Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2011, 20:06
Thew
Thew is offline
Hoi, ik sta voor frans een 3.9 en voor duits een 4.5
en nog 3 5en erbij
dus ik sta hee lslecht
en ik ben vorig jaar al afgestroomd
en ik wil niet naar vmbo
wat moet ik nu doen
ik heb nooit zin om te leren
dan ben ik veel te druk daarvoor enzo veel te veel energie

help me want zomervakantie komt eraan en ik wil niet blijven zitten

hoe kan ik goed leren voor duits en frans
heeft iemand tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2011, 20:22
Diamera
Diamera is offline
Je wilt niet naar het vmbo maar hebt ook geen zin om te leren? Misschien moet je daar eerst iets aan doen

Mag ik je eerst vragen waar je het te druk mee hebt? Wellicht kun je het minderen als het bijv. sport of een bijbaantje is.

En vervolgens, hoe kom je aan zulke cijfers? Ligt het aan de

- grammaticakennis (leer je dus gewoon te weinig, dat kun je zo oplossen...)
- woordoverhoringen (idem dito)
- tekortschietende woordenschat bij teksten (lees dan eens Franse of Duitse artikelen, bijv. die op de msn pagina, die zijn zo saai nog niet)
- luistertoetsen (kijk eens tv op de anderstalige zenders, of een leuke Franse/Duitse film met ook ondertiteling in Frans of Duits)

?

Edit: Oh sorry ik las 'daar heb ik het te druk voor' in plaats van 'daar ben ik te druk voor'. Bedoel je dat je je niet lang genoeg kunt concentreren? In dat geval moet je meerdere dagen van tevoren beginnen en steeds kleine stukjes leren, de volgende dag herhaal je dus het beetje dat je gisteren hebt gedaan plus nog een beetje, en dat zo door tot je alles in je hoofd hebt zitten. En je kunt ook eens naar de dokter gaan, omdat het toch een beetje als een lichte stoornis klinkt en hij/zij dus misschien advies heeft.

Laatst gewijzigd op 28-04-2011 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 20:49
Thew
Thew is offline
Citaat:
Je wilt niet naar het vmbo maar hebt ook geen zin om te leren? Misschien moet je daar eerst iets aan doen

Mag ik je eerst vragen waar je het te druk mee hebt? Wellicht kun je het minderen als het bijv. sport of een bijbaantje is.

En vervolgens, hoe kom je aan zulke cijfers? Ligt het aan de

- grammaticakennis (leer je dus gewoon te weinig, dat kun je zo oplossen...)
- woordoverhoringen (idem dito)
- tekortschietende woordenschat bij teksten (lees dan eens Franse of Duitse artikelen, bijv. die op de msn pagina, die zijn zo saai nog niet)
- luistertoetsen (kijk eens tv op de anderstalige zenders, of een leuke Franse/Duitse film met ook ondertiteling in Frans of Duits)

?

Edit: Oh sorry ik las 'daar heb ik het te druk voor' in plaats van 'daar ben ik te druk voor'. Bedoel je dat je je niet lang genoeg kunt concentreren? In dat geval moet je meerdere dagen van tevoren beginnen en steeds kleine stukjes leren, de volgende dag herhaal je dus het beetje dat je gisteren hebt gedaan plus nog een beetje, en dat zo door tot je alles in je hoofd hebt zitten. En je kunt ook eens naar de dokter gaan, omdat het toch een beetje als een lichte stoornis klinkt en hij/zij dus misschien advies heeft.
Bedankt voor de tips

Ik kan niet echt goed met grammatica en woordjes omgaan. Ook mijn docenten voor die vakken zijn echt k*t dus daar heb ik niet veel aan. Luistertoetsen kan ik bij duits dan weer wel, daar haal ik makkelijk een 6 voor Maar bij frans
En dat stukjes leren ga ik wel proberen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 12:38
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien is het een idee om een aantal overzichten aan te schaffen als de Prisma Grammatica Duits en de Prisma Grammatica Frans, en de Thematische Woordenschat Duits en de Thematische Woordenschat Frans van Intertaal.
Oud 29-04-2011, 15:48
Verwijderd
Als je voor luistertoetsen een voldoende haalt, dan betekent het in ieder geval dat je wel iets van Duits kan. Dat is al mooi!
Heb je wel eens je woordjes met wrts geleerd? Daar kan je je woordjes invoeren, en het programma gaat je dan overhoren. Ik leer zo altijd mijn woordjes en het lukt daar erg goed mee. Het duurt wat langer dan zo uit het boek leren, maar ik vind het veel makkelijker leren. Voor de grammatica ligt het anders, dat is een kwestie van oefenen. Maak je huiswerk gewoon en vraag desnoods extra opdrachten aan je docent. Als je iets niet snapt, dan moet je het meteen vragen en dan kan het uitgelegd worden. Verder moet je dan ook de grammatica goed leren voor de toets, zodat je alles weet en vervolgens toe kan passen.

En als dat niet lukt is het misschien slim om nog even bijles te nemen voor het einde van het jaar. Bij ons kan dat gewoon op school. Het kost niet veel, maar het is wel erg handig!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 17:41
Verwijderd
Als je altijd zo druk bent, heb je dan al een ADHD (of ADD) test gedaan?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 16:37
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Heb je wel eens je woordjes met wrts geleerd? Daar kan je je woordjes invoeren, en het programma gaat je dan overhoren. Ik leer zo altijd mijn woordjes en het lukt daar erg goed mee. Het duurt wat langer dan zo uit het boek leren, maar ik vind het veel makkelijker leren.
Als je Wrts-lijsten zoekt moet je me maar PM'en o.v.v. je methode(s), leerjaar, enz..
Voor veel talen, methodes en leerjaren heb ik lijsten (niet allemaal zelfgemaakt hoor).
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Als je Wrts-lijsten zoekt moet je me maar PM'en o.v.v. je methode(s), leerjaar, enz..
Voor veel talen, methodes en leerjaren heb ik lijsten (niet allemaal zelfgemaakt hoor).
Heb je toevallig ook Grieks? Dat is de enige taal die ik niet zelf invoer, omdat de tekens te lastig zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 18:04
Lady Floor
Lady Floor is offline
Naja ezelsbruggetjes helpen ookal klinkt het afgezaagd. Alle naamvallen van duits hebben wij geleerd middels een liedje. 'Aus bei mit nach seit von zu, seit von zu. Aus bei mit nach seit von zu, seit von zu. Dem der dem den und ein dubbel 'n'. Aus bei mit nach seit von zu, seit von zu.

(op het liedje, 'hoofd -schouders-knieën-teen' ). en zo zijn er nog wel meer dingen!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 17:20
Moelaka
Ten eerste:
Begin een paar dagen (ca) een week van tevoren emt woordjes leren. Maak je huiswerk serieus en kijk het ook goed na , tot op de kleinste fout. Kijk vervolgens bij de opgave wat je fout deed. Had je fouten bij de woordjes? Leer de woordjes beterr. Heb je een te kleine woordenschat? lees veel Duitste boeken, kijk Duitse televisie, luister Duitse radio. Heb je foute in de grammatica? Kijk welke onderdelen je niet beheerst. Leer dat wat je niet beheerst en maak extra opgaven, neem de moeilijke opgaven van het hoofdstuk nog een keer door enzovoort. En leer de woordjes altijd bijde kanten op en met de goede uitspraak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten