Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 13:31
Forumtalker
Forumtalker is offline
Wat denken jullie daarover?
Ik heb net een boek gelezen: 'reïncarnatie en levenslot' van Pieter Barten, en eigenlijk ben ik erin beginnen geloven dat het zo is, dat wij allemaal reïncarneren.

Alles in de natuur is een kringloop, daarom zou het niet verwonderlijk zijn als ook mensen meer dan één leven hebben.
Die auteur heeft zijn informatie bij elkaar gekregen door proefpersonen die in trance vertellen over vorige-volgende levens, want tijd is relatief en alles gebeurt NU. En als zoveel mensen vertellen over andere levens, gedetailleerd, en zo hun trauma's, angsten,...uit dit leven kunnen oplossen, lijkt het mij goed mogelijk dat wij reïncarneren.
Zo zouden wij de kans krijgen om fouten uit vorige levens nu en later goed te maken, en zo zou op langere termijn het mensdom kunnen verbeteren. Want we zijn er vanaf de oertijd niet op vooruitgegaan, integendeel. Dit zal iedereen wel kunnen beamen.
Enkele belangrijke stellingen zijn: wat ge zaait, zult ge oogsten: dat is de wet van actie en reactie. Ook: geweld lost niets op, maar zal goed moeten worden gemaakt in volgende levens, met het nodige lijden, dat niet als een straf, maar als een tweede kans gezien moet worden.
Zelfmoord is erg negatief, want ons lot was uitgestippeld, en we onttrekken ons daar vroegtijdig aan. Niets is immers zinloos, alles heeft een reden...

Als het je interesseert, dit boek vind ik wel een aanrader, maar wel volledig lezen dan, de inleiding vond/vind ik ook onzin.
Dus: Pieter Barten-Reïncarnatie en levenslot

Meningen?
Oud 27-10-2002, 14:05
Evito
Evito is offline
Van die stellingen geloof ik alleen de reden waarom zelfmoord negatief is. Als God een groot energinetisch algoritme is, wat ik geloof, en daarmee ook het lot, hoe kan iets dan niet volgens het lot zijn? Zelfmoord is ook het lot, denk ik. Het lot is eindeloos oneindig dubbelzinnig.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:12
Kirk22
Kirk22 is offline
als je strax je topic kwijt bent, hij staat bij F&L.
Oud 27-10-2002, 14:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Geloof ik nie in.
Oud 27-10-2002, 14:53
Forumtalker
Forumtalker is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
als je strax je topic kwijt bent, hij staat bij F&L.
ok
Oud 27-10-2002, 15:00
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Evito schreef:
Zelfmoord is ook het lot
dat denk ik dus ook.
maar volgens mij is er niet zoiets als reincarnatie. dood is dood.
wel leuk onderwerp. heeel heeel misschien ga ik een heel klein stukje uit het boek lezen
Oud 27-10-2002, 17:51
Shock
Shock is offline
Ik denk gewoon dat ik weg ga als ik dood ben, dus m'n lichaam wordt verbrand en m'n geest bestaat niet meer, that's it...
Oud 27-10-2002, 19:18
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Forumtalker schreef:
1) Wat denken jullie daarover?
Ik heb net een boek gelezen: 'reïncarnatie en levenslot' van Pieter Barten, en eigenlijk ben ik erin beginnen geloven dat het zo is, dat wij allemaal reïncarneren.

2) Alles in de natuur is een kringloop, daarom zou het niet verwonderlijk zijn als ook mensen meer dan één leven hebben.
3) Die auteur heeft zijn informatie bij elkaar gekregen door proefpersonen die in trance vertellen over vorige-volgende levens, want tijd is relatief en alles gebeurt NU. En als zoveel mensen vertellen over andere levens, gedetailleerd, en zo hun trauma's, angsten,...uit dit leven kunnen oplossen, lijkt het mij goed mogelijk dat wij reïncarneren.
4) Zo zouden wij de kans krijgen om fouten uit vorige levens nu en later goed te maken, en zo zou op langere termijn het mensdom kunnen verbeteren. Want we zijn er vanaf de oertijd niet op vooruitgegaan, integendeel. Dit zal iedereen wel kunnen beamen.
5) Enkele belangrijke stellingen zijn: wat ge zaait, zult ge oogsten: dat is de wet van actie en reactie. Ook: geweld lost niets op, maar zal goed moeten worden gemaakt in volgende levens, met het nodige lijden, dat niet als een straf, maar als een tweede kans gezien moet worden.
6) Zelfmoord is erg negatief, want ons lot was uitgestippeld, en we onttrekken ons daar vroegtijdig aan. Niets is immers zinloos, alles heeft een reden...

Als het je interesseert, dit boek vind ik wel een aanrader, maar wel volledig lezen dan, de inleiding vond/vind ik ook onzin.
Dus: Pieter Barten-Reïncarnatie en levenslot

Meningen?
Mening ja
1) Onmogelijk. Het zou vereisen dat we zéér snel over zéér grote afstand onze hele hersenactiviteit konden verplaatsen. Als dit zou moeten gebeuren zonder dat de 'hersenactiviteit' dood gaat moeten de verbindingen over die afstand net zo snel zijn als de zenuwen normaal. Als er signalen wegvallen zou je dood zijn. Als zoiets mogelijk was dan was dat zeker wel ontdekt aan bijvoorbeeld grote hersenkwabben van 100 watt die zéér specifieke signalen versturen en in contact staan met alle hersencellen. - kortom, als we konden reïncarneren waren we ook telepathisch
2) Oh nee, niet alles is een kringloop. Veel wel maar je haalt ze door elkaar. Bij vrijwel alle kringlopen vallen dingen uiteen in de meest basale elementen waarna ze weer worden opgebouwd. Hersenactiviteit is zeker geen basaal iets. Het zijn elektrische stroompjes tussen hersencellen. Dus spanningsverschil. Als het lichaam dood gaat valt het verschil in spanning weg en dan is alles weg.
3) In trance kan een ervaren persoon je zéér gedetailleerd laten vertellen over je verblijf op de maan op dat feestje van mars- en maanmannetjes. Je geloof het zelf zelfs.
4) Nieuwe kans? - dat zou stellen dat er een goede entiteit zou zijn die ons beoordeelde. En wat bedoel je met niet vooruit gegaan? Ik kan zo snel niet iets bedenken waarop we NIET enorm voorruit zijn gegaan
5) Wat je zaait zal geoogst worden, niet noodzakelijkerwijs door jouw. - Geweld is altijd een oplossing, alleen niet altijd de beste. - we worden neit beoordeeld op fouten ofzo en er zijn geen tweede kansen of zelfs straffen. Als je dood bent dan ben je weg.
6) Zelfmoord is jezelf laten verdwijnen.
Oud 27-10-2002, 19:21
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Mening ja
1) Onmogelijk. Het zou vereisen dat we zéér snel over zéér grote afstand onze hele hersenactiviteit konden verplaatsen. Als dit zou moeten gebeuren zonder dat de 'hersenactiviteit' dood gaat moeten de verbindingen over die afstand net zo snel zijn als de zenuwen normaal. Als er signalen wegvallen zou je dood zijn. Als zoiets mogelijk was dan was dat zeker wel ontdekt aan bijvoorbeeld grote hersenkwabben van 100 watt die zéér specifieke signalen versturen en in contact staan met alle hersencellen. - kortom, als we konden reïncarneren waren we ook telepathisch
2) Oh nee, niet alles is een kringloop. Veel wel maar je haalt ze door elkaar. Bij vrijwel alle kringlopen vallen dingen uiteen in de meest basale elementen waarna ze weer worden opgebouwd. Hersenactiviteit is zeker geen basaal iets. Het zijn elektrische stroompjes tussen hersencellen. Dus spanningsverschil. Als het lichaam dood gaat valt het verschil in spanning weg en dan is alles weg.
3) In trance kan een ervaren persoon je zéér gedetailleerd laten vertellen over je verblijf op de maan op dat feestje van mars- en maanmannetjes. Je geloof het zelf zelfs.
4) Nieuwe kans? - dat zou stellen dat er een goede entiteit zou zijn die ons beoordeelde. En wat bedoel je met niet vooruit gegaan? Ik kan zo snel niet iets bedenken waarop we NIET enorm voorruit zijn gegaan
5) Wat je zaait zal geoogst worden, niet noodzakelijkerwijs door jouw. - Geweld is altijd een oplossing, alleen niet altijd de beste. - we worden neit beoordeeld op fouten ofzo en er zijn geen tweede kansen of zelfs straffen. Als je dood bent dan ben je weg.
6) Zelfmoord is jezelf laten verdwijnen.
Ben je hoogbegaafd ofzo...je hebt altijd van dit soort slimme antwoorden.....of ze waar zijn is het 2de

Greetz
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:51
Rerisen Phoenix
Hoogbegaafd, denkziek, zéér geïnteresseerd in vanalles, en bovenal erg rationeel.

Grote kans dat ze correct zijn. Ze zijn in ieder geval rationeel verantwoord en datgene waarop ik reageerde minder. Als het rationeel te verantwoorden is dan is het veel waarschijnlijker dat dat correct is.

Maar bedankt voor je opmerking
Oud 27-10-2002, 20:00
Evito
Evito is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hoogbegaafd, denkziek, zéér geïnteresseerd in vanalles, en bovenal erg rationeel.

Grote kans dat ze correct zijn. Ze zijn in ieder geval rationeel verantwoord en datgene waarop ik reageerde minder. Als het rationeel te verantwoorden is dan is het veel waarschijnlijker dat dat correct is.

Rationeel is wat volgens jou logisch lijkt,
misschien denken nog rationelere mensen op een andere manier na,
en zien zij,
dat het tegenovergestelde van jouw mening ook heel goed rationeel verklaarbaar is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:03
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

ach ja
is altijd goed als je ego es gestreeld wordt

greetz
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:06
Rerisen Phoenix
Citaat:
Evito schreef:
Rationeel is wat volgens jou logisch lijkt,
misschien denken nog rationelere mensen op een andere manier na,
en zien zij,
dat het tegenovergestelde van jouw mening ook heel goed rationeel verklaarbaar is.
Ja op zich wel. Rationeel hoeft inderdaad zeker niet waarheid te betekenen. Maar als de ene irrationeel is en andere rationeel is kans het grootst dat rationele juist is.

Maar dit gaat off-topic en zelfs off-forum. Dit is vooral relevant op mystiek enzo
Oud 28-10-2002, 18:10
poecilotheria
poecilotheria is offline
nee geloof ik niet in,
als ik dood ben scheppen ze mij onder de grond en dan hebben de pieren en weet ik het wat er nog meer zit mooi wat te freten....
Oud 28-10-2002, 18:54
Rerisen Phoenix
Ik ga zwemmen in vloeibare stikstof als ik dood ben
Reageren

Regels voor berichten