Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk ook dat een vervolgstudie de juiste stap is.
Denk aan een flink internationaal georiënteerde studie zoals International Business & Management Studies (IBMS). Je zit dan in een klas met zowel Nederlandse als buitenlandse studenten. Het Engels zul je dan ook sneller oppikken (al 'moet' je dan wel). In een studie als IBMS zul je veel naar het buitenland gaan, op studiereizen (enkele weken per jaar) je stage (half jaar), minor (half jaar) en afstudeerstage (half jaar). Ik denk dat je in een dergelijke studie dus ruim twee v/d vier jaar in het buitenland vertoeft. Neem daarbij op dat je studiegenoten uit allerlei landen komen en dus ook vol passie over hun thuisland kunnen vertellen, waardoor je ook geïnspireerd kunt raken om daar een kijkje te nemen. Ik begrijp dat NY voor jou nu de heilige graal is, maar door de diversiteit van de opleiding en aan buitenlandse bestemmingen en verhalen kom je misschien nog wel heel iets anders tegen (geloof me: je ideaalbeeld veranderd met de tijd). De uitvalsbasis voor de studie is bovendien gewoon Nederland, zodat als je denkt de verkeerde beslissing te hebben gemaakt, nog veilig in Nederland voor een andere studie zou kunnen kiezen. In de basis zijn opleidingen tegenwoordig in het eerste jaar/half jaar steeds breder zodat switchen (binnen een bepaald cluster aan opleidingen) makkelijker is. http://www.studiekeuze123.nl/studies...ement_Studies/ |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Na de HAVO, VWO gaan doen Nabil Djeddi | 0 | 27-11-2016 12:15 | |
Algemene schoolzaken |