Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2001, 12:34
sientje
sientje is offline
mensen die drugs gebruiken zijn sukkels, denk daar maar eens over na,wat de gevolgen van zijn.
je hersens worden aangetast.
en dit zeg ik uit ervaring, want mijn zus ligt nu in het ziekenhuis, omdat ze zo dom als een oliebol is door drugs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2001, 12:41
Dr.Spex
Dr.Spex is offline
hmm eigenlijk moet je op zo'n stelling al niet eens reageren.
maar ik doe het lekker toch
Ligt er namelijk aan wat voor drugs, en waarom je het gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 12:54
Doc
Doc is offline
Citaat:
Dr.Spex schreef:
hmm eigenlijk moet je op zo'n stelling al niet eens reageren.
maar ik doe het lekker toch
Ligt er namelijk aan wat voor drugs, en waarom je het gebruikt.
Niet mee eens, alle drugs zijn schadelijk, nou maar eens een drug dat niet schadelijk is! Zelfs paracetamol is schadelijk!
Oud 01-12-2001, 12:58
Dr.Spex
Dr.Spex is offline
Citaat:
Doc schreef:
Niet mee eens, alle drugs zijn schadelijk, nou maar eens een drug dat niet schadelijk is! Zelfs paracetamol is schadelijk!
ja te veel vet eten is ook scadelijk, roken is ook schadelijk. thhe en koffie is ook drugs = ook schadelijk bij te veel. maar dat is maatschappelijk geaccepteerd.

Wist je trouwens dat cocaine vroeger een medicijn was voor 'gekken' om maar even een politiek niet correct woord te gebruiken. Dan kregen ze zo hun dagelijks nodige 'kick'. maar nu mag je mensen om de een of andere rare reden niet meer lang of het hele leven in een inrichting plaatsen, belanden ze op straat en nemen ze veel te veel coke, die mensen zijn heus geen sukkels.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 13:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
Doc schreef:
1ste regel van de toxicologie:alle stoffen zijn giftig, het hangt slechts af van de dosis. dus dan zijn idd alle drugs schadelijk, maar ze hebben (soms) daarentegen ook heel wat medische positieve effecten. wiet heeft een lijst van medische effecten die te groot is om op te noemen, als iemand met Parkinson XTC neemt kan hij/zij zich zolang als de trip duurt weer normaal bewegen, beste medicijn tegen die ziekte ooit dus, roken is goed tegen schizofrenie,psychose,depressie,de la Tourette. Alcohol in lage dosis vermijd de bloedvaten, daarom hebben Fransen (wijndrinkers) minder hartklachten dan anderen.
verder werken bijna al die drugs stressverlagend, en stress is ongezond voor het lichaam.

Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 13:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
sientje schreef:
mensen die drugs gebruiken zijn sukkels,

niet mee eens.

denk daar maar eens over na,wat de gevolgen van zijn.

oke, ga jij dan ff op zoek naar een lijst met medische effecten van weed. zal niet moeilijk te vinden zijn.

natuurlijk, als dat niet zou gebeuren zou je het effect niet merken. het hangt echter van de drug en de dosis af hoe je hersenen aangetast worden en of het tijdelijk of schadleijk is.

en dit zeg ik uit ervaring, want mijn zus ligt nu in het ziekenhuis, omdat ze zo dom als een oliebol is door drugs.
welke drugs heeft ze gebruikt, hoelang en met welke regelmaat?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 13:34
drama
drama is offline
Citaat:
sientje schreef:
mensen die drugs gebruiken zijn sukkels, denk daar maar eens over na,wat de gevolgen van zijn.
Ogg jee jongen....

Oud 01-12-2001, 13:55
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Citaat:
sientje schreef:

Ben ik met je eens.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 14:17
Tampert
Tampert is offline
drugs is je eigen keus. Als jij ervoor kiest om drugs te gebruiken dan ben ik dit degene die dat moet goed-/afkeuren. Er zijn verschillende redenenn om drugss te gebruiken dus je kunt niet alle gebruikers over éénm kam scheren. Bovendien is hietboven al aangehaald dat álles giftig (meer dan 20 liter water per dag ís dodelijk) is en dus niet alleen drugs...
Oud 01-12-2001, 16:14
kastdeur
kastdeur is offline
*proest* wat een heerlijk genuanceerde mening

*gaat der verder maar niet op in*
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 18:00
pienie
Als jij achter die computer zit denk je dat die vlamvertragers dan niks met je doen?!
Als jij over straat loopt wat voor lucht adem jij in?!
Als jij koffie drinkt wat drink je dan?!
Als jij alcohol drinkt verpest je je lever?!...

Hallo wakker worden...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 19:38
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Doc schreef:
Niet mee eens, alle drugs zijn schadelijk, nou maar eens een drug dat niet schadelijk is!
Wiet bijvoorbeeld.
Wiet op zich doet het lichaam helemaal geen schade aan, zoals kenny al zei is alles op bepaalde dosis "giftig", de enige gevolgen van wiet zijn verlies van het geheugen, concentratie vermogen, vertraging van de zaadproductie en soms zelfs borstgroei; dit kan echter alleen zijn als er nog wiet in het bloed is, wiet heeft dus alleen tijdelijke bijwerkingen waar na een paar weken niets meer van over is.
Daarom is wiet op zich geen schadelijke drug.
Oud 01-12-2001, 19:58
RottenApple
RottenApple is offline
Waarom gaat iedereen zich zo druk maken over andere mensen die drugs gebruiken? het is toch hun eigen zaak!! Ik bedoel: als ik lekker drugs wil gebruiken doe ik dat toch wel en het helpt heus niet als iemand gaat zeggen dat drugsgebruikers sukkels zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 22:07
DarGull
DarGull is offline
Drugs gebruikers, zijn niet per defenitie sukkels, maar echt lui pas op dat je niet te ver doorslaat, ik kan na de ervaringen die ik met coke heb gehad wel een boek schrijven over waarom je beter niet verslaaft kan raken.
Oud 01-12-2001, 22:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Mensen die drugs en/of alcohol gebruiken, of roken, moeten - indien nodig - hun eigen medische behandelingen betalen, en anders ... jammer dan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 23:35
Verwijderd
mischien is jou zus wel gewoon dom bezig geweest !!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 10:25
Woutz
Woutz is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Alcohol in lage dosis vermijd de bloedvaten, daarom hebben Fransen (wijndrinkers) minder hartklachten dan anderen.
Denk dat je hier iets zegt wat niet helemaal waar is.
Als ik mij niet vergis vormen de velletjes van de druiven (dus in het geval van rode wijn) na het rijpen etc. een stof die een goede invloed heeft op je LDL-Cholestorol.

Het precieze verhaal weet ik niet meer, maar daar zal op internet vast wel iets over te vinden zijn
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 12:33
crazy_ ella
crazy_ ella is offline

jij drinkt zeker nooit koffie of cola??
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 13:27
Verwijderd
Citaat:
sientje schreef:
Zelfs voor een drie-jarige kun je nog niet redeneren.

Het enkele feit dat jouw zus door haar eigen domheid in het ziekenhuis is beland, wil nog niet zeggen dat dat met iedereen gebeurd. Er zijn genoeg mensen (de meeste zelfs) die goed weten waar ze mee bezig zijn en zichzelf wel goed in de hand hebben...so grow up.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2001, 19:11
sientje
sientje is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:

sorry hoor, maar dat slaat echt nergens op.
ok, ze zijn dan niet meteen sukkels, maar bijna elke soort drugs is echt schadelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 12:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
sientje schreef:
ok, ze zijn dan niet meteen sukkels, maar bijna elke soort drugs is echt schadelijk.
dit neem ik maar met een grote korrel zout.

Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 16:46
Lyz
Lyz is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:

Sterke vergelijking...
We zijn weer bezig iedereen over één kam te scheren. Niet iedere drugsgebruiker is gelijk een sukkel; wiet kan idd niet zoveel kwaad. Maar het gebruik van harddrugs kan ik ook niet echt waarderen. Het kan namelijk ook andere mensen hinderen!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2001, 16:49
dopehead
dopehead is offline
ik ben een sukel en gebruik drugs maar dankzij drugs heb ik die 2 zelfmoordpogingen overleefd dus........
Met citaat reageren
Oud 04-12-2001, 09:13
apekop123
apekop123 is offline
Ja ik gebruik drugs ! So What ik bedoel ik wil gewoon van alles hebben getest voor ik dood ben. En tsja als ik een paar jaartjes korter mee ga pech dan.
Oud 05-12-2001, 13:54
superskunk
superskunk is offline
blowen is leuk
Oud 06-12-2001, 12:07
Blue Eyes
Blue Eyes is offline
Dan kan je ons allemaal wel sukkels noemen, waar ik me trouwens erg weinig van aantrek
maar het ligt er ook maar net aan wat je gebruikt en of je het met mate gebruikt.

Zins ongeveer 2 maanden slik ik bijna elk weekend 1 pilletje en daar ga ik me echt niet druk over maken, daar blijf ik dan echt niet in hangen ofzo aan dat tast ook echt me hersens niet aan zowel what the hell dommer kan ik nie worden hehehe

Ik vind het heel erg voor je zus maar zij heeft gewoon de verkeerde troep aangenomen en waarschijnlijk te veel op dan ze aankan.
Oud 06-12-2001, 14:10
Isa
Isa is offline
Citaat:
Blue Eyes schreef:
Dan kan je ons allemaal wel sukkels noemen, waar ik me trouwens erg weinig van aantrek
maar het ligt er ook maar net aan wat je gebruikt en of je het met mate gebruikt.

Zins ongeveer 2 maanden slik ik bijna elk weekend 1 pilletje en daar ga ik me echt niet druk over maken, daar blijf ik dan echt niet in hangen ofzo aan dat tast ook echt me hersens niet aan zowel what the hell dommer kan ik nie worden hehehe

Ik vind het heel erg voor je zus maar zij heeft gewoon de verkeerde troep aangenomen en waarschijnlijk te veel op dan ze aankan.
als jij elk weekend een xtc neemt dan verzeker ik je dat je geheugen echt compleet kapot gaat. xtc tast je hersenen echt wel aan. sterker nog, er is geen enkele drug waarvan je een jaar later nog kunt zien aan de hersenen dat iemand het ooit gebruikt heeft...behalve xtc.

Met citaat reageren
Oud 06-12-2001, 17:34
Locke
Locke is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als jij elk weekend een xtc neemt dan verzeker ik je dat je geheugen echt compleet kapot gaat. xtc tast je hersenen echt wel aan. sterker nog, er is geen enkele drug waarvan je een jaar later nog kunt zien aan de hersenen dat iemand het ooit gebruikt heeft...behalve xtc.

idd ik slik nu ook al een aantal weken elk weekend en ik voel zelf echt wel dat het anders in me hoofd gaat dan normaal en dat word steeds erger ... mischien heeft blue eyes het zelf nog niet door maar je komt er nog wel achter ...
Oud 06-12-2001, 19:48
SEDA
SEDA is offline
Waarom zou je een sukkel moeten zijn om drugs te gebruiken?
Ach mensen die zeggen dat mensen die drugs gebruiken sukkels zijn, Zijn zelf een stelletje homofiele hoeren
Oud 07-12-2001, 10:57
Footprint
Footprint is offline
mensen die zeggen dat drugsgebruikers sukkels zijn zijn pas triest
Oud 07-12-2001, 20:43
Verwijderd
ach jah overmatig gebruik is dom jah. af en toe of gematigd ken heus wel hoor. ik is heus niet sow dom als een oliebol
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 21:57
*meissie*
*meissie* is offline
ga mn vrienden beter geen sukkels noemen.....ze zijn misschien wel geflipt, maar geen sukkels.....
Oud 10-12-2001, 13:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
sientje schreef:
als jouw zus haar drugsgebruik niet in de hand kan houden is het haar schuld!

en als je er verstandig mee omgaat maakt het niks uit, want in het ziekenhuis geven ze je de zwaarste drugs zonder dat er wat van wordt gezegd.....

ik had pas gelezen dat er per jaar ruim 100 mensen verslaafd raken in het ziekenhuis....
Oud 10-12-2001, 14:01
shasita
shasita is offline
sientje ik ben ook erg tegen drugs maar ik vind het ook erg rot van je zus maar ik weet zeker dat ze ervan zal leren! Ik ben zo erg tegen drugs dat ik een project ben gestart op school zie drugsonderzoek jongeren maar ik vind wel dat mensen dat zelf moeten weten of ze het wel of niet willen doen want dat is hun keus

Veel sterkte met je zus
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 15:18
Caelin
Caelin is offline
Citaat:
Footprint schreef:
mensen die zeggen dat drugsgebruikers sukkels zijn zijn pas triest

Citaat:
Ach mensen die zeggen dat mensen die drugs gebruiken sukkels zijn, Zijn zelf een stelletje homofiele hoeren
Dit vind ik anders ook triest hoor...

[edit: de onderste quote dus]

[Dit bericht is aangepast door Caelin (10-12-2001).]
Oud 10-12-2001, 15:24
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Ik vind het vooral dom om er verder niet over na te denken. Het gewoon te doen. Het is net als seks. Eerst (een beetje) over na denken, dan pas doen!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 15:58
Blue Eyes
Blue Eyes is offline
Weet je wie ik past sukkels vind ?? mensen die andere mensen niet in hun waarde laten mensen zoals jij dus!!!
Oud 15-12-2001, 21:59
*meissie*
*meissie* is offline
Citaat:
Blue Eyes schreef:
Weet je wie ik past sukkels vind ?? mensen die andere mensen niet in hun waarde laten mensen zoals jij dus!!!
juist okey dan
Oud 16-12-2001, 01:09
ExcommunicatedAngel
ExcommunicatedAngel is offline
Nou ga ik maar eens een keer niet zo meeleven.
je zus is zelf zo dom geweest om het te gebruiken! dus geef de drugs niet de schuld.
drugs = een stimulerend middel waardoor je of gaat trippen of je beter gaat voelen.
als je veel blowt sterven je hersencellen af, maar stel je blowt nu 3 jaar en je stopt na 3 jaar, dan ben je toch een stuk slimmer als dat je toen was?!
Oud 16-12-2001, 10:36
toetje_6396
toetje_6396 is offline
sorry maar ik vion da ge da moogt gebruiken als het is om te lachen of om nekeer echt zot te doen(oke ik doe ook zot zonder)maar zolang je het bij af en toe houdt is het goed he...
ale zolang je niet op harddrugs overslaat is het goed he...
Oud 16-12-2001, 14:34
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
sientje schreef:
tja dan moet je het anders brnegen.
drugs is een groot woord
je kunt beter zeggen:mensen die blowen zijn sukkes
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 14:36
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
btw en hasj is zelfs een medicijn voor sommige mensen
denk maar aan spastische mensen die kunnen hun spieren niet ontspannen...
dus als het echt zo schadelijk was schreef de dokter het niet voor.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 15:01
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:

sluit me hier volledig bij aan

Oud 21-12-2001, 10:24
coyotegirl
coyotegirl is offline
echt wel niet hoor! mensen die roken of koffie drinken zijn wel wa erger en dan speelt het bij mij nog geen rol als ze het doen! iedereen doet toch wa hij wil en niemand moet daar toch commentaar op geven zeker?!! tess
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 12:01
r00mp
r00mp is offline
Citaat:
sientje schreef:
mijn zus ligt nu in het ziekenhuis, omdat ze zo dom als een oliebol is door drugs.

wat een leuwk woord
zow dom als een oliebol!!
Oud 21-12-2001, 17:55
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:

bullshit, medicijnen zijn in zo ontzettend veel gevallen schadelijk, alleen worden de voor en nadelen tegen elkaar afgewogen. Als de schade minder erg is dan het effect wordt t voorgeschreven.
Dus dit slaat echt op stront..

maar anyway, niet iedereen is jou zus en ik doe 6vwo en blow, ik vind mezelf nou niet bepaalt achterlijk

Oud 22-12-2001, 05:43
RalF Inbar
RalF Inbar is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

maar anyway, niet iedereen is jou zus en ik doe 6vwo en blow, ik vind mezelf nou niet bepaalt achterlijk

Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 09:30
Choke
Choke is offline
Citaat:
sientje schreef:
jij hebt gewoon net 3 joints op!!!
Oud 22-12-2001, 09:32
Choke
Choke is offline
Citaat:
ExcommunicatedAngel schreef:
maar stel je blowt nu 3 jaar en je stopt na 3 jaar, dan ben je toch een stuk slimmer als dat je toen was?!
Oud 22-12-2001, 10:20
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Choke schreef:
jij hebt gewoon net 3 joints op!!!
Reageren

Regels voor berichten