Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 12:25
Verwijderd
Alloha,

Ik zit met een klein "probleem". Ik betrap mij er op dat ik vaak snel zeer agressief/driftig kan worden. Ik reageer mij dan af op spullen, nooit op mensen hoor.

Dit gebeurt om de lulligste dingetjes, net kon ik bijvoorbeeld een belangrijk document niet vinden...op de een of andere manier kan ik dat niet hebben en begin mij af te reageren op allerlei voorwerpen, in de vorm van gooien, slaan etc. Bij slechte cijfers op school heb ik dit bijvoorbeeld ook.

Dit vond ik op het internet:
"Veel mensen denken dat de boosheid de belangrijkste reden voor agressie is. Vaker is angst de reden. Paniek kan plotseling omslaan in een aanval van blinde woede."
maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat zo is...want dat zou betekenen dat ik zeer snel in paniek raak. Wat ik niet echt bij mijzelf vind "passen".

Waar komt deze drift vandaan? En nog belangrijker, hoe kan ik dit de baas worden. Want echt prettig vind ik het niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 12:33
Verwijderd
Het kan wel paniek zijn hoor, onbewust dan.

Een andere mogelijkheid is dat je gewoon geconcentreerd met iets bezig bent, en dat ene wilt voltooien .. andere factoren die je daarbij belemmeren, kunnen dan al snel tot irritatie leiden
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 23:32
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Het kan wel paniek zijn hoor, onbewust dan.

Een andere mogelijkheid is dat je gewoon geconcentreerd met iets bezig bent, en dat ene wilt voltooien .. andere factoren die je daarbij belemmeren, kunnen dan al snel tot irritatie leiden
Hmmz zo leer je jezelf wel kennen dan

Maar hoe kom je hier vanaf, iedere keer tot tien proberen te tellen, net zo lang totdat het "beter" gaat
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 23:54
Mef
Mef is offline
Ik ken het ook wel. Vroeger was het veel erger als nu, maar ik heb het nog steeds. Als iets na verschillende keren proberen niet lukt, als mensen mij een pesthumeur bezorgen of wat dan ook heb ik snel de neiging tegen iets aan te gaan schoppen ofzo.

Het onderliggende gevoel bij die frustratie kan angst zijn, maar vaak is het ook gewoon niets meer dan frustratie. En hoe je ervan af komt? geen idee... Probeer een andere uitingsvorm voor de frustratie te vinden ofzo
Oud 20-06-2002, 02:14
miep
miep is offline
ik heb dat ook hoor. bij.v als iets met de comp niet lukt ga ik keihard met de muis op de tafel slaan, weet dat het er alleen maar slechter van wordt maar toch doe ik het op die momenten. of ga 10000 keer (ja eerlijk waar) op reset drukken.
in m'n kamer ga ik onwijs hard met de schaar over m'n bureau en kasten schrapen. laatst zag m'n moeder het ze werd toch boos... het was nieuw meubilair en het ziet er ook niet uit. maar op die momenten doe ik het gewoon.
ik denk dat als je bij.v prob met de computer hebt je gewoon echt kwaad bent.... maar bij andere dingen kan het idd onbewust angst zijn (is bij mij soms ook wel 't geval dnek ik) hoe je 't de baas kunt worden, weet k niet....
Oud 20-06-2002, 19:36
Severus
Severus is offline
Ik betrap mezelf er ook op dat ik de laatste tijd aggressiever word. Ik kijk ook altijd heel kwaad, als ik op straat kleine kinderen tegenkom kijken ze me altijd bang aan. Ik weet waar mijn aggressiviteit vandaan komt. Ik ben altijd al een depri persoon geweest, maar sinds ik verliefd was geworden op een onbereikbaar persoon, heeft me dat helemaal verteerd en voel ik niets dan woede in mij => meer aggressiviteit.

Deze agressie uit zich bij mij onder andere door snijden. Ik heb ooit eens mijn beide benen volgekrast.

Ripper
Oud 20-06-2002, 21:42
eden6
eden6 is offline
Ik herken dat! Ik betrap mezelf er de laatste tijd ook op dat ik vaker agressief reageer. Ik zit in een dipje en ben sneller geirriteerd. Dat reageer ik af op mn ouders/broertjes met woorden en uit zich ook in gooien met spullen...

Laatst schrok ik een beetje van mn eigen reactie... ik moest nl leren voor mn tentamen, was heel moe en had net wat vervelende info over mn ex te horen gekregen. Dat trok ik dus niet, om te voorkomen dat ik echt door zou slaan ben ik toen maar naar mn werk gevlucht... en daarna naar de kroeg met wat collegas... prima oplossing was dat.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 10:08
Hermes
Hermes is offline
Pfff, koop een stressbal ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:02
Misspopcorn
Misspopcorn is offline
een ex van mij had dat dus ook
was best wel eng eigenlijk
allemaal met dingen gooien enzo
totdat hij t op mij af ging reageren
toen d8 ik nou flikker je maar op
Hij kon er op zich nix aan doen..
toen heeft ie hulp gezocht..
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:04
Misspopcorn
Misspopcorn is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Ik betrap mezelf er ook op dat ik de laatste tijd aggressiever word. Ik kijk ook altijd heel kwaad, als ik op straat kleine kinderen tegenkom kijken ze me altijd bang aan. Ik weet waar mijn aggressiviteit vandaan komt. Ik ben altijd al een depri persoon geweest, maar sinds ik verliefd was geworden op een onbereikbaar persoon, heeft me dat helemaal verteerd en voel ik niets dan woede in mij => meer aggressiviteit.

Deze agressie uit zich bij mij onder andere door snijden. Ik heb ooit eens mijn beide benen volgekrast.

Ripper
k herken dit dus ook echt heel goed
is een logische manier van je woede uiten..
maar alsik jou was zou ikdaar hulp voor zoeken
heb ik namelijk ook gedaan en het helpt je echt heelgoed
probeer het eens bij vilan@dse.nl
zij heeft mij van almijn problemen afgeholpen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Hermes schreef:
Pfff, koop een stressbal ofzo.
Heb ik uit het raam gegooid ergens een andere tuin in, zit hier twe hoog in AMsterdam, dus binnenste gedeelte zijn tuinen. Ik gooide dat ding best wel ver. Toen werd ik ook kwaad om iets

Bedankt voor je reactie trouwens!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:51
Verwijderd
Zijn er trouwens oplossingen, want daar gaat het eigenlijk om...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten