken naar je eigen manier. (Kalm blijven, is niet zo moeilijk) Je zult met sommige situaties mee moeten leren omgaan ;-)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 13:54
Verwijderd
Jezelf afvragen wat het je nou eigenlijk oplevert, concluderen dat als je je aan iets irriteert dat je alleen jezelf ermee hebt en niet meer doen. Of in ieder geval niet over triviale zaken als mensen die lachen in een metro. Dan doe je maar gewoon je koptelefoon op, dommie.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 23:37
Verwijderd
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet me minder storen aan bepaalde dagelijkse zaken. Gewoon een soort "schild" creëren, waardoor ik me minder stoor en waardoor ik minder kwetsbaar ben. Ik zit nu voor minimaal drie maanden in Spanje (Barcelona) om de taal te leren en ik zal hier ook vaak genoeg nog tegen bepaalde dingen aanlopen die minder leuk zijn, maar ik moet dat dan maar leren relativeren.

Ik kon die keer (inmiddels alweer ruim een maand geleden ) alleen even niet meelachen want mijn hand lag open (ik had mijn hand vrij lullig open gehaald aan een scherp voorwerp), maar verder was het niks ernstigs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten