Oud 16-01-2012, 23:26
Verwijderd
............

Laatst gewijzigd op 19-01-2012 om 21:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2012, 23:48
Verwijderd
Vind je het belangrijk dat ze het allemaal zo gedetailleerd weet?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 07:26
honkballertje
honkballertje is offline
je zegt in je laatste zin 'ik wil mijn vriendin geen pijn doen' en in mogelijkheid 1 zeg je 'dan doe ik haar waarschijnlijk veel pijn' dus simpele optie is dat optie 2? Maarja zoals LaReine ook al zegt, moet ze alles zo gedetailleerd weten?
Oud 17-01-2012, 07:33
bierkoning
bierkoning is offline
En vertel je verhaal in wat meer allineas dit is geen lezen zo.
Maar verder hoef je haar heus idd niet alles zo gedetailleerd te vertellen. Als je maar eerlijk bent over het heden. De tijd samen met jou.
Oud 17-01-2012, 08:33
Verwijderd
Ik denk ook niet dat iedereen dat zo uitgebreid vertelt aan elkaar... En tja je bent zelf begonnen met liegen... Als je het toch gaat vertellen, dan kan het wel zijn dat je vriendin dat niet leuk vindt. (Ook omdat je vertelt dat ze soms bang is dat je naar je exen terug verlangt) Maar jullie moeten ook niet overdrijven, want in die periode had je nog niks met haar te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 09:01
Verwijderd
Dingen verzwijgen lijkt me niet per se zo'n probleem, als je dat doet omdat het dingen zijn die nu totaal niet meer relevant zijn en waar je eigenlijk nooit meer aan denkt. Probleem is een beetje dat je, door er over te liegen, het groter hebt gemaakt dan het was. Je had beter in het begin meteen geen specifieke getallen kunnen noemen bijvoorbeeld. Ik denk dat ik nú nog niks zou zeggen. Ze is blijkbaar nog steeds zo onzeker over jou, maar hoe langer jullie bij elkaar blijven, hoe meer dat verdwijnt. Dan kun je beter op een moment dat ze minder onzeker is (over nog een paar jaar bijvoorbeeld) een keertje als het gesprek er op komt, gewoon een ander getal noemen, en als ze dan vraagt waarom je eerder die 4 noemde, leg je gewoon uit dat jij bang was dat ze zou schrikken, en daarom het iets naar beneden hebt bijgesteld, maar dat je nu weet dat zij daar niet meer onzeker van wordt.
Dat triootje zou ik ook gewoon laten zitten, tenzij ze je er ooit rechtstreeks naar vraagt - en dan zou ik er niet zo'n probleem van maken!

En voor nu maar gewoon niet meer aan denken. Het heeft in principe niks van doen met jullie relatie, alleen het feit dat je er zelf een probleem van maakt, betekent dat het ook een probleem ís. Mijn huidige relatie is supergoed, maar dat wil niet zeggen dat ik hem uitgebreide details van het sexleven met mijn eerste grote liefde uit de doeken ga doen. Zulke eerlijkheid schiet toch niemand mee op?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 10:22
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zie niet zo goed in waarom ze per se alles over je verleden wilt weten. Het is stom dat je bent begonnen met liegen over met hoeveel meisjes je seks hebt gehad en zo, als je haar echt niet had willen kwetsen had je dat ook niet moeten doen. Als je je leugens nu alsnog wilt rechtzetten denk ik dat het wel belangrijk is dat je daarbij heel erg benadrukt dat dat vroeger was en je er heel veel spijt van hebt en je nu het meest om haar geeft. Ze zal er ongetwijfeld alsnog niet blij mee zijn en sommige vrouwen/meisjes zijn niet zo heel redelijk en zouden dan alsnog superboos op je worden, alsof ze zelf zijn bedrogen door jou, nog voordat je haar kende. Maar ik ken jouw vriendin niet, dus daar kan ik niks over zeggen verder.

Overigens vind ik wel dat het klinkt alsof je een bijzonder kleine mate van privacy heeft. Dat jullie elkaar alles willen vertellen is nog tot daar aan toe, maar moet ze echt al je wachtwoorden hebben en door je berichten kijken? Is niet echt een blijk van vertrouwen, als je het mij vraagt. Mag je ook door haar berichten heen zoeken?
Oud 17-01-2012, 11:55
Volk
Volk is offline
Ik denk dat het belangrijker is dat jullie je richten op het heden en de toekomst in plaats van zo gedetailleerd in een verleden dat er niet meer toe doet te gaan spitten. Als ze dingen vraagt over je ex kun je eerlijk zeggen dat je helemaal niet over je ex wil praten.

Ik vind het ook raar dat ze al je wachtwoorden heeft. Vertrouwen en alles van iemand weten zijn twee totaal verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 12:18
Verwijderd
Geloof me, na een aantal jaar bij elkaar ben je écht niet meer onzeker over de exen van iemand, hoor. En ik weet de wachtwoorden van mijn vriendje ook en andersom, maar wij lezen elkaars berichten nooit...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 13:41
Vowel
Vowel is offline
Tja, ik denk dat je gewoon in het begin niet slim bent geweest door erover te liegen, want dan maak je het sowieso groter dan het is. Persoonlijk krijg ik liever een antwoord dat ik niet wil horen dan dat iemand tegen me liegt, want liegen vind ik sowieso not done. Je had gewoon eerlijk kunnen zeggen dat je wel eens dingen hebt gedaan waar je niet trots op bent (al snap ik niet helemaal waarom je je nu zou schamen voor een trio of waarom je zou liegen over het aantal, maar soit), zonder dat je te ver in detail was gegaan. Of zeg in het vervolg dat je er liever niet over praat - want dat is blijkbaar ook zo. Liegen moet je sowieso nooit doen.

Maar goed, dit is allemaal achteraf gelul. Als je je niet fijn voelt bij die leugens zou je het nog aan haar kunnen vertellen, maar ik denk dat dat niet echt helpt. Die onzekerheid van jou vriendin zal vanzelf wel minder worden, lijkt me. Ik vind het niet vreemd dat je elkaars wachtwoorden weet, maar ik vind het wel vreemd dat zij er blijkbaar regelmatig gebruik van maakt, want het laat zien dat ze je toch niet helemaal vertrouwt. Misschien moet je dáár eens met haar over praten, want vertrouwen is belangrijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten