Ik denk dat jouw probleem vooral is dat je andere personeelsleden/leerlingen ziet als ondergeschikt (wat eigenlijk enigszins verontrustend is). Als beveiliger sta je boven niemand, je bent gewoon een burger.
De reden waarom leraren en leerlingen geen relatie met elkaar mogen/kunnen hebben is omdat er belangenverstrengeling kan optreden, een leraar kan een leerling voortrekken (of anderen benadelen), en het creëert een verschil in status in een relatie dat voor problemen kan zorgen.
In jouw geval is daar geen sprake van. Je hebt geen autoriteit over leerlingen, en er zijn maar een beperkt aantal gevallen denkbaar waarin jouw werk en je relatie conflicteren, en het is onwaarschijnlijk dat zoiets op een school gaat gebeuren (tenzij je vriendin problemen gaat zoeken ofzo, en in dat geval lijkt ze me niet zo'n geschikte keuze als partner

), en dan kun je altijd nog een collega vragen of die het van je kan overnemen. Verder is het natuurlijk niet netjes om tijdens je werktijd te gaan vozen, dat lijkt me vrij logisch.