Oud 10-03-2013, 19:19
laalala
laalala is offline
Hoi allemaal,
Ik ben gestopt met de pil (In mijn tweede week dus pil niet afgemaakt) en heb vandaag seks gehad. Alleen zonder condoom. Ik ben nu net ongesteld geworden. Is de kans op een zwangerschap alsnog nihiel?

Laatst gewijzigd op 10-03-2013 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 19:23
Em.
Em. is offline
Ga een Morning After Pil halen! Het liefst nu en anders morgen zo vróeg mogelijk, want hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat ie werkt. Ga dan ook meteen weer aan de pil (waarom ben je er sowieso mee gestopt? ), dan voorkom je dit soort dingen.

In principe zegt bloed niet dat je niet zwanger bent. Hoe het met kansen en alles zit weet ik niet, ik denk niet dat de kans dat je zwanger bent geworden heel groot is, maar goed, elke kans is er één en hoe kleiner je die kan maken (MAP!) hoe beter.
Oud 10-03-2013, 19:25
laalala
laalala is offline
Wow, is het echt zo ernstig!? Ik schrik er wel van (en hoe stom ik ben geweest). Oke ik wacht misschien nog wat andere reacties af maar wordt hier toch behoorlijk zenuwachtig van! Mijn sekspartner zei dat dat ik niet zwanger kon raken omdat ik nu ongesteld ben geworden....? Maar ja, hij kan het ook mis hebben!

Ps. Terug naar de pil is geen optie voor mij. Condoom ga ik wel gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 20:15
Verwijderd
Tijdens je bloeding kun je gewoon in principe ook al een eisprong hebben (gehad), kans is klein maar wel aanwezig dus. Een MAP is wel goed voor meer zekerheid.

Maar denk eens na waarom je stopt, waarom je dan seks hebt en dan ook geen condoom gebruikt? Dat is een opmerkelijke keuze zo, gecombineerd. Als je nu het verstandige doet (de map), dan ben je in de toekomst ook geneigd het niet meer te laten gebeuren.

Heb je al nagedacht over soa's?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 20:21
bloodyb
bloodyb is offline
Ik weet niet wanneer je seks hebt gehad maar als het binnen 72 uur is geweest moet je NU naar een apotheek met weekenddienst om de Morning After Pil te halen!!
Oud 10-03-2013, 20:30
laalala
laalala is offline
Oke thanks you guys! Ik ga morgen gelijk een MAP halen!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 20:34
bloodyb
bloodyb is offline
Als de apotheek een beetje in de buurt is ga je vanavond nog!
Oud 10-03-2013, 20:59
Pluis
Pluis is offline
Er is altijd een dienstapotheek dus ik zou idd zo snel mogelijk een MAP gaan halen, vanavond nog. Hij werkt namelijk hoe later je hem neemt hoe minder goed.
Oud 10-03-2013, 21:06
laalala
laalala is offline
Ik neem hem morgenvroeg.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2013, 21:43
Em.
Em. is offline
Citaat:

Ps. Terug naar de pil is geen optie voor mij. Condoom ga ik wel gebruiken.
Waarom is dat geen optie?
Oud 11-03-2013, 11:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik neem hem morgenvroeg.
Tja, te laat nu (hoop dat je hem gehaald hebt!), maar niet echt slim. Zoals Pluis zegt: ieder uur telt.
Oud 12-03-2013, 17:50
laalala
laalala is offline
Citaat:
Waarom is dat geen optie?
Omdat je bij de pil alleen maar zooi inneemt. Ik had er echt genoeg van dus wil het (voorlopig) niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 19:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zit er in de morning afterpil zoveel 'troep' als in een hele strip normale anticoncentiepillen dus dan kan je beter de pil slikken....
Oud 12-03-2013, 19:26
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Omdat je bij de pil alleen maar zooi inneemt. Ik had er echt genoeg van dus wil het (voorlopig) niet meer.
Je kunt natuurlijk ook een spiraal laten zetten of zo. Maar stoppen met de pil is sowieso niet beter dan seks hebben zonder bescherming (en daarna de MAP innemen; daar zit nog meer "troep" in).

Maar waarom ben je nu echt gestopt met de pil? Alleen omdat je vind dat er troep in zit, of omdat je ergens last van had?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 19:32
laalala
laalala is offline
Ja, ik had wel bijwerkinging van de pil die ik erg vervelend vond. Het ergste was mijn niet te verhelpen schimmelinfectie down there. Als je elke keer maar weer naar de dokter gaat, elke keer maar weer die pijn, die jeuk, de branderigheid, elke keer weer hopen met elke dag dat het beter zou gaan. Weer kut voelen als de medicijnen niet aanslan, weer naar de dokter etc, dat is niet leuk kan ik je zeggen. Ik weet dat het door de pil komt.

Ja, seks zonder bescherming is dom inderdaad, en in de MAP zit inderdaad veel 'troep', meer dan in de pil, maar dat was gewoon een domme fout die ik maakte door seks te hebben zonder condoom.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 20:26
Martiño
Martiño is offline
Als de zwangerschapsvraag beantwoord is en er alleen nog vragen over anticonceptiegebruik zijn kunnen we dit gesprek trouwens beter voortzetten in het piltopic.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten