Oud 06-01-2014, 13:57
Mitta920
Mitta920 is offline
Ik zit in het 1e jaar bouwkunde op het mbo maar de opleiding bevalt me niet en ik heb geen idee wat ik nou eventueel kan doen met een diploma bouwkunde ..
Ik heb het aan verschillende docenten op mijn school gevraagd en ik kreeg geen concreet antwoord, ik ben al een aantal dagen aan het googelen geslagen en ook daar komt niks uit.

Dus ben ik verder gaan kijken naar een ander soort opleiding en ik heb verschillende beroepskeuzetests gedaan maar ook daar werd ik weinig wijzer van, ik heb geprobeerd iets gerichter te zoeken want op het vmbo vond ik aardrijkskunde en geschiedenis altijd wel interessant maar ik kan niet echt een opleiding vinden waar allebei of 1 van beide in betrokken wordt..

Mijn vragen eigenlijk weten jullie opleidingen m.b.t. aardrijkskunde en/of geschiedenis of weet iemand banen die ik kan beoefenen met een mbo diploma bouwkunde?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2014, 17:57
DAH
DAH is offline
Waarom heb je bouwkunde gekozen en waarom wil je iets anders doen?
Oud 15-01-2014, 20:44
Scholiertjuhh
Scholiertjuhh is offline
herprofileren aan het vavo, of zelfstandig gaan studeren op een hoger niveau en vervolgens staatsexamen doen!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 13:46
Pluis
Pluis is offline
banen die je kunt hebben met bouwkunde niveau 4:
uitvoerder
calculator
bouwkundig tekenaar
opzichter
medewerker bouw en woningtoezicht
civieltechnisch medewerker infra

Dat heeft dus zeker wel met aardrijkskunde te maken, want je hebt kennis nodig van de bodem waarop je bouwt. "iets met geschiedenis" is lastig, want zelfs mensen die op de universiteit geschiedenis hebben gestudeerd eindigen vaak in het onderwijs (leraar) of in een heel ander vak (bijvoorbeeld de politiek).

Wat vind je eigenlijk niet leuk aan je opleiding? Wat mis je? Wat kun je missen als kiespijn van je huidige opleiding?
Oud 16-01-2014, 16:07
arPos
arPos is offline
hoe leuk de opleiding is staat niet in verhouding met het beroep...
Oud 12-02-2014, 16:24
Enigiemand
Enigiemand is offline
Ik zou gewoon de opleiding afmaken en dan naar het hbo gaan. Misschien kun je dan een jaartje inkorten op het hbo met een goed aansluitende studie.

Je kunt ook stoppen en dan nog naar de havo gaan (dan zal je wel gem. 2 jaar ouder zijn je klasgenoten want stroomt in in havo 4.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten