![]() |
||
Citaat:
Sommige mensen gaan bijvoorbeeld juist heel veel seks hebben, om aan zichzelf te bewijzen dat het weer 'veilig' kan. Of misschien heeft ze 't al verwerkt en heeft ze gewoon een hoog libido. In ieder geval zijn mensen erg verschillend, en daarom is 't beter om niet te oordelen of zij er wel 'goed' op reageert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De eerste keer daarna heb ik het gedaan met iemand die ik heel erg goed vetrouwde. Alleen het bleef steeds in me hoofd zitten dus begon ik het steeds vaker en vaker te doen en nu ook veel met mensen die ik niet zo goed ken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Maar doe inderdaad vooral waar jij je goed bij voelt (zolang je het veilig doet), er is geen goed of fout als jij en degene waar je seks mee hebt er 100% achter staan. Seks is met iedereen anders, wat je nu doet is interessant omdat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet, maar seks binnen een fijne relatie kan ook heerlijk zijn, omdat je samen kunt blijven experimenteren en er -als het goed is- ook liefde en genegenheid bij komt kijken. Seks is dan niet alleen lekker en geil, maar versterkt ook je band met de ander.
||
![]() |
Citaat:
Maar ik heb daar nu een beetje klaar mee doordat de mannen mij vaak toch weer moeten breken of ik hun. Soms snap ik niet waarom je nu al een relatie zou nemen als je beter kan wachten tot je ouder bent. |
![]() |
|
Sommige mensen vinden het niet fijn om seks te hebben met iemand waar ze niet officieel een relatie mee hebben. Je deelt toch een heel intiem stuk van jezelf. Sommige mensen (vooral meiden) kunnen daar heel emotioneel afhankelijk van worden. Bij seks komen namelijk ook hormonen vrij waardoor je je aan je sekspartner gaat hechten. Misschien hebben zij ook wel de hoop dat de relatie nog jaren blijft. Sommige mensen willen seks juist bewaren voor een (of een klein aantal) personen. En sommige mensen zijn op hun 15e helemaal nog niet toe aan seks. Verschillende mensen, verschillende voorkeuren.
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Emotionele binding en emotionele afhankelijkheid zijn bepaald niet hetzelfde
![]() ![]() edit: Citaat:
Wat jij stelt wordt gezien als wetenschap uit de oudheid, moderne onderzoeken wijzen niet op (grote) verschillen tussen mannen en vrouwen ![]() Laatst gewijzigd op 04-04-2017 om 11:30. |
![]() |
|
Mijn bron is (in het Nederlands) uitgegeven in 2010 en is gebaseerd op research onder jongeren in de VS. Daar werd die conclusie getrokken, al zou ik die zelf ook niet zwart wit over willen nemen - elk individu is namelijk anders.
||
![]() |
Citaat:
Maar ik vind dat het voor jongens net zo goed moeilijk moet zijn alleen sommige jongens laten hun gevoel niet zo snel zien. Je moet ook gewoon steeds beseffen het word niks want je wilt zoizo geen relatie om de goede seks |
![]() |
|
Ik denk ook dat vrouwen en mannen even snel afhankelijk raken na casual seks. Fijn dat GluipigeJood al een bron heeft gevonden die dat ondersteunt met feiten uit de biologie.
Maar ik geloof best dat de researchers uit Elin3's bron het tegenovergestelde hebben waargenomen, en heb daar ook een mogelijke verklaring voor. Omdat er in de maatschappij minder aandacht is voor gevoel bij mannen, en jongens zelfs regelmatig met hun gevoelens worden gepest, zijn ze (als groep) wat minder goed in hun eigen emoties herkennen en uiten. Dat heeft zelfs een naam, 'normative male alexithymia'. Het wordt langzaam beter, en emoties herkennen kun je uiteraard gewoon oefenen, maar de meeste meisjes zullen hierom misschien in een enquête beter kunnen benoemen hoe ze zich voelen. Gewoon omdat ze het privilege hebben gehad van dat altijd veilig kunnen doen, dus ze zijn er meer geoefend in. Semi-relevant: dit soort dingen onderzoeken ze dus bij Men's Studies, het mannelijke equivalent van het wat bekendere Women's Studies. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Weet je iets anders heel stoms wat ik heb? Dat ik jaloers ben op exen. Echt hoe haal ik het in godsnaam in m'n kop. Maar ook echt totaal niet als ze nog niet m'n ex zijn, nee als ik ze zie lopen met een ander. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik kan meestal er ook niet tegen als bijvoorbeeld me vrienden een ex tegen komt om dan te weten dat ze zo close waren Puren jaloersie is het wat ik heb |
![]() |
||
Citaat:
Key is praten, niks verbergen |
![]() |
|
![]() |
Kan ik me ook wel in vinden. Vind ik het leuke van jong zijn.
Mijn vriend en ik mogen elkaar graag maar laten elkaar ook vrij. Lekker experimenteren. Kun je ook vergelijken, iedere jongen zit anders in elkaar en vrij je weer anders mee. Zal ik wel missen, denk ik, als ik me eenmaal ga binden.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
One night stands. Marmite | 58 | 27-01-2011 13:49 | |
Seksualiteit |
One Night Stands Charlottetje | 96 | 26-11-2005 23:53 | |
Liefde & Relatie |
One Night Stand Adgertic Z4 | 74 | 16-08-2005 10:06 | |
Seksualiteit |
ontmaagd door one-night-stand ? Tamaida | 72 | 21-07-2005 18:06 | |
Seksualiteit |
one night stands Mask | 87 | 18-09-2003 18:02 | |
Seksualiteit |
Penislengte, te vroeg klaarkomen, one night stands Vejito | 1 | 30-10-2002 18:05 |