Citaat:
Oh, en waar ik nu weer aan moet denken  pannenkoeken! Dat kan best voor een keertje. En als je te veel bakt (een half pak is altijd wel makkelijk) dan eet je de overblijfselen de volgende dag als ontbijt.
En je kunt ze ook vullen natuurlijk, daar zijn best veel recepten voor te vinden. Dat je het als een soort wrap gebruikt 
|
Als ik pannenkoeken bak voor mezelf alleen dan bak ik toch het hele pak (want je hebt toch beslag gemaakt, bent toch bezig met bakken, etc) en dan vries ik wat ik over heb in eenpersoonsporties (vier/vijf pannenkoeken oid) in aluminiumfolie in. Kan je prima ontdooien en opwarmen in de magnetron erna
Behalve alles wat al genoemd is, zijn er ook heel veel pakjes vlees met twee stuks erin. Je kan er een invriezen en de ander bakken, erbij aardappelschijfjes (heb je in de diepvries zodat je kan pakken wat je nodig hebt, of als eenpersoonsportie in de koeling bij veel supermarkten), rösti (ook uit de vriezer), rijst/pasta/couscous/tarly oid en groente (klein brocolli'tje kan best voor een persoon, witlof kan je gewoon zoveel nemen als je eet, boontjes/worteltjes idem, sla kan je in een goed afgesloten bakje in de koelkast zetten en de volgende dag nog eten, veel diepvriesgroente kan je gewoon een deel van ontdooien). Stamppot maken kan ook goed en dan de helft invriezen (gaat met boerenkool, zuurkool en hutspot goed, andijviestamppot niet).