Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 19:24
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik ga na de havo vwo doen, ik heb van de basisschool het i-vbo advies meegekregen, maar na een jaartje jan lighthart school zat mijn advies mee, van de JLS kreeg ik een mavo/havo advies.

Nu gaat de havo prima en ik wil advocate worden. daarvoor ga ik na de havo vwo doen, heeft iemand hier ervaring mee?
Is vwo nu werkelijk zoveel moeilijker en vreselijker?
Oud 06-08-2002, 19:35
Verwijderd
Volgens de leraren 'is de diepgang in de stof veel meer'
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:28
Kat
Kat is offline
ik ga nu naar 5 havo, en ik wil daarna ook vwo gaan doen, en tijgen mij zeiden die leraren dat het wel mee zou vallen. Je hebt de 5e al een keer op de havo gedaan, dus op het vwo heb je (als het goed is) geen echte achterstand vergeleken bij de mensen die van 4vwo komen. de 5e is het moeilijkste jaar van het vwo (zeggen mijn leraren dus) en als je daar eenmaal doorheen bent rol je de 6e ook wel door.
mjah, kweenie, k zal het allemaal wel zien he... succes
Oud 06-08-2002, 20:40
Boogie
Boogie is offline
ik zat bij 2 ex-havisten in de klas en die waren beide gezakt, dus wat dat betreft...

maar dat zijn er maar 2. Je moet ervan bewust zijn dat je heel hard zal moeten werken omdat je en veel en grote werkstukken moet maken en je moet bijblijven bij de leerstof die teruggevraagd wordt in de proefwerkweken. De stof gaat allemaal wat dieper en is wat meer...
Ik heb er geen ervaring mee maar als je 'goed' bent op de HAVO, dan moet je met redelijk werken het VWO ook wel kunnen halen.

succes
Oud 06-08-2002, 20:55
Miss Plint
Miss Plint is offline
Zelf VWO gedaan( in 1 keer en nee ik deed nooit huiswerk). Veel vriendinnen deden havo en zoveel verschilde het niet. Als je uit H5 vaar V5 gaat heb je geen achterstand. Wees maar niet bang...

Wat ook nog een optie kan zijn is 1 a 2 jaar HBO te gaan doen, sommige universiteiten nemen je dan aan als je cijfers goed zijn.

De universiteit is eigenlijk ook helemaal miet moeilijk en wat ik nu doe verschilt heel weinig met wat mn vriendinnen op de HBO doen.

Veel succes, het gaat wel lukken.. Gewoon je best doen(lekker afgezaagd he?)
Oud 06-08-2002, 20:58
Miss Plint
Miss Plint is offline
Tering!! Van de ivbo naar VWO!!!!!!!!!!!

You've come a long way baby!! Go girl!!!!!
Oud 06-08-2002, 22:29
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Een vriend van mijn zus deed na zijn havo 5de en 6de VWO in 1 jaar. Maar.. het jaar is loopt dan wel extra door. Moet ook wel zwaar zijn. Eerst was die gast van vwo naar havo gekickt omdat hij niets uitvoerde, maar nu is hij dus gelijk met mijn zus voor zijn vwo geslaagt.

Misschien is het iets voor jouw, misschien is het te zwaar najah.. wat je ook doet, succes enzo
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 23:20
Jamie
Jamie is offline
Niet te doen, veel te moeilijk pffff alleen het idee al ! brrrrr
Oud 06-08-2002, 23:35
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Miss Plint schreef:

Wat ook nog een optie kan zijn is 1 a 2 jaar HBO te gaan doen, sommige universiteiten nemen je dan aan als je cijfers goed zijn.

Dat heeft niks met je cijfers te maken of met 'sommige universiteiten', een HBO-propedeuse is een geldig toelatingsbewijs voor de universiteit, alleen als er voor die studie een bepaald vakkenpakket vereist is, kan het een probleem zijn, maar dat heeft niks met cijfers of met sommige universiteiten te maken.

En bij studies waar je voor moet loten bestaat natuurlijk ook de kans om niet ingeloot te worden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:09
gizmo
gizmo is offline
ehmz ik ken 2 mensen die de stap hebben genomen en het gaat ze goed. MAar tuurlijk zal het wel iets moeilijker zijn dan havo want je heb tuurlijk nie voor niets de splitsing in de niveau´s denk ik dan maar...

Maar iig veel succes en sterkte ermee.. en als je gewoon goed je best doet zal het je denk ik wel lukken!!!
Reageren

Regels voor berichten