Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2011, 18:41
Papaya
Papaya is offline
-

Laatst gewijzigd op 27-11-2011 om 20:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2011, 06:02
Silvano08
Silvano08 is offline
De school behoedt je voor overbelasting in de bovenbouw/Tweede Fase en een makkelijkere keuze voor een vervolgopleiding op de universiteit. Het is heus niet dat de school je niet wil stimuleren, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat de Tweede Fase anders (een stuk lastiger) dan de onderbouw is en dat, wanneer je te veel vakken hebt en het al moeilijk vindt om je favoriete vakken te kiezen, het al helemaal moeilijk wordt om de grote keuze voor een universitaire/hoge school-opleiding te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 08:26
Verwijderd
Inderdaad, ik ben het eens met Silvano: de bovenbouw wordt een stuk lastiger en het is bijna onmogelijk om alle vakken te doen. Het is natuurlijk wel mogelijk, maar je moet ook nog tijd houden voor leuke dingen.

Heb je al profielkeuzetests gedaan? Zo ja, wat is daar uit gekomen? Als ik jou was zou ik denk ik E&M kiezen omdat je dan biologie en aardrijkskunde houdt. Je hebt dan alleen geen kunstvak, maar ik weet niet of je dat echt heel erg vindt? Je moet ook weten dat je bij kunstvak theorie krijgt en dat je uiteindelijk ook toetsen over die theoriestof krijgt. Kunstvak is niet meer zoals in de onderbouw alleen maar tekenen/schilderen/wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 19:00
Papaya
Papaya is offline
Nee, we hebben nog geen profielkeuzetests gedaan. Wel ga ik in februari (ja, pas na de keuze zelf?!) stage lopen ter oriëntatie en hebben we profielprojecten. Met die profielprojecten schiet ik niet zo veel op.

Het liefst zou ik wel een kunstvak willen houden dus.
Het probleem van E&M is dat ik niet zo heel goed ben in economie (voornamelijk M&O). Bij de toetsweek-toets scoorde ik op het economie-onderdeel net iets onder een acht, maar voor het M&O gedeelte slechts iets in een vier. M&O en economie worden dan wel aparte vakken in de vierde, en ik ben ook niet van plan om M&O te nemen, maar is M&O dan nog "extra veel" van die stof, of word het vak wat we nu economie noemen echt opgesplitst?

Dankjewel voor de reacties! Ik heb hier echt wat aan.

Laatst gewijzigd op 27-11-2011 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 20:53
piraat013
piraat013 is offline
Economie is te doen niet zo veel berekeningen wel veel theorie en m&o is economie met veel wiskunde erin veel theorie veel dingen berekenen balansen enz een stuk moeilijker maar je moet ervan houden anders is het een hel
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 22:01
chiara_
chiara_ is offline
Je zou misschien ook nog kunnen overwegen om N&G te gaan doen. Biologie is daarbij verplicht als profielvak en je kunt aardrijkskunde dan kiezen als profielkeuzevak. Je hebt dan wel ook scheikunde als verplicht vak (ipv economie bij E&M) en ik weet niet hoe dat vak je ligt...? Als vak in het vrije deel kun je dan óf een tweede vreemde taal nemen óf kunstvak. Of je doet ze allebei (dan heb je een extra vak). Als dat bij jullie op school mogelijk is tenminste, want dat wil nog al eens verschillen per school.

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan; alleen had ik Latijn ipv. Duits en natuurkunde ipv. aardrijkskunde. Kunstvak in de bovenbouw is, zoals Kikaa zegt, inderdaad erg anders dan in de onderbouw. Minstens de helft van alle lessen is kunstgeschiedenis (en dat je het even weet: het CE is drama xD), dus dat is, denk ik, wel iets waar je even over na moet denken. Van de ca. 50 leerlingen die bij ons kunstvak in de 4e hadden gekozen, bleven er in de 5e uiteindelijk welgeteld 8 over. Maar als je het echt leuk vindt, waarom dan niet proberen; je kan het in de 5e altijd nog laten vallen, tenminste, bij ons op school kon dat.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 20:25
Papaya
Papaya is offline
Sorry voor de late reactie!

Bij mijn school is N&G vrij beperkt, dan heb ik in het profielgedeelte geen keuzevakken. Scheikunde valt me sowieso wel beter van economie, maar is niet een heel sterk vak van me...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten