Oud 24-10-2002, 23:03
Rioto
is heb pas evil death 3 gezien ...en die vond ik echt MELIG gewoon ....dus ik vandaag 1&2 gehuurd en dat is gewoon echt ..horror...waarom is 3 humor en de andere horror ...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 23:32
Carn
Carn is offline
Nou ja, deel 2 is in principe een duurdere remake van 1, en ik vond 2 ook niet echt horror, met zo veel overdreven slijm en smut, een bruce die zn hand achterna zit, etc, allemaal dikke knipoog. Die stijl is gewoon doorgezet in deel 3. Army of Darkness.

Ligt het aan mij of is hier amper een DVD van de vinden? (AoD dan)
Oud 25-10-2002, 01:30
Vash!
Vash! is offline
The Evil Dead is freaky

ken niet veel horrorfilms, maar deze vind ik best eng idd

wel kleren hebben ze
Oud 25-10-2002, 08:19
Anonymous John
Anonymous John is offline
Er is volgens mij niet echt een reden waarom Army of Darkness minder horror is dan de vorige delen, behalve dat Sam Raimi het meer actie/slapstick wou maken.

Overigens hebben deel één en twee ook humor en zijn niet puur horror.
Oud 25-10-2002, 11:58
Rioto
ok nu begrijp ik het dus helemaaaal niet meer ..

..zijn er nou nog andere delen ? of is het opgehouden bij army of darkness?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:00
Anonymous John
Anonymous John is offline
Army of Darkness is (tot nu toe) het laatste deel.
Oud 25-10-2002, 14:52
Uice
Uice is offline
Evil Dead = puur horror
Evil Dead 2 = horror/humor
Army of Darkness = puur humor

Evil Dead is één van de beste horrorfilms ooit gemaakt, met twee waardige opvolgers.
Oud 25-10-2002, 14:59
Rhinus
Rhinus is offline
De eerste minuten van Evil Dead II is gaaf. Gewoon deel 1 overdoen alleen dan kompleet anders. Logisch? Ik vind van wel. Deel 1 wil hij die vriendin niet doodmaken en twijfelt hij lang enzo. Deel 2. Huppa, vriendin dood . Heerlijke humor .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 16:24
Rioto
Citaat:
Rhinus schreef:
De eerste minuten van Evil Dead II is gaaf. Gewoon deel 1 overdoen alleen dan kompleet anders. Logisch? Ik vind van wel. Deel 1 wil hij die vriendin niet doodmaken en twijfelt hij lang enzo. Deel 2. Huppa, vriendin dood . Heerlijke humor .
Ik vond 1 niet te pruimen ..2 was Beter ...3 is meesterlijk!!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 14:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maypole schreef:
Ik vond 1 niet te pruimen ..2 was Beter ...3 is meesterlijk!!
heeft psychische problemen?
Oud 26-10-2002, 15:00
Rioto
Citaat:
Juice schreef:
heeft psychische problemen?
Neee man ...ik vond hem gewoon leuker ...hier zat nog een beetje verhaal in ..en gewoon veel leukere dingen ...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 20:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Deel 1 en 2 waren wel sterk, maar meesterwerken? Mwoah. AoD vond ik nogal slecht, op een aantal leuke one liners na.
Oud 26-10-2002, 22:22
Uice
Uice is offline
Tis nog te doen dat je Evil Dead 2 leuker vind dat 1, maar een meesterwerk als Evil Dead slecht vinden, nee, dat kan niet.
Oud 26-10-2002, 22:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
maar een meesterwerk als Evil Dead slecht vinden
Mits je het genre ook serieus neemt.

Deel één is in mijn nederige opinie toch het beste, en een horrorfilm die niet gemist mag worden. Na enige malen gezien te hebben bevat de film toch wat humor maar van een meer duistere aard dan de slapstick situaties van de opvolgers.
Oud 26-10-2002, 23:57
Rioto
Citaat:
Juice schreef:
Tis nog te doen dat je Evil Dead 2 leuker vind dat 1, maar een meesterwerk als Evil Dead slecht vinden, nee, dat kan niet.
wat maakt 1 dan zo bijzonder ? ..bij 3 vond ik vooral de humor stuken gewoon geniaal bedacht...zoals die kleine mannetjes die hem vastbinden en dat er eentje in z,n mond jumpt waaruit een evil himself uit hem groeit
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maypole schreef:
wat maakt 1 dan zo bijzonder ?
Steadycam shots, titled angels, great play on sound and silences. This film is all style and that adds to the creepy factor. This movie wouldn't be half as scary if Riami wasn't behind the camera. The man's a freaking genius. This flick smells like death.
The Arrow
Oud 27-10-2002, 12:52
legatus
legatus is offline
Citaat:
Steadycam shots
Een camera vastknopen aan een stok noem ik geen steadicam shots.

In het eerste deel is het vooral de opbouw en het vernieuwende. Na de eerste sfeervolle 40 minuten mag het dan wel geheel over-de-top gaan, het blijft ongemakkelijk door de sfeer en de intensiteit die in deel twee meer slapstick wordt en in deel drie geheel verdwenen is. Riami vond het kwellen van Campbell/Ash interessanter.

Daarnaast is het eerste deel op 16mm geschoten en dat helpt de sfeer aanzienlijk.

Citaat:
De eerste minuten van Evil Dead II is gaaf. Gewoon deel 1 overdoen alleen dan kompleet anders. Logisch? Ik vind van wel. Deel 1 wil hij die vriendin niet doodmaken en twijfelt hij lang enzo. Deel 2. Huppa, vriendin dood . Heerlijke humor
Dit was vanwege rechten van Evil Dead. Riami was de rechten kwijt en mocht geen materiaal gebruiken van het eerste deel, en besloot toen een mini-remake in de opening te maken die niet als twee druppels water op het origineel leek.

Maar uiteindelijk is het smaak. Er mag best wel enige humor in de film zitten maar geen slapstick, ik wil mijn horror ijzingwekkend geserveerd hebben.

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:07
Uice
Uice is offline
Evil Dead 2 is dan ook niet 100% horror.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten