Oud 11-02-2012, 14:34
Verwijderd
Heyy...

Ik zoek grote luidspeakers die ik aan mijn computer kan aansluiten. waarvan de vloer gaat shaken
,,, dat er een groot volume uit kan komen...

heeft iemand suggesties

THANXXX,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2012, 14:44
Hakuna
Hakuna is offline
De vloer laten ''shaken'' gaat niet lukken met gewone luidsprekers, daar is wel wat meer voor nodig. Op z'n minst een subkast met een aparte versterker.

In de professionele geluidstechniek (PA, Disco) wordt hiervoor de zg Bi Amping techniek gebruikt waarbij het laag en midden/hoog gedeelte apart wordt verstrekt dat resulteerd in een hogere geluidsdruk en betere (lees diepere) bass weergave.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 21:09
Verwijderd
Bi-amping is helemaal niet "professioneel" hoor, net als bi-wiring. Het is zelfs common practise onder mensen die eh, teveel geld hebben.

Other than that; voor je computer ben je denk ik het beste af met gewoon 'n Logitech-setje. Lekker 2.1 en dan niet de goedkoopste uit de range. Dat is voor wat jij zoekt meer dan voldoende oomph. Een 2e hands Z2300 of dit of zo.

edit: Ik heb de lettergrootte even aangepast omdat sommige mensen met pseudosnedige opmerkingen een beetje moeite hebben met lezen.

Laatst gewijzigd op 15-02-2012 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 00:09
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Bi-amping is helemaal niet "professioneel" hoor, net als bi-wiring. Het is zelfs common practise onder mensen die eh, teveel geld hebben.

Komt van oorsprong wel uit de professionele (PA) geluidstechniek, later is dit door veel hifi en audiofreaks overgenomen.Net als de XLR aansluitingen, deze kom je ook bij veel duurdere Hii End apparatuur tegen naast de gebruikelijke cinch aansluitingen, maar XLR zijn door de hogere stabiliteit en betere geleiding in de studio en PA geluidstechniek zelfs wereldwijd standaard.

Maargoed on topic een Logitech PC setje kan icm een subkast redelijk diep weergeven, maar TS wilt haar vloer laten ''shaken''
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Maargoed on topic een Logitech PC setje kan icm een subkast redelijk diep weergeven, maar TS wilt haar vloer laten ''shaken''
Heb je de sub die bij de Z-2300 zit wel eens lekker 'los' gehoord? Geloof me, wat zij daaronder verstaat: mission accomplished

Trouwens, duurder.. Hm, misschien is het relatief, maar "zelfs" mijn NAD C350 heeft al de mogelijkheid tot zowel bi-amping als bi-wiring als ik me niet ernstig vergis. En dat dingske kostte toentertijd 'n euro of 500~600.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 09:25
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
mensen die denken dat ze wat zijn met een speaker installatie :')

nee ff serieus, probeer surround-sound, en dan van bose, man daar komt echt goed geluid uit
Oud 13-02-2012, 09:53
Verwijderd
Citaat:

nee ff serieus, probeer surround-sound, en dan van bose, man daar komt echt goed geluid uit
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 12:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Maar ook Bose is een merk dat zijn oorsprong vind in de PA disco techniek, en vooral erg populair was bij drive ins shows en artiesten die compacte apparatuur gebruikten die ze makkelijk konden vervoeren voor hun optredens. Later heeft Bose net als JBL zich meer en meer op de lucratieve consumentenmarkt gericht waarbij de professionele muziekdivisie op de achtergrond is verschoven.

Dit was Bose in hun betere tijden..

Bose 1801 eindversterker, bouwjaar rond 1980.

Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 14:42
Verwijderd
Bose voor thuisgebruik is al decennia verwerpelijke rommel. Voor de helft van 't geld dat je kwijt bent voor Bose heb je spulletjes die dat Bose-setje he-le-maal zoekspelen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 15:54
Hakuna
Hakuna is offline
Daarom hou ik het op mijn Sony PC speakers, klinken voor hun compacte formaat zeer netjes.

Sony SRS ZX1.

Voor mijn muziek CD's gebruik ik liever mijn Hi Fi set, ipv mijn computer.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 16:10
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Bose voor thuisgebruik is al decennia verwerpelijke rommel.
Daar lopen de meningen nogal over uiteen, feit is wel dat ondanks dat het merk zowel geliefd alsook verguist is dat er voor oudere Bose apparatuur tweede hands nog redelijk hoge prijzen worden geboden en betaald, zelfs defecte apparaten zijn geliefd. Ik zou zelf geen oude Bose speakers van 30 jaar oud kopen, daar deze de tands des tijd niet hemeaal meer goed hebben doorstaan. Zo heb je ook het merk Revox (Zwitsers) en Quad (England) dat ook ondanks dat die spullen al minstens 25 tot 30 jaar oud zijn nog steeds een fanatieke aanhang die erop zweren en daarvoor ook hoge prijzen betalen, tweede hand of defect. Maakt niet uit.

Citaat:
Voor de helft van 't geld dat je kwijt bent voor Bose heb je spulletjes die dat Bose-setje he-le-maal zoekspelen.
Graag een voorbeeld.

Een merk dat ook sinds de jaren '90 erg in opkomst is is NAD, Denon en het duurdere Macintosh. NAD en Denon kan ik wel waarderen, daar deze merken nog redelijk betaalbaar zijn en voor het geld een goede kwaliteits/prijs verhouding heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 17:47
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
Citaat:
Maar ook Bose is een merk dat zijn oorsprong vind in de PA disco techniek, en vooral erg populair was bij drive ins shows en artiesten die compacte apparatuur gebruikten die ze makkelijk konden vervoeren voor hun optredens. Later heeft Bose net als JBL zich meer en meer op de lucratieve consumentenmarkt gericht waarbij de professionele muziekdivisie op de achtergrond is verschoven.

Dit was Bose in hun betere tijden..

Bose 1801 eindversterker, bouwjaar rond 1980.

[afbeelding]
klopt pa heeft zo'n ding nog in de schuur staan, werkt nog altrijd
Oud 13-02-2012, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Daar lopen de meningen nogal over uiteen, feit is wel dat ondanks dat het merk zowel geliefd alsook verguist is dat er voor oudere Bose apparatuur tweede hands nog redelijk hoge prijzen worden geboden en betaald, zelfs defecte apparaten zijn geliefd. Ik zou zelf geen oude Bose speakers van 30 jaar oud kopen, daar deze de tands des tijd niet hemeaal meer goed hebben doorstaan. Zo heb je ook het merk Revox (Zwitsers) en Quad (England) dat ook ondanks dat die spullen al minstens 25 tot 30 jaar oud zijn nog steeds een fanatieke aanhang die erop zweren en daarvoor ook hoge prijzen betalen, tweede hand of defect. Maakt niet uit.
No offense, maar Quad (en wellicht Revox ook; ik ken dat merk niet dus die laat ik buiten beschouwing) in één adem noemen met Bose is mij écht een brug te ver als je het betrekt op courante equipment. En waarom? Zie below

Citaat:
Graag een voorbeeld.
http://www.intellexual.net/bose.html
http://www.perrymarshall.com/marketing/bose/
http://zhome.com/ZCMnL/PICS/stereo/bosefaq.htm
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 15:51
Verwijderd
Het gaat hier om een chick van 15 die boxen wil waar je de grond mee kan laten shaken. Jullie onderonsje is aandoenlijk maar ze heeft er waarschijnlijk geen reet aan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 16:07
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Het gaat hier om een chick van 15 die boxen wil waar je de grond mee kan laten shaken. Jullie onderonsje is aandoenlijk maar ze heeft er waarschijnlijk geen reet aan.
Je hebt wel een punt, maar welk luidspreker advies geef jij haar dan zelf?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2012, 16:29
Verwijderd
Een willekeurig ding van een of andere computerzaak waar in ieder geval een subwoofer bij zit.

Het zou helpen als de ts even aangeeft wat voor budget het op oog heeft.

Laatst gewijzigd op 14-02-2012 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Als je écht had gelezen, had je ook gelezen dat ik haar een Logitech-set heb aangeraden. Sterker nog; twéé zelfs.

Maar bedankt voor je uiterst waardevolle en informatieve post waar de TS zéker wat aan heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 11:06
Verwijderd
Graag gedaan yo. Altijd paraat om wat verloren schapen de helpende hand te bieden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 11:33
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 11:58
Verwijderd
Oh je had zelfs de letters vergroot uit nijd. Schattig
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 13:11
Verwijderd
Nijd? Medelijden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 22:26
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Zelf heb ik deze al een kleine 2 jaar, zit een flinke bass in, en 5.1 geluid. Voor de prijs ( 80 euries) is het een geweldige set. http://www.logitech.com/nl-nl/speake...rs/devices/211
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 06:45
Verwijderd
ik heb daarvoor een mooie pioneer set met 2 jamo speakers van 2 x 165 watt vermogen. Tis mij meer genoeg
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 10:58
musicfan123
musicfan123 is offline
Ik heb een laptop + ipod + gewoon een vrije oude stereo toren met wel paar lekkere boxen.
Hierbij heb ik een logitech bluetooth receiver gekocht (30 euro)
nu 'stream' ik mijn muziek gewoon draadloos (via bluetooth) naar mijn boxen van mijn stereotoren.
Dus als je toevallig al goede boxen hebt staan is dit ideaal. (bij mij iig) Heel gemakkelijk muziek van ipod/ pc naar boxen sturen.
Wel moet je pc/laptop bluetooth hebben.

succes !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten