Oud 20-08-2014, 19:13
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Hey,
zoals in de titel van dit topic heb ik een vraag over ak.
Ik snap namelijk erg weinig van dat cultuur gedoe, en ben een boel vergeten van vorig jaar, waardoor ik bijvoorbeeld de vraag waardoor de televisie de wereld (ook) kleiner heeft gemaakt niet eens meer kan beantwoorden... Help pls
Oud 20-08-2014, 20:52
DAH
DAH is offline
Kun je wat specifieker zijn, want dit klinkt erg breed.
Oud 21-08-2014, 07:35
Verwijderd
Gewoon gezond verstand kan die vraag toch wel beantwoorden? Doe eens je best.

Door televisie kunnen we zien wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. Dus de wereld wordt daardoor kleiner in spreekwoordelijke zin. In letterlijke zin is het zo dat televisies van de zuidpool afgegraven worden, met iedere TV wordt de aardbol dus een klein stukje kleiner. Er is wel eens berekend dat als alle Chinezen een TV zouden hebben, de aardbol tot aan de steenbokskeerkring afgegraven zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2014, 20:11
Scirocco
Scirocco is offline
De termen hierbij zijn "globalisering" en "mondialisering".
Deze termen gaan verder dan alleen cultureel; denk ook maar aan economisch en politiek.
Denk bijvoorbeeld aan wat de EU en de euro heeft gedaan voor Europa; je kunt zonder moeite de grens over, betaalt met dezelfde munt die je van oma hebt gekregen in een ander land enzovoort. De wereld voelt hierdoor kleiner; je bent zo in een ander land, waar steeds meer een overeenkomende cultuur, economie en politiek mee is.
De televisie heeft dan ook weer op zijn beurt meegeholpen aan de globalisering; zoals gezegd kan je zo zien wat er gebeurt overal in de wereld, zonder maar uit huis te gaan. Denk bijvoorbeeld aan de jaren 50/60, hoe The Beatles in een concert te zien zijn op TV, en dus fans over de hele wereld gek maakt.
Oud 23-08-2014, 21:36
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Hey thnx.
had het inzicht gwoon ff niet.
Oud 26-08-2014, 17:56
Thomassy
Thomassy is offline
Vroeger was de wereld even groot als nu natuurlijk. Maar bijv. 300 geleden hoorde je echt niet dat er een belangrijke minister dood was gegaan in Amerika. Nu hoor je deze dingen wel omdat er televisie is en deze dingen in het nieuws komen. Hierdoor lijkt de wereld klein.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 18:26
Verwijderd
Klopt, 300 jaar geleden bestond de USA nog niet en was min of meer de koning van Engeland daar de leider. En/of een opperhoofd van een indianenstam naar keuze. Of zo. Verzin maar wat. Inderdaad kreeg je in die tijd niet te horen dat er een minister in Amerika was doodgegaan, dat gebeurde namelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 20:34
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Vroeger was de wereld even groot als nu natuurlijk. Maar bijv. 300 geleden hoorde je echt niet dat er een belangrijke minister dood was gegaan in Amerika. Nu hoor je deze dingen wel omdat er televisie is en deze dingen in het nieuws komen. Hierdoor lijkt de wereld klein.
Dank je maar was niet meer nodig
Oud 26-08-2014, 20:34
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Klopt, 300 jaar geleden bestond de USA nog niet en was min of meer de koning van Engeland daar de leider. En/of een opperhoofd van een indianenstam naar keuze. Of zo. Verzin maar wat. Inderdaad kreeg je in die tijd niet te horen dat er een minister in Amerika was doodgegaan, dat gebeurde namelijk niet.
Jup, ik vind het nog steeds stom dat Amerikanen zich Amerikanen noemen, als de Indianen de oorspronkelijke bewoners zijn...
Maar ze wonen er ook al generaties, dus hebben ze er denk ik recht op...
Oud 27-08-2014, 07:51
Verwijderd
Ah ja. Mijn familie verhuist al generaties lang iedere generatie, hebben wij dan geen recht op een nationaliteit?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2014, 08:24
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Ah ja. Mijn familie verhuist al generaties lang iedere generatie, hebben wij dan geen recht op een nationaliteit?
Tuurlijk, maar ik vind het nogal relatief, je moet je gewoon (kunnen) voelen naar wat voor nationaliteit je wilt vind ik. Maar ze zijn gewoon vergeten waar ze oorspronkelijk vandaan komen, ze zijn geen oorspronkelijke Amerikanen maar eigenlijk meer een soort van land inpikkers (geweest).

Ik wou je graag even uitleggen wat ik bedoelde.

Laatst gewijzigd op 28-08-2014 om 08:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten