Oud 03-10-2015, 18:23
Turk February
Turk February is offline
Ik eet nu kwark.

Laatst gewijzigd op 03-10-2015 om 18:28.
Advertentie
Oud 03-10-2015, 18:24
Abby.
Abby. is offline
Ik dacht ik doe een historische titel "Saaitizen Kane #1941" maar te laat
Oud 03-10-2015, 18:25
Verwijderd
Ik denk dat dat best mag van Turk, filmliefhebber als hij is.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik dacht ik doe een historische titel "Saaitizen Kane #1941" maar te laat
Van mij mag dat en ik vind het goed. (Ik had hem net anderszins historisch gemaakt.)
Verwijderd
Ik had zelf de Wikipagina van 1941 al open voor inspiratie

Maar ik ben te onzekur om een topic te openen, gaat iedereen zeggen dat het niet goed is enzow.
Oud 03-10-2015, 18:26
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Van mij mag dat en ik vind het goed. (Ik had hem net anderszins historisch gemaakt.)
Oh voeg hem dan maar gewoon toe aan je rijtje
Verwijderd
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik had zelf de Wikipagina van 1941 al open voor inspiratie

Maar ik ben te onzekur om een topic te openen, gaat iedereen zeggen dat het niet goed is enzow.
Ik dus ook
Dat eerste dan, ik ben niet onzekur maar gewoon te laat
Oud 03-10-2015, 18:27
Abby.
Abby. is offline
Oh, ook goed
Oud 03-10-2015, 18:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, ook goed
Oh ik dacht net ik doe toch maar een rijtje.
Oud 03-10-2015, 18:36
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oh ik dacht net ik doe toch maar een rijtje.
Geen probleem
Oud 03-10-2015, 18:39
Turk February
Turk February is offline
Iedereen tevreden!
Oud 03-10-2015, 19:52
ecnelis
ecnelis is offline
Ik heb als vegetariër ook mijn eigen pannetjes en plankje
Oud 03-10-2015, 21:52
Verwijderd
Ik vind het een hele mooie tt.
Oud 03-10-2015, 21:54
Verwijderd
@Abs yep, Stoffel kwam na een paar jaar ineens voor iets arbitrairs langs.
Oud 03-10-2015, 22:03
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
@Abs yep, Stoffel kwam na een paar jaar ineens voor iets arbitrairs langs.
Stoffel ja
Ik heb Sharif vaak enthousiast zien/horen vertellen, maar dit was wel een hoogtepunt
Oud 03-10-2015, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb als vegetariër ook mijn eigen pannetjes en plankje
Ik wil ook liever niet dat mijn vriend zijn vleesellende in mijn pannen bakt. Maar aan de andere kant kan ik het hem ook niet verbieden, of dat zou op zijn minst erg raar zijn. Nu wonen we niet samen, dus er is geen probleem, maar voor LATER ga ik maar alvast wennen aan het idee van vleesch in mijn fijne maagdelijke pannen
Oud 03-10-2015, 22:14
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb als vegetariër mijn eigen koelkast, want de rest van mijn bovenverdieping heeft allemaal een eigen op de kamer Dus ik kan ik gewoon lijken in het vriesvak leggen enzo.
Oud 03-10-2015, 22:16
Miekje*
Miekje* is offline
Wat is er erg aan vleesch in je pannen? Die was je toch gewoon af?
Oud 03-10-2015, 22:17
Miekje*
Miekje* is offline
Nu gebruikt iedereen bij ons in huis meestal ook zijn eigen pannen. In onze keuken wel, iig.
Oud 03-10-2015, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook liever niet dat mijn vriend zijn vleesellende in mijn pannen bakt. Maar aan de andere kant kan ik het hem ook niet verbieden, of dat zou op zijn minst erg raar zijn. Nu wonen we niet samen, dus er is geen probleem, maar voor LATER ga ik maar alvast wennen aan het idee van vleesch in mijn fijne maagdelijke pannen
Luister, je bent vegetariër om een reden, een goede reden (mag ik aannemen). Andere mensen zijn dat niet. Je kan twee dingen doen; gewoon vegetariër zijn en heel erg genieten van je eigen scheten zonder dat iemand vlees mag bakken in de pannen waar jij je groentes in wokt of gewoon denken; okay, ik ben vegetariër, ik doe mijn ding en als mijn groenten gebakken worden in een pan waar vlees in heeft gelegen dan zij dat zo en ik maak me daar verder niet druk over.

Serieus, wees het tweede, tenzij je allergisch bent voor vlees.
Oud 03-10-2015, 22:54
Verwijderd
Alleen al het woord vleesellende. Gadverdamme wat krijg ik daar oneindig veel jeuk van. En dan maar klagen dat mensen je niet willen snappen als vegetariër. Dankzij jouw soort volk eet ik dus voor ieder beest wat jij niet eet er drie.
Oud 03-10-2015, 23:06
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
maar voor LATER ga ik maar alvast wennen aan het idee van vleesch in mijn fijne maagdelijke pannen
Of je gebruikt aparte pannen voor vlees als je het echt een probleem vindt?
Oud 03-10-2015, 23:06
Abby.
Abby. is offline
Ik word ook altijd nogal moe van hoe vegetariërs neer kunnen kijken op vleeseters. Allemaal erg nobel wat jullie doen hoor, maar je bent heus niet automatisch een beter mens.
Oud 03-10-2015, 23:08
Verwijderd
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=grill
Advertentie
Oud 03-10-2015, 23:09
Verwijderd
Met je sojagezeik, flikker toch op, ga ergens anders diersoorten bedreigen.
Oud 04-10-2015, 01:57
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Met je sojagezeik, flikker toch op, ga ergens anders diersoorten bedreigen.
Het overgrote merendeel van de soja wordt geproduceerd om vee te voeren.
Oud 04-10-2015, 01:58
Turk February
Turk February is offline
Ik heb trouwens nog nooit een vegetariër ontmoet die zich verheven gedroeg. Wel heel veel vleeseters die er een enorm punt van maken en allerlei kritische vragen stellen om de persoon in kwestie op hypocrisie te betrappen.

Wat een gedoe. /care wat andere mensen eten.
Oud 04-10-2015, 02:41
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit een vegetariër ontmoet die zich verheven gedroeg. Wel heel veel vleeseters die er een enorm punt van maken en allerlei kritische vragen stellen om de persoon in kwestie op hypocrisie te betrappen.

Idd. Ik ben een vleescheter en ben echt zelden irritante vego's tegengekomen. Er schiet me er maar 1 te binnen: het rare Finse grietje waarmee ik vorig jaar een flat deelde in Schotland. Die was vegan en zei letterlijk dat ze zichzelf beter voelde dan de rest. Ookal was ze 't pas een paar maanden. Ze at ook liever geen graanproducten (vanwege één of andere vage conspiracy theory) en zat de hele dag alleen maar fruit en rauwe groenten naar binnen te werken (weggespoeld met flessen wijn), dus ze meurde echt als een rottende gft-bak. Dat ze d'r haar waste met azijn en soda en zelfgemaakte deodorant gebruikte hielp ook niet erg mee. Raar mens.

Btw Turk, ik beeld me na je post in het vorige topic helemaal in hoe jij meezingt met Nick Cave. Hoe is je niet-dronken zangstem? Klink je dan ook alsof je fout gaat?
Hoe dan ook, thanks voor de reminder. Heb die albi al tijden niet meer geluisterd.
Oud 04-10-2015, 02:47
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
dus ze meurde echt als een rottende gft-bak.
Oud 04-10-2015, 02:50
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Na 12 dagen non stop Dvorak ben ik bijna onbewust bekwaam
Oud 04-10-2015, 06:41
Verwijderd
Citaat:

Ik toch zeker enkele tientallen, vooral van die viezerds op illegale teknofeestjes.
Oud 04-10-2015, 07:40
Abby.
Abby. is offline
Citaat:

Ik ken er wel een paar helaas
Maar ook doe types ja. Die het dan hypocriet vinden als een vegetariër wel leren schoenen draagt. Die types zijn minstens zo irritant.
Oud 04-10-2015, 07:44
Abby.
Abby. is offline
Een collega van mij (verder vind ik haar fantastisch hoor, maar dat was even een -moment) deelde laatst samen met mij taartjes uit aan een groep kinders. Één meisje zei dat ze geen gluten at. Mijn collega: "Goedzo! Jij bent net als ik, je eet gezond!". Ehh nee, ze is gewoon allergisch en verder vind ik vooral heel erg dat je kinderen niet moet lastigvallen met dat soort eetgewoonten.
Oud 04-10-2015, 09:03
Dekaloog
Dekaloog is offline
Heb 'n vriendin met glutenallergie en die zit alleen maar glutenvrije pizza's naar binnen te werken en te verzuchten dat ze donuts mist. Zodra een glutenmens begint over 'ik eet gezond' weet je hoe laat het is.
Oud 04-10-2015, 09:17
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Btw Turk, ik beeld me na je post in het vorige topic helemaal in hoe jij meezingt met Nick Cave. Hoe is je niet-dronken zangstem? Klink je dan ook alsof je fout gaat?
Nee, maar ook niet per se alsof ik goed ga.
Oud 04-10-2015, 09:27
ecnelis
ecnelis is offline
Ik ben helemaal geen irritante vegetariër. Ik heb mijn eigen pannetjes omdat ik dat idee fijner vind en als ik moet koken niet eerst de vleesrestjes en jus uit andermans pannetje wil wassen. Niet uit verhevenheid of zendingsdrang. Maar het is wel zo dat als je duizend jaar geen vlees eet je er een beetje vies van raakt. Ik weet niet, je identificeert het niet meer als eten of zo. Ik ben er een beetje afkerig van geworden maar ik bemoei me niet met wat andere mensen eten

Overigens vind ik de agressie die gelijk hier opborrelt bizar. Wat voor jehova vegetariërs heb je dan in je omgeving zeg? Slaan die het vlees uit je mond of zo?
Oud 04-10-2015, 09:31
ecnelis
ecnelis is offline
En ik wéét dat het nergens op slaat en ik eet ook weleens buiten de deur en dan sta ik echt niet op paskamer bij de keuken te tikken van 'luister eens, doet mij enkel het eten uit een vleesvrije pan'. Maar als ik thuis kosjeringewikkelde gedachten er op na hou, wie heeft daar nou last van?
Oud 04-10-2015, 09:31
Verwijderd
Jongens wtf. Ik zei dat ik moest wennen aan het idee, niet dat het niet zou mogen. Natuurlijk ben ik op de hoogte van het feit dat je pannen kan wassen. En ik voel me niet beter dan wie dan ook.
Oud 04-10-2015, 09:33
ecnelis
ecnelis is offline
Ik heb het meer tegen deadlock met zijn twee optionele varianten van vegetariër zijn.
Oud 04-10-2015, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Alleen al het woord vleesellende. Gadverdamme wat krijg ik daar oneindig veel jeuk van. En dan maar klagen dat mensen je niet willen snappen als vegetariër. Dankzij jouw soort volk eet ik dus voor ieder beest wat jij niet eet er drie.
Jezus wat kan jij soms verrot doen. Ik gebruik het woord 'soja-ellende' tien keer zo vaak als 'vleesellende'. Maar leuk voor je dat je 'mijn soort' hebt geïdentificeerd, ik hoop dat je je nu beter voelt.
Oud 04-10-2015, 09:50
Miekje*
Miekje* is offline
Overigens vind ik vegans vaak wel heel raar Ik ben verder ook weleens ernstig verheven vega's tegengekomen, die dan anderen gaan vertellen hoe slecht vlees wel niet is. Dat heb ik echt nooit begrepen, laat mensen toch lekker in hun waarde.
Oud 04-10-2015, 09:52
Miekje*
Miekje* is offline
Overigens is het net irritant als je als vegetariër lekker je eten op zit te knagen en er vleeseters zijn die hun kippenkluif/hamburger/speklapje/whatever in je gezicht duwen en blijven herhalen dat je 'niet weet wat je mist'
Oud 04-10-2015, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik vegans vaak wel heel raar Ik ben verder ook weleens ernstig verheven vega's tegengekomen, die dan anderen gaan vertellen hoe slecht vlees wel niet is. Dat heb ik echt nooit begrepen, laat mensen toch lekker in hun waarde.
Hmja, militante vegans ken ik inderdaad wel wat meer. Maar ergens is dat ook niet heel raar - vegan zijn is echt veel heftiger dan vegetariër zijn. Als vegan kan je echt nooit meeëten, iedereen stelt je 23489034 keer meer vragen dan als je vegetariër bent en imo wordt er op veganisme ook gewoon aardig hard neergekeken. Ik snap wel dat je je daar dan tegen gaat afzetten, en dat veganisten zich als groep ook echt anders voelen dan de rest. Dus. Mja.
Oud 04-10-2015, 10:11
Elin3
Elin3 is offline
Hoe vinden jullie dat binnen een groep (bijv. studentenvereniging) met dit soort speciale dieetwensen omgegaan zou moeten worden wanneer er samen gegeten worden? (Vegetariërs, veganisten, glutenallergie andere moeilijke dieetwensen.) Heeft de grote van de groep (acht of dertig man) invloed op de mate waarin je met zulke wensen rekening houdt?
Oud 04-10-2015, 10:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hoe vinden jullie dat binnen een groep (bijv. studentenvereniging) met dit soort speciale dieetwensen omgegaan zou moeten worden wanneer er samen gegeten worden? (Vegetariërs, veganisten, glutenallergie andere moeilijke dieetwensen.) Heeft de grote van de groep (acht of dertig man) invloed op de mate waarin je met zulke wensen rekening houdt?
Ik ben gewend dan gewoon voor mijn eigen eten te zorgen Het is lief als iemand er rekening mee wil houden, maar ik kies er zelf voor geen vlees te eten. En ik snap best dat het lastig is om rekening mee te houden wanneer er voor een grote groep gekookt wordt.
Oud 04-10-2015, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Met 'ons' eet-ding wordt met alles rekening gehouden. Dat maakt koken wel heel moeilijk, maar ik vind het het wel waard. Het eten is sowieso dus altijd veganistisch. Als iemand heel moeilijke dingen heeft, heeft diegene soms wel apart eten, of zijn sommige sauzen ofzo los.
Oud 04-10-2015, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Ik eet geen producten met koemelk, ei en soja. Het blijkt in de praktijk toch lastig daar rekening mee te houden, niet omdat mensen het niet willen, maar omdat ze snel iets over het hoofd zien. Dus ik zorg voor mijn eigen eten meestal.
Oud 04-10-2015, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Jezus wat kan jij soms verrot doen. Ik gebruik het woord 'soja-ellende' tien keer zo vaak als 'vleesellende'. Maar leuk voor je dat je 'mijn soort' hebt geïdentificeerd, ik hoop dat je je nu beter voelt.
Nóg beter kan niet. Maar je weet dat ik je 24/7 achterna loop en dat ik precies weet hoe vaak je welk woord gebruikt, toch?
Oud 04-10-2015, 10:34
Verwijderd
Bij kleinere groepen (tot acht ofzo) vind ik het logisch dat je met iedereen rekening houdt. Bij tusseningroepen kies ik om dingen gewoon niet te veel door elkaar te mengen zodat iedereen kan kiezen wat je wel of niet neemt. Bij grote groepen (15+ of 20+ ofzo) wordt dat weer te ingewikkeld en zou ik een of twee opties maken en wie zich daar niet in herkent kan beter zelf iets meenemen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten