Oud 27-01-2017, 10:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Na een fout tijdens een update heb ik namelijk Chrome even compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarbij ben ik alleen iets te enthousiast te werk gegaan bij het verwijderen van de gebruikersdata in de AppData\local-directory van m'n gebruikersprofiel, waardoor er dus ook wat spul van het Chromium Embedded Framework (CEF) verdwenen is. Het ging hierbij om de directories CEF en mogelijk Chromium (al kan die laatste ook bij Chrome hebben gehoord).

De enige programma's die er hier voor zover ik weet gebruik van maken zijn Steam (incl. Total War: Attila) en Spotify. Geen van beide programma's vertoonde nadien problemen en de CEF-directory (maar niet alle inhoud) werd bij het starten van die programma's opnieuw gegenereerd. Spotify heb ik nadien opnieuw geïnstalleerd, aangezien dat toch niet al te veel werk was en ik nog iets wilde testen, maar dat wijzigde niks aan de CEF-directory. Voor Steam doe ik dit liever niet, aangezien dat wat meer voeten in de aarde heeft.

Dat dit geen handige actie was is duidelijk, maar kan het nog problemen opleveren en is er nog iets dat ik kan/moet doen?
Oud 27-01-2017, 11:05
Carn
Carn is offline
Domme dingen doen kan altijd problemen opleveren. Maar als alles het gewoon nog doet dan zie ik niet in wat het probleem nu is
Oud 27-01-2017, 12:55
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik word altijd een beetje paranoïde van dit soort dingen.

Het lijkt er trouwens op dat het enige dat in de CEF-directory niet vanzelf terug is gekomen, wat WidevineCDM-spul is. Ik heb dan nog even op een andere computer gekeken waarop ooit ook Spotify heeft gestaan en daar was het ook voorhanden, maar gezien de data duidelijk niet met de installatie meegekomen. Ik gok dus dat het vanzelf teruggeplaatst wordt als het nodig is. In de Chromium-directory stond volgens mij alleen wat crashreporter-spul.
Oud 27-01-2017, 13:37
Verwijderd
NIET AANKOMEN ALS HET BLIJFT WERKEN
Met citaat reageren
Oud 27-01-2017, 13:48
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Het enige dat ik nog zou kunnen doen is Steam verwijderen en opnieuw installeren, maar dat vind ik veel te veel werk zolang er geen merkbare problemen zijn, dus maak je geen zorgen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten