Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Levensbeschouwelijk en alles zie ik de zin van het leven ook niet zo in. Je leeft omdat het nu eenmaal zo is en daar is verder, naar mijn idee, geen God of diepere gedachte mee gemoeid. Ik snap echter ook wel waarom mensen zeggen dat je ermee door moet gaan, als ik vrolijk ben, vind ik leven ook wel de moeite waard, dat doe je er even bij, er zijn dingen te doen, mensen te ontmoeten en je maakt mensen zo diep kapot door ermee op te houden (en waarom? want dingen te doen en dat is allemaal leuk genoeg). Dán zijn dingen te overwinnen, dán worden mensen verdrietig als je zelfmoord pleegt - en dat is óók realistisch. Naar mijn idee net zo realistisch als dat het leven geen nut heeft, behalve dat als ik blij ben voor mij meetelt dat het leven te leven is en dat je dat ook gewoon doet, en dat ik andersom het lastiger vind te geloven dat het het (proberen te) overwinnen waard is. Want als ik niet zo lekker in mijn vel zit, dan slaat de balans wel door naar dat het geen zin heeft, sowieso ga je uiteindelijk tóch dood en jij bent niet de Jezus die deze generatie moet redden, dus wat dat betreft zal het ook wel allemaal meevallen voor de rest als jij er ineens niet meer bent. Maar ook dán geldt nog dat het andere mensen enorm lang, enorm veel verdriet zal doen als je ermee kapt. Ook dán geldt dat je mensen achterlaat die verdrietig en wanhopig zijn. En ook dán geldt nog steeds dat wat je nú voelt, niet is wat je over een jaar voelt - tenzij je puur toevallig dan net zo'n dag hebt. Het kan dat het over een jaar wél te leven is, en dat weten de mensen die zich niet zo depressief voelen als jij je nu voelt. Is het de moeite waard? Voor jou nu niet, nee. Maar misschien voor de toekomst wel, voor de rest wel, dus het minste wat je kúnt doen is nog even heel hard proberen. Ga naar een psycholoog, ga dingen dóen, werk aan waaraan je moet werken, geef het tijd, en misschien is het echt echt echt hopeloos, maar dat denk ik niet. Indien wel, kun je altijd nog dood, indien niet, heb je nog een leven voor je dat misschien zinloos is, maar wel leuk - en je hebt mensen niet zo'n verschrikkelijk verdriet gedaan.
|
Toch denk ik dat jouw dag er heel wat interessanter uitziet dan de gemiddelde koe of schaap in de wei die al net zo'n nutteloos leven hebben als wij (ja "wij", ik ga namelijk ook eens dood).
Het leven is geen feest, het is volgens Boeddha zelfs een lijdensweg. Maar nu je er toch bent, kun je er misschien toch nog even het beste van maken zolang het duurt. Graas lekker van het gras, luier lekker in de zon en sjok af en toe eens naar de boer om je te laten melken, zo erg is dat nou ook weer niet. Naast gesprekken met een psychollog denk ik dat sport ook erg goed is voor je ziel, met name een dubbel- of teamsport, iets om naar uit te zien elke week. |
![]() |
|
Dat alles nutteloos vinden en geen licht zien aan het einde van de tunnel hoort helaas allemaal bij je depressie. Je kunt dus eigenlijk weinig anders doen dan proberen te vertrouwen op je dokter(s) en psychologen en familie en vrienden die zeggen dat het écht wel weer goed komt. Als jij het dan nu zelf even niet gelooft, laat hen het dan voor je geloven.
En je zegt dat het een beetje helpt, dus dat is dan toch al heel mooi? Als ik je zo hoor heb je niks te verliezen qua humeur, dus geef je behandelaars dan gewoon de kans om je vooruit te helpen. En als vooruit gaan niet lukt (dus meer dingen doen) probeer dan in ieder geval niet verder achteruit te gaan. Dus niet hele dagen in bed blijven liggen als je er nu nog gewoon uit komt. Als dat alles is waar je nu de puf voor hebt (het niet achteruit gaan) dan is dat maar even zo. De rest komt echt vanzelf wel weer. Bespreek ook je gevoelens met de mensen om je heen en met je behandelaars, want wij kunnen hier op het internet niet zo veel voor je doen verder.
|
Verwijderd
|
Zoek contact met lotgenoten, die inmiddels hun diepste perioden achter zich hebben liggen. De vraag hier stellen leidt tot een hoop lege clichés die je al duizend keer hebt gehoord. Net de juiste lotgenoot kan je opeens wél raken, tot je doordringen. Dit topic zal je alleen maar frustreren in hoe het vaak finaal de plank misslaat.
|
![]() |
|
Nu weet ik het zeker, ik ben depressief, dinges111 weet precies te vermelden hoe ik me voel, zelfs de reden om het niet te doen (famillie/vrienden). Heb ook VWO gedaan 19 jaar oud.
Het enige wat eigenlijk verschilt in onze verhalen is het verleden: de psychologen, de anti depressiva. Het enige wat hiertegen lijkt te werken voor mij is blowen maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dit het erger maakt. Ik zit in een vicieuze cirkel. Edit: Ben eigenlijk nog bezig met VWO Laatst gewijzigd op 10-04-2013 om 00:53. Reden: niet genoeg vermeld |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat wil jij bereiken in je leven? |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet dat ik suïcidaal ben of iets dergelijks. Ik vraag me dit gewoon steeds meer af, ga steeds somberder in het leven staan, we leven in een klote wereld, de mens is een klote wezen. Het zal waarschijnlijk ook niet meer zo heel lang duren voor deze wereld echt volledig kapot is. Wat is het nut dan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en nut, probeer jezelf nuttig te maken.. als je vind dat de wereld zuigt, probeer er dan iets aan te doen.. je kunt niet alles oplossen, maar ergens moet je toch beginnen man.. ik ben boos op kanker, die ziekte heeft mijn opa kapotgemaakt, mijn oma, een nichtje van me, en de moeder van de vriend van me zusje.. ik kan die ziekte niet wegnemen uit de wereld, maar ik loop collectes voor de kankerbestrijding, en ik hoop dat ze op een dag een medicijn vinden tegen die ziekte.. en zo probeer ik eigenlijk met veel dingen mijn steentje bij te dragen en mezelf nuttig te maken.. probeer ook zoiets te zoeken vriend.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil de wereld graag veranderen, ik ben er alleen van overtuigd dat het daar te laat voor is, de wereld is al onderweg naar de ondergang en dit zal niet heel lang meer duren. Ik neem het verder de mens ook niet kwalijk want zo is de mens gewoon. Dat licht en die positieve dingen vallen gewoon in het niet naast de duisternis en negatieve gevoelens. Ook zit ik vaak in strijd met mezelf. Ik wil iets gaan doen initiatief nemen, tegelijkertijd wil ik het liefst in mijn bed blijven liggen. Het probleem is ik kan ook niet beslissen wat IK nou echt wil, en wat is datgene wat dat andere wil |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en niet over die ene vrucht die aan de boom groeit wat een paar jaar terug op TOR stond, want dat was bullshit,, (ik denk dat je die namelijk bedoeld) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan ga je naar buiten of whateverr en doe je dat.. btw zoek ook een hobby buitenhuis,, ontmoet nieuwe mensen met zelfde intressens en shizzle, maar blijf niet in je nest liggen want dan voel je je alleen maar kutter en nuttelozer.. |
![]() |
|
Mijn opa heeft het, als ik precies zou weten wat het was zou hij al lang genezen zijn.
Typ het in op google, zijn heel veel verschillende "manieren" om kanker tegen te gaan. Er word zelfs beweerd dat chemo de uitzaaiing van kanker stimuleert. Toch weet je nooit wat er precies wel en niet waar is omdat ze alles voor ons geheim proberen te houden. E_Y_E, het was fijn om even met je te praten hierover, niet dat het een heel leuk onderwerp is maar het is fijn om er met iemand over te kunnen praten. Ik heb morgen om 9 uur weer een herkansing dus ik ga maar is een poging wagen in slaap te komen. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
voel je je goed - kijk je naar de goede dingen voel je je slecht - kijk je naar de slechte dingen beetje optimistisch blijven kerel, altijd. Citaat:
succes morgen met je herkansing, en we spreken ons nog wel ![]() slaap lachend ![]() |
![]() |
|
Waarom mensen leven? Omdat ze geboren worden
Waarom ze daar niet mee willen stoppen? Omdat ze willen doorgaan, ze willen iets bereiken. Je moet een doel voor ogen krijgen. Als je je doel bereikt hebt, was het niet hoog genoeg. Als je ergens je alles voor geeft, werpt het z'n vruchten af, en voel je je gewoon beter. Het leven heeft geen doel, maar dat heb je zelf. Mijn advies: probeer gewoon van alles, totdat je iets vind dat je te gek vind. Je hebt tegenwoordig overal wel een opleiding voor, misschien kan je daarin dan verder gaan. Laat het leven je niet verslaan oke? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het leven is helemaal niet zo nutteloos, ik heb ook nog steeds last van een depressie.. Ik zit nu op een goede weg omhoog. Want weet je ik kwam erachter dat als je depressief bent dat je jezelf opsluit in een ini mini wereld waar idd alles nutteloos is. Zorg dat je je wereld een beetje vergroot. Begin bijvoorbeeld met 10 minuutjes hardlopen.(een beetje dwang kan geen kwaad) Of ga bij een sportclub, muziekles of een andere vereniging. Ik had namelijk zodra ik bezig was met iets dat ik leuk vond dacht ik helemaal niet meer aan zelfmoord.
Ik hoop dat je er iets aanhebt iedereen is het waard om te leven.. Dus ook jij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Enkel door te denken en niks te doen, zul je vrijwel altijd op een negatief iets uitkomen. Waardoor je zelf uiteindelijk negatieve gedachten krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap nog steeds niet waarom je ooit kan denken om ergens een einde aan te maken,. En ja, hij heeft veel erge redenen. Maar waarom is een einde eraan maken dan een optie? Begin een nieuwe studie, doe iets waar je blij van wordt. Ermee stoppen is dan geen optie. Er staat altijd wel een deur voor je open. x
|
![]() |
||
Citaat:
Gewoon een andere studie beginnen kan niet zomaar, als je je de hele dag klote voelt. Je hebt dan ook niet echt dingen waar je blij van wordt, alles voelt zwaar en als een last. Daar kan je heel moeilijk uitkomen, en je gaat nadenken over of het nou eigenlijk uberhaubt wel zin heeft om iets te doen. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Lifestyle |
Verschillende soorten skaters. Waarom? darkstyle | 44 | 26-01-2004 15:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stoppen of doorgaan? Diovai | 22 | 23-03-2003 19:00 | |
Psychologie |
Jouw 'drive' Verwijderd | 43 | 06-10-2002 12:00 | |
Psychologie |
Self-serving bias; waarom anderen gelukkiger zijn.. Verwijderd | 8 | 12-09-2002 15:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Waarom Cinamon | 4 | 28-04-2002 09:55 |