Ik heb inderdaad niet echt een held. Ooit werd me wel gevraagd om mijn favoriete heerser en toen was mijn antwoord: Aslan uit The Chronicles of Narnia. Omdat ik hem een heel tof personage vind. Misschien zou dat ook wel mijn held kunnen zijn, omdat hij zich opoffert voor iets wat een ander fout gedaan heeft.
Ik ben ook ooit mee geweest met een kamp met het thema Helden. Alle groepen waren gebaseerd op stripfiguren (soms ook helden, mijn team was gebaseerd op Asterix en Obelix), tijdens de inhoudelijke momenten spraken we over helden uit de Bijbel (Gideon bijvoorbeeld, of Koningin Esther) en met de bonte avond keken we naar een stukje over een held op sokken.
Held is een heel ruim begrip, misschien zie jij een sporter wel als held vanwege zijn prestaties. Of vind je de buurman die brandweerman is juist een held, of vind je mensen die in het ziekenhuis werken wel helden. Probeer het wat breder te trekken.