Oud 23-01-2012, 12:00
Justsuzziie
Justsuzziie is offline
Hallo,

Ik ben opzoek naar een opleiding in de Dieren.

Eventueel cursussen zijn ook goed..

Ik heb nu al paar opleidingen gedaan wat niet mijn ding is en wil toch graag iets met dieren doen. Dierenverzorger niet..

Heeft iemand een idee welke ''baan'' je kan krijgen in de dieren en welke opleiding en of cursus er gevolgt moet worden?

Andere baan ideen zonder dieren is ook welkom. Want ik heb geen idee wat ik echt wil gaan doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2012, 12:10
Pater Noster
Pater Noster is offline
Je kan jezelf beter afvragen wat je met dieren wil doen? Je kan natuurlijk met verschillende vooropleidingen met dieren werken, o.a.:

MBO: Dierverzorging, Dierenartsassistent
HBO: Diermanagement, Dier- en veehouderij
WO: Dierwetenschappen, Diergeneeskunde

Hou er rekening mee dat je na het volgen van een MBO/HBO-opleiding moeilijk werk kan vinden in de dierensector en dat de salarissen laag zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2015, 22:06
erik(je)
erik(je) is offline
Hallo,

Ik was ook op zoek naar een passende opleiding en heb veel informatie gevonden via deze website http://www.mijnzzp.nl/Beroep/948-Die...ger/Informatie

Er zijn op deze website veel meer beroepen te vinden gericht op dieren met opleiding
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 21:36
xlunax
xlunax is offline
Ik heb zelf een opleiding gedaan voor paraveterinair dierenartsassistente, leuke opleiding was het wel, mis is zoiets wat voor je? qua cursussen heb je nog hondentrainster ofzo?

Het werken met dieren is heel leuk, maar het is wel heel moeilijk om er een baan in te krijgen en vaak word dit werk ook wel slecht betaald, dus houd daar wel rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2015, 10:00
dog1995
dog1995 is offline
Nu bijna afge'studeert' als dierenartsassistent paraveterinair. De opleiding en stages zijn erg leuk het is tevens een goede opstap voor doorstroom naar HBO omdat je breed wordt opgeleid. Maar zoals als eerder aangegeven zijn de salarissen laag (ondanks dat het een van de moeilijkere MBO opleidingen is) en er zijn weinig plekken op de arbeidsmarkt dus tijdens je school jaren zal je je echt moeten toeleggen op iets om je te onderscheiden, zo heb ik stage gelopen op de universiteitskliniek wat mij een stuk interessanter maakt voor een kliniek mocht ik nog in de sector willen blijven werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten