Oud 15-12-2011, 17:03
ruuubenn
ruuubenn is offline
hallo allemaal, ik ben Ruben en zit in brugklas havo-/vwo, en ik wil heel graag naar vwo!
en aangezien mijn cijfers gaat dat niet echt helemaal lukken! mijn gemiddelde is nu een 6,9! en om naar het vwo te gaan heb je een 7,8 nodig ik had laatst SO Geschiedenis, ik had heel hard geleerd maar haalde een 5,7!!! ik wil graag eens weten hoe je goed kan leren, waardoor je echt 10en kan halen :-)! en misschien tips om naar het vwo te gaan! misschien kunnen jullie per vak een andere leermanier geven?
bijvoorbeeld: bij Engels en Frans enzo leer je anders dan bij Aardrijkskunde! #reageer alsjeblieft snel! ik heb binnenkort een SO Grtzzzz Ruben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2011, 17:45
Verwijderd
als je woordjes leert is het heel handig om je te laten overhoren, omdat je dan weet dat je het niet alleen op volgorde kent maar ook als de woordjes in willekeurige volgorde gevraagd worden. ze opschrijven is ook handig zodat je ze ook kan spellen en dus geen spellingsfouten maakt. ik leer zelf vaak door een online overhoor programma te gebruiken (www.wrts.nl of www.woordjesleren.nl) dan voer je de woordjes in (of ze zijn al ingevoerd) en dan herhaal je ze net zo lang totdat je ze allemaal goed kan. een andere tip is ( doe ik zelf nooit, maar is wel verstandig) om op tijd te beginnen, herhalen is heel handig dan onthoud je het beter. hoe je een vak als geschiedenis het beste leert is bij iedereen verschillend. wel kan het bijvoorbeeld helpen om een samenvatting te maken of de belangrijkste begrippen te noteren. bij vakken als natuurkunde, wiskunde en scheikunde is het vooral heel belangrijk om veel opgaven te maken.

ik hoop dat je hier iets mee kan. veel succes!

survivingrabbit
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:54
Silvano08
Silvano08 is offline
Exacte vakken als wiskunde, scheikunde, natuurkunde en M&O: goed opletten in de les; de docenten zeggen heel vaak dingen die ze in hun proefwerken terug kunnen vragen. Ook schrijven ze nog wel eens extra dingen op die niet in het boek vermeld staan, welke je dan moet noteren als aantekening of gewoon goed moet weten te onthouden. Verder moet je veel opgaven en oefenopgaven maken, en een dag voor het proefwerk misschien nog een oefentoets zodat je alles onder de knie hebt. En blijven vragen!

Talen (Frans, Duits...): woordjes leer je gewoon door domweg te stampen en eventueel een overhoringsprogramma te gebruiken. Grammatica moet je goed mee oefenen. Spreekvaardigheid, leesvraadigheid en luistervaardigheid idem.

Alfa-vakken (aardrijkskunde, geschiedenis): goed opletten in de les en de stof gewoon goed doornemen. Ook alle opgaven maken. Verder kan ik daar geen tips voor geven.

Dat waren een paar tips voor een paar vakken.

Laatst gewijzigd op 18-12-2011 om 07:58.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 17:18
flix425
flix425 is offline
vaag genoeg had ik hetzelfde probleem als jou...
Ik zat in de eerste en de tweede klas ook op Havo/VWO maar ik kon me totaal niet concentreren. Hoe goed ik ook leerde het wou gewoon niet dus ik moest naar 3 Mavo. Maar ik denk gewoon dat je mischien met je docent de belangrijke punten kan bespreken. Want mn cijfers gingen op dat moment wel omhoog toen ik dat deed.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 18:06
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
voor theorievakken maak ik altijd samenvattingen, en dan vraag ik meestal of mijn moeder daar vragen van kan maken die ik dan in kan vullen als ik denk dat ik het goed genoeg kan.
op sommige sites van lesmethodes staan ook proeftoetsen die zijn ook handig.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 08:00
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
voor theorievakken maak ik altijd samenvattingen, en dan vraag ik meestal of mijn moeder daar vragen van kan maken die ik dan in kan vullen als ik denk dat ik het goed genoeg kan.
op sommige sites van lesmethodes staan ook proeftoetsen die zijn ook handig.
Samenvattingen maken kan ook nog eens handig zijn, want als je die dan maakt, neem je meestal ook gelijk de lesstof in je op.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 10:21
Caviamax
Caviamax is offline
Mindmappen is ook een mooie methode!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten