Oud 19-08-2002, 22:02
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
(Even vooraf: over reincarnatie praten, of zelfs alleen maar bedenkingen hebben over datgene is toch fout als je in God gelooft, ik bedoel staat zoiets niet in de Bijbel?)

Ik sliep met een vriendin is 2 nachtjes bij vrienden van mijn moeder die allebei in reincarnatie geloven. Ik was geinteresseerd en vroeg daarom ook vragen over datgene. Wat ik uit hun theorie begreep is dit:

Je gaat dood, je ziel moet zich uit je lichaam werken wat bij ieder mens een andere tijdsduur heeft. Bijv. Je gaat jong dood door een auto-ongeluk, veel moeilijker te verwerken dan voor een oud omaatje die toch al niet echt veel levenslust meer had, en dus moeilijker om je ziel uit het lichaam te halen. Je ziel maakt zich los , na lange of korte tijd, en gaat naar een plek waar meer zielen zijn. Als jij je klaar voelt om in een ander lichaam te plaatsen dan doe je dat (simpelzat! ).

Dit is een verkorte en simpelere versie, en ook niet echt goed geschreven alleen ik hoop dat jullie deze theorie ongeveer een beetje begrijpen. (dat is dus een ietspietsieminibeetje )

Wie gelooft er ook in zoiets?

En asjeblieft wilt iemand die vraag bovenaan even beantwoorden..
Oud 19-08-2002, 22:18
lady_x
lady_x is offline
Er is al een topic geweest in die aard onlangs geloof ik. Nog eens mijn mening: als je sterft, sterven de deeltjes en alles in je lichaam ook af en er schiet niks meer over, rien, niente.
Reincarnatie is een mooie gedachte maar lijkt in mijn ogen onmogelijk.
Oud 19-08-2002, 22:34
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik denk niet dat het echt 'fout' is als je in god gelooft en ook in reicarnatie, alleen het klopt niet echt. Als je in god gelooft, lijkt het me logisch dat je ook gelooft dat je na dit leven in de hemel komt. Mja, dan is het alsnog niet fout, eerder scheef
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:40
superpoepdoosje
niet scheef, totaal niet, de zielen komen in de hemel bij God voor een tijd, wanneer ze merken dat ze klaar zijn voor een nieuw leven gaan ze in een ander lichaam..
Oud 20-08-2002, 07:44
Tio
Tio is offline
Hindoeistisch systeem: Als je goed leeft word steeds een kaste hoger gereïncarneerd, totdat je uiteindelijk in de hemel aankomt. Als je slecht leeft kom je in een lagere kaste, daarna kom je als dier (die volgens mij ook weer in een soort rangorde zijn verdeeld) en stel dat je als dier ook nog eens slecht bent, dan word je een plantje. (hoe planten/dieren in godsnaam zo slecht zouden kunnen zijn als de mens is mij nog niet duidelijk)

PS. Ik geloof dat 't zoiets was, correct me if I'm wrong...
Oud 20-08-2002, 08:52
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Jep ik geloof in reincarnatie. De ziel, die een vonk is van een vuur, een druppel van een rivier, een klein deeltje van het grote geheel energie keert terug (niet dat het ooit stopte met verbonden te zijn) en wordt weer wederboren. Het kiest zijn eigen lichaam, en het ego wordt gevormd. Dit hoort dus niet bij de ziel. Het fysieke lichaam verteert en wordt weer deel van het fysieke, het astrale lichaam leeft verder maar dan in een andere omgeving, zogenaamde entiteiten/geesten. Het mentale lichaam wordt wederboren en leert. Als die tijd streven de zielen die in paren gevormd zijn naar hereniging, maar hier gaan duizenden jaren overheen. In het kort ^. Als je vragen hebt ofzo kan je ook altijd mailen, ik geloof dat hier al wat topics over lopen.
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 20-08-2002, 09:05
TechXP
TechXP is offline
Ik geloof er in! Mijn theorie: Elk lichaam bestaat uit energie (de ziel). Na de dood is er geen verpakking (lichaam) meer voor deze energie en de energie gaat naar een andere plek waar energie nodig is om een nieuw leven te stichten (plant, boom of dier)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 10:45
superpoepdoosje
hmhm...iig bedankt voor jullie eigen theorieën.

ik weet niet precies wat of welke theorie ik moet geloven, en of ik uberhaupt wel zo'n reincarnatie-theorie wil geloven, daarvoor moet ik denk ik ietsiepietsie meer 'bewijsmateriaal' voor hebben en me er dus in gaan verdiepen..ik geloof namelijk wel in God, en ook al zou dat een 'scheve' combinatie zijn, alles kan...
Oud 20-08-2002, 13:45
legatus
legatus is offline
Als energie zelfbewust is en een systeem heeft dat herinneringen vast kan houden wil ik er enigzins over na gaan denken...

Tot die tijd... een naïve, romantische maar irrationele denkwijze.
Oud 20-08-2002, 14:58
Tio
Tio is offline
E = mc² Dat betekent toch dat Energie Massa in het Kwadraat is. Als energie dus op één of andere manier gelijk is aan massa, dan is het dus weer fysiek.
Lichaam = Massa = Energie = Ziel/Aura ?
Dit is vaag, komt dit uit mijn hoofd?
Oud 20-08-2002, 16:10
Evito
Evito is offline
Citaat:
Tio schreef:
E = mc² Dat betekent toch dat Energie Massa in het Kwadraat is. Als energie dus op één of andere manier gelijk is aan massa, dan is het dus weer fysiek.
Lichaam = Massa = Energie = Ziel/Aura ?
Dit is vaag, komt dit uit mijn hoofd?
en als je ziel nu eens sneller dan het licht kan?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 16:11
Evito
Evito is offline
Ik geloof BTW precies hetzelfde als de threadstarter aangeeft.
En je hoeft niet in God te geloven om in reïncarnatie te geloven hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 16:27
legatus
legatus is offline
Steeds dat woord geloven weer, he?

Niemand is er zeker van...
Oud 20-08-2002, 17:35
Tio
Tio is offline
Citaat:
en als je ziel nu eens sneller dan het licht kan?
Als je dat stelt zou je ziel dus naar het verleden toe gaan. Je ziel zou dus in een persoon worden gereïncarneerd die in het verleden heeft geleefd. Totdat je uiteindelijk bij de Oerknal aankomt en niet verder kan. Misschien ben je dan in de hemel.
Maar dat zou weer wel betekenen dat je leven al vastligt, denk ik, net als de toekomst....
vaag...
Oud 21-08-2002, 13:41
Evito
Evito is offline
Citaat:
Tio schreef:

Als je dat stelt zou je ziel dus naar het verleden toe gaan. Je ziel zou dus in een persoon worden gereïncarneerd die in het verleden heeft geleefd. Totdat je uiteindelijk bij de Oerknal aankomt en niet verder kan. Misschien ben je dan in de hemel.
Maar dat zou weer wel betekenen dat je leven al vastligt, denk ik, net als de toekomst....
vaag...

Dat is een interessante theorie maar ik persoonlijk geloof niet dat bij een snelheid hoger dan het licht naar het verleden wordt teruggegaan. Fysiek kun je niet terug naar het verleden, niet alles is immers omkeerbaar. Je zult het licht uit het verleden inhalen, maar verder ook niet denk ik.
De geest zal wel een hogere dimensie zijn dan de tijd en zal de tijd dus beheersen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 14:06
Tio
Tio is offline
Hehe, heb 't zelf ook niet zo op die "terug in de tijd" theorie, maar ik dacht dat als ik toch begon met Einstein ed. dat ik dan maar consequent door moest gaan.
Ik denk niet dat "zielen" oid energie zijn, maar nog weer iets anders, maar dat kan aan mij liggen.
Lichaam = Fysiek, genereert energie
Energie = Aura
Ziel = ??

Ik heb de neiging om wetenschap, mystiek en godsdienst zoveel mogelijk te combineren, om leemtes op te vullen. Krijg je van die maffe compromissen, maar toch.
Oud 21-08-2002, 16:15
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Jullie hebben het nu wel over dat het lichaam doodgaat, maar kan volgens jullie dan de ziel niet doodgaan. En wat gebeurt er dan als alleen de ziel doodgaat?
Oud 21-08-2002, 17:19
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi Tio,
Zowel het fysieke als het astrale als het mentale lichaam zijn energien. Het mentale lichaam is een hele bewegelijke en snelle energie, moeilijk te richten en met vage grensen. Het astrale lichaam heeft al vastere grensen, is een minder bewegelijke energie en iets makkelijker te richten, het fysieke lichaam is het minste bewegelijk, het makkelijkste te richten en met de vastste grensen.

Als ik jouw stukje lees, dan zijn jouw gedachten de mijne, als ben ik het er niet mee eens, het gaat wel gigantisch snel door mijn gedachten heen. Sta er eens bij stil, alles wat je ziet was ooit eerst een gedachte... En je hebt onwijs veel gedachten op een dag, ook onderbewust.

Als ik jou een reiki-behandeling geef, dan is dat astraal, ik werk met je gevoelslichaam. De grensen zijn minder vloeibaar dan mentaal, maar vaster dan fysiek.

Fysiek is het heel moeilijk om te vervormen of daadwerkelijk te versmelten. Je kan twee lichamen niet met elkaar versmelten, en nu denk je misschien aan seksueel contact maar dat is slechts een contact, een gehele versmelting zou van twee lichamen een maken. Toch is het mogelijk om het fysieke te vervormen. Dit vind je terug in negativiteit omzetten in spijkers en ook in shape-shifting, wat overigens ook vooral mentaal wordt uitgevoerd.

Alles is een energie, ten minste, laten we het zo noemen, maar ik hoop dat je nu begrijpt hoe ik, en een aantal met mij het zien.
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 21-08-2002, 17:30
Tio
Tio is offline
Hmmmz...
Darknezzz, ik heb je uitleg 2x gelezen en ik denk dat ik 'm nu wel grotendeels snap.
Alleen, ik vroeg me af: wat bedoel je precies met het Astrale en Mentale lichaam. Ik ben nog steeds echt een leek op dit gebied, dus het spijt me dat ik hier nog om moet vragen...
Astrale = Aura en gevoelens?
Mentale = Geest en Ziel?
Al mijn theorieën veranderen trouwens nog steeds, ik neem toch niet aan dat iets helemaal goed of fout zal zijn, je kan beter je mening steeds veranderen, vind ik. (zal wel aan mij liggen).

Alleen dat stukje: alles wat je ziet was ooit eerst een gedachte snap ik niet helemaal.
Je ziet toch eerst iets en daarná wordt het een gedachte?
Oud 21-08-2002, 17:38
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Tio schreef:
Al mijn theorieën veranderen trouwens nog steeds, ik neem toch niet aan dat iets helemaal goed of fout zal zijn, je kan beter je mening steeds veranderen, vind ik. (zal wel aan mij liggen).
veranderen de feiten dan mee?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:39
Tio
Tio is offline
De waarde van de feiten kan veranderen. Je kan nieuwe feiten meningen opdoen etc.
Oud 22-08-2002, 15:59
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Nou ja, kijk maar eens. Zie je dat penneblik op je bureautje staan, er was ooit iemand die bedacht dat die zich verveelde en misschien wel wat geld kon verzinnen met het produceren van penneblikken Neeh zo ie zo, alles wat je ziet was eerst een gedachte, je vormt je eigen waarheid he, je schept het mentaal.

Mentale lichaam zijn idd gedachten en ideen. Astrale lichaam is je gevoelslichaam, dus ook aura's idd. Vreselijk zat laatst bij een aura-healster in de kamer en toen ik daar weer aan dacht dacht ik echt: "shit zij weet nu hoe ik me voel"... Dat was na vijf minuutjes weg...

Ik mag niet weer het hele je-vormt-je-eigen-waarheid verhaal ophangen denk ik, maar eventueel, mijn site gaat er over.

Ja, meningen veranderen, absoluut. Maar als je eenmaal een visie gevonden hebt, welke de oorzaak en de gevolgen en alle rare dingen die je meegemaakt hebt verklaart, dan kan je daar wel eens wat langer aan blijven kleven
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 22-08-2002, 16:36
Tio
Tio is offline
Ik ben m'n visie nog aan 't vormen geloof ik. Ben de laatste tijd hier en daar wat info over Wicca aan 't bijeensprokkelen. De eerste leefstijl/religie waar ik uit mezelf iets over ben gaan opzoeken.
Dankje voor je uitleg, ik snap nu wat je bedoelde. Sorry dat ik het je nog een keer moest laten uitleggen, maar ik ben hierin nog helemaal nieuw enzow. Ik ga nadat ik dit heb gepost wel ff kijken of jouw site in je profiel staat, want ik wil hem wel eens bekijken.
Oud 22-08-2002, 16:59
superpoepdoosje
Citaat:
Evito schreef:
Ik geloof BTW precies hetzelfde als de threadstarter aangeeft.
En je hoeft niet in God te geloven om in reïncarnatie te geloven hoor.
Weet ik. Maar ik geloofde zowiezo al in God, en ik wou alleen ff weten of het samen kon
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten