Oud 03-01-2016, 16:23
luse.janssen
luse.janssen is offline
Hallo allemaal, ik (14) heb nu al ongeveer een jaar lang last van mijn blessure; osgood schlatter. Ik doe aan rugby alleen heb dat nu al drie kwart jaar niet meer gedaan. Toen ik voor het eerst bij de fysio kwam, werd er gezegd dat het binnen een paar maanden over zou zijn, alleen heb ik het nu nog steeds. Dus op advies van de fysio, half jaar helemaal niks gedaan, ook geen fysio. Toen mocht ik dus weer voorzichtig dingen gaan doen zoals gym, en rugby. Maar ik kreeg weer hele erge last.

Zijn er mensen die ook Osgood Schlatter hebben, en die tips hebben wat ik kan doen?
Voor een operatie moet je namelijk uitgegroeid zijn, en ik groei nog zo een 12 centimeter...
Ik begin er alleen een beetje doorheen te raken omdat het zo lang duurt, vooral omdat mijn vriend (had het zelfde) binnen 5 maanden genezen was...

Iemand tips, of hetzelfde gehad...?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2016, 11:47
Partygirlx
Partygirlx is offline
Ik heb het ook gehad (ben nu 13) en op mij had het best veel inpact. Ik mocht 2 jaar niet sporten door osgoodschlatter en (ik deed hockey en turnen niet heel hoog niveau ofz) en ik ben van turnen aggegaan omdat ik het niet meer kon en bij hockey heel erg in niveau gezakt. Het is echt heel kut om te hebben maar je kan er niet heel veel aan doen, het blijft gwn tot je uitgegroeid bent. Bij mij was het ong een half jaar geleden overgegaan maar ik heb er nogsteeds soms last van. Ik kan bvb niet snowboarden omdat het veel pijn doet o tegen mn knie aan te stoten. Het is nou eenmaal zo en je kan zelf meestal het best aanvoelen of je dingen wel lan doen of niet. Ennn... niet sporten was bij mij ook niet genoeg voor genezing; ook niet rennen buiten sport, springen of intensief traplopen. Wat wel goed is is zwemmen en fietsen!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten