Ligt er een beetje aan hoe erg het is. Ik wil dierenarts worden, maar ik ben allergies voor katten, paarden en konijnen. (ik heb al 10 jaar een kat en rij ruim 6 jaar paard, en ik heb er eigenlijk niet zo heel veel last van)Ik ga het gewoon proberen, k zie wel. Maar als je al begint te niezen als je bij bepaalde dieren in de buurt komt, is het misschien handig om iets anders uit te zoeken.
Je allergie kan, als je zo'n dierenstudie doet, ook nog erger worden. Dus je moet vante voren wel even goed nadenken of je dat risico wil lopen.
Maar je kunt (met een soort van kuur) ook van je allergie afkomen. Dan krijg je over een periode van ongeveer 5 jaar een paar prikken met daarin die stoffen waar jij verkeerd op reageert (en die dus die allergische reacties bij jouw veroorzaken) en dan zou het over kunnen gaan. (= niet zeker) Tis een beetje krom uitgelegd hier, maar je zou eens op google bij 'allerieen' kunnen zoeken, op een van die sites stond die kuur-van-5-jaar-methode. Kweenie precies of die ook echt 5 jaar duurde.