Oud 15-03-2015, 19:16
tim97
tim97 is offline
Ik heb een probleem met 2 andere vrienden van mij. Om een beetje beeld te krijgen zal ik eerst de verhouding uitleggen. Ik en mijn andere vriend kennen elkaar nu al zo'n 6 jaar. Op school hebben we ook een (goeie)vriend leer kennen. Hem kennen we nu ook al ongeveer een jaar.

Sinds de laatste 2 maanden is hij een stuk veranderd in onze ogen. We nodige hem vaker uit om mee te gaan stappen. Op een of andere manier is hij steeds vaker chagrijnig. Tijdens het stappen wil hij graag al naar huis terwijl wij nog wel even wilden blijven. We blijven dan meestal bij iemand slapen. De dag erna wil hij eigenlijk ook weer snel naar huis.

We krijgen totaal geen hoogte van het feit als hij het gezellig of leuk vond. Als ik met de vriend die ik al lang ken dingen aan het doen ben lijkt het ook als hij niet erg geinterreseerd is, ofwel niet enthousiast. Op zich kan het dat hij dingen niet leuk vindt die wij wel leuk vinden, maar het rare is dat onze interesses wel precies hetzelfde zijn.

Moeten we hem op de man afvragen als er iets aan de hand is of wat is het beste in deze situatie? Het is best wel vreemd omdat we toch wel goeie vrienden zijn maar het lijkt alsof we iets verkeerd doen of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2015, 20:20
bloodyb
bloodyb is offline
Vraag hem of hij het wel leuk vindt om met jullie te stappen. Als hij ja zegt vraag hem dan waarom hij dan eerder naar huis wil gaan en als hij nee zegt vraag je hem niet meer.
Oud 15-03-2015, 20:26
Benj@min
Benj@min is offline
Kan je enige redenen bedenken waarom hij zich zo opeens gedraagd?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 20:56
tim97
tim97 is offline
@bloodyb, we willen hem in ieder geval gaan vragen als er iets aan de hand is om toch duidelijkheid te krijgen. En inderdaad wat jij aangeeft kunnen we hem voorleggen.

@benj@min, de enige reden die we zouden kunnen bedenken is dat ik en mijn andere vriend elkaar langer kennen en dat hij zich dan misschien iets meer als buitenstaander voelt. Maar daarvan afgezien doet hij tegenover andere ook niet heel veel anders als tegen ons.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:01
Benj@min
Benj@min is offline
Hmm, oke. Je hebt nu een reden. Probeer nu eens te brainstormen en probeer er minstens vijf te bedenken en ga dan pas de meest logische kiezen. Zo denk je buiten de box en krijg je geen tunnelvisie.
Als je dan je reden hebt vastgesteld ga dan eens vijf oplossingen bedenken op dat probleem en pak dan weer de meest logische. Een doelgerichte interventie noemen we dit in de psychologie. Misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 21:14
Benj@min
Benj@min is offline
Dat is zeker waar. Hopelijk komen jullie eruit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten