Oud 19-09-2002, 01:14
dandybutthole
dandybutthole is offline
cliches worden bewaarheid
althans, de essentie ervan
ze zijn het niet voor niets

gevoelens worden gewaarborgd
althans, in de belevingswereld
die je je eigen hebt gemaakt

enigszins geproefd van wat nog zou moeten komen
althans, de indrukken die je maken tot wie je bent
of wie je zou 'moeten' zijn

samengeperst tot een onerkend beeld
althans, geenszins bevestigd
door zij die waren en nog zullen komen

"ain't life a bitch?"
Oud 19-09-2002, 07:26
Gothic
Gothic is offline
1x althans ok, 2x nou het is niet anders... maar het wordt zo storend, omdat het nou niet een woord is dat vaak wordt gebruikt enz

Het gedicht, je begint wel redelijk, maar je zwakt af naar het einde en je moet het hebben van het Engelse zinnetje...
Oud 19-09-2002, 18:21
dandybutthole
dandybutthole is offline
excuse mi for sayin... maar je begrijpt het helemaal verkeerd...
okee, natuurlijk is "althans" geen alledaags woord, maar zijn we het niet beiden eens met het gegeven dat conformisme/dogmatiek/restrictie/clichematigheid(en al die andere vieze woorden) een gedicht (of een zinspeling of een spelletje met taal) saai en onorigineel kan maken?
verder.... het laatste zinnetje is niet zozeer een concluderend slot of wat dan ook.. ik zou er bij elk gedicht mee kunnen besluiten want dat is een gevoel dat iedereen wel eens heeft en iedereen wel eens denkt zoniet uitspreekt...
je geeft me nu het idee dat je denkt dat het gedicht daarop steunt als het ware, dat dat zinnetje het gedicht draagt... maar dat is absoluut niet zo, het is een vervangbare toevoeging aan het geheel.. en daarbij, ik schrijf gewoon... ik begin en ik weet het verdere verloop niet... ik houd me niet aan schema's en ik heb zelden een thema in mijn hoofd het vloeit er als het ware uit...
zo... misschien zul je in het vervolg (met deze gegevens in acht nemend) anders tegen mijn werk aankijken... ik hoop het, want de essentie gaat nu aan je neusje voorbij en dat is jammer...
Oud 19-09-2002, 19:15
Oh-BOEMah D-Lux
Oh-BOEMah D-Lux is offline
Oeh! Nou ik de interpretatie lees, begrijp ik em beter. Maar ach, wat is de interpretatie eigenlijk? Alleen de lezer is belangrijk...
Ach maar voor ik mij wentel in vervelend existentialistisch gebazel, je essentie is gericht tegen het hogere zijn binnen het lagere zijn in ieder mens. Dit staat me wel aan. Een mix van potentie en pretentie. Goed werk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten