Oud 18-04-2013, 16:08
Brigitjee
Brigitjee is offline
Hallo

sinds korte tijd voel ik me heel erg depressief. ik kan nu gaan beschrijven wat ik voel enzo, maar dat weten jullie vast wel.
wat moet ik doen om er van af te komen? moet ik iets doen?

alvast bedankt voor de reacties.

xx

edit: ik heb ook een heel raar gevoel net onder mijn keel, alsof er eten vast zit ofzo, maar ik heb al meerdere keren iets gedronken en het gaat niet weg (ik weet niet of dat iets met de depressie temaken heeft..)

Laatst gewijzigd op 18-04-2013 om 16:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2013, 16:19
Elin3
Elin3 is offline
Hoi Brigitjee,

is er een bepaalde reden waardoor jij je depressief voelt? Is er iets gebeurt, iets verandert?
Het gevoel dat et iets vast zit in je keel kan een bepaalde benauwdheid zijn, die bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door woede, verdriet of angst.
Oud 18-04-2013, 16:24
Brigitjee
Brigitjee is offline
Citaat:
Hoi Brigitjee,

is er een bepaalde reden waardoor jij je depressief voelt? Is er iets gebeurt, iets verandert?
Het gevoel dat et iets vast zit in je keel kan een bepaalde benauwdheid zijn, die bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door woede, verdriet of angst.
ik kan me zo snel geen reden bedenken... ik haal wel al heel het school jaar wat slechtere cijfers, en elke keer weer als ik dan thuis kom en het aan mijn moeder vertel is er weer ruzie enzo, elke keer weer.
kan het daarmee te maken hebben?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 16:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik kan me zo snel geen reden bedenken... ik haal wel al heel het school jaar wat slechtere cijfers, en elke keer weer als ik dan thuis kom en het aan mijn moeder vertel is er weer ruzie enzo, elke keer weer.
kan het daarmee te maken hebben?
Dat kan er zeker mee te maken hebben. Door slechtere cijfers en ruzie thuis kan je je minder zeker van jezelf gaan voelen en uiteindelijk zelfs een beetje depressief. (Wat op zijn beurt misschien zelfs wel weer leidt tot slechtere cijfers...).
Probeer hier met iemand over te praten. Bespreek dit met je moeder (leg haar uit waarom je slechtere cijfers haalt (moeilijke lesstof? veel leerwerk?) en vraag haar om je te stimuleren i.p.v. je onzeker te laten voelen) of met iemand op school die je kunt vertrouwen (aardige leraar, vertrouwenspersoon).
Oud 18-04-2013, 16:43
Brigitjee
Brigitjee is offline
Citaat:
Dat kan er zeker mee te maken hebben. Door slechtere cijfers en ruzie thuis kan je je minder zeker van jezelf gaan voelen en uiteindelijk zelfs een beetje depressief. (Wat op zijn beurt misschien zelfs wel weer leidt tot slechtere cijfers...).
Probeer hier met iemand over te praten. Bespreek dit met je moeder (leg haar uit waarom je slechtere cijfers haalt (moeilijke lesstof? veel leerwerk?) en vraag haar om je te stimuleren i.p.v. je onzeker te laten voelen) of met iemand op school die je kunt vertrouwen (aardige leraar, vertrouwenspersoon).
Dankjewel, ik zal dit zo snel mogelijk proberen

xx
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 16:47
Pluis
Pluis is offline
dit soort vragen passen het best op psychologie dus ik heb je topic even verplaatst.
Oud 19-04-2013, 11:53
Verwijderd
Klinkt meer alsof je een beetje down bent omdat het niet zo goed gaat met de cijfers. Depressie is heel wat anders.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Klinkt meer alsof je een beetje down bent omdat het niet zo goed gaat met de cijfers. Depressie is heel wat anders.
Ja, verdrietig zijn is niet hetzelfde als depressief zijn. Als er een reden is voor je nare gevoel, en je nog dingen kunt bedenken waar je blij van wordt, dan zit het gewoon even tegen in je leven. Lucht je hart bij familie en vrienden, en zoek soms wat afleiding. Misschien moet je eens een rustig (volwassen) gesprek met je moeder voeren? Over hoe je je voelt en hoe het komt dat je slechte cijfers hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 22:02
Silvano08
Silvano08 is offline
Wat is de oorzaak van je slechte cijfers?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten