Je zou misschien ook nog kunnen overwegen om N&G te gaan doen. Biologie is daarbij verplicht als profielvak en je kunt aardrijkskunde dan kiezen als profielkeuzevak. Je hebt dan wel ook scheikunde als verplicht vak (ipv economie bij E&M) en ik weet niet hoe dat vak je ligt...? Als vak in het vrije deel kun je dan óf een tweede vreemde taal nemen óf kunstvak. Of je doet ze allebei (dan heb je een extra vak). Als dat bij jullie op school mogelijk is tenminste, want dat wil nog al eens verschillen per school.
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan; alleen had ik Latijn ipv. Duits en natuurkunde ipv. aardrijkskunde. Kunstvak in de bovenbouw is, zoals Kikaa zegt, inderdaad erg anders dan in de onderbouw. Minstens de helft van alle lessen is kunstgeschiedenis (en dat je het even weet: het CE is drama xD), dus dat is, denk ik, wel iets waar je even over na moet denken. Van de ca. 50 leerlingen die bij ons kunstvak in de 4e hadden gekozen, bleven er in de 5e uiteindelijk welgeteld 8 over. Maar als je het echt leuk vindt, waarom dan niet proberen; je kan het in de 5e altijd nog laten vallen, tenminste, bij ons op school kon dat.