Oud 11-10-2002, 20:48
lone
lone is offline
Hmm..zag het vanmorgen op het rtl-nieuws, t viel me op dat er nog geen topic over was, bij deze...

Er is dus een school geopend in Oostenrijk die les geeft in o.a. tarotkaarten leggen, astrologie, witte magie etc...

zie hier:
http://www.8ung.at/foundation/hs/hexenschule-e.html

Vraag me af wat jullie ervan denken...zouden jullie zelf naar zo'n school toegaan als dat in nederland was, of vinden jullie dat je zelf alles moet ontdekken zodat je een eigen stijl ontwikkeld..
Advertentie
Oud 11-10-2002, 21:10
Nefiāth
Nefiāth is offline
Ehhh.... vaag. Vrees dat ze het thuis niet zo goed vinden als ik naar een "school voor magie" ga . Het spreekt me ook totaal niet aan, zou er dus zelf nooit heen gaan. Vind inderdaad dat je je eigen stijl moet ontwikkelen.
Oud 11-10-2002, 21:47
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Die mensen hebben zeker teveel Harry Potter gekeken.
Nee, ik vind het niks.
En je hebt er voor later ook niet echt veel aan ofzo.
Oud 12-10-2002, 10:10
Starfish
Starfish is offline
Waaaaa, Zweinstein! Ga je dr dan ook naartoe met een speciale trein waarvoor je eerst door de muur heen moet lopen zodat je op het perron komt?
Nee ff serieus: Wie geeft daar dan les, een stelletje kwakzalvers? Ik geloof niet dat een echte magier (hoe je t ook noemt) zn beroep of zn gaven op zon school probeert over te brengen, dan issie toch wel heel erg onder zn niveau bezig.
Oud 12-10-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Starfish schreef:
Waaaaa, Zweinstein! Ga je dr dan ook naartoe met een speciale trein waarvoor je eerst door de muur heen moet lopen zodat je op het perron komt?
Nee ff serieus: Wie geeft daar dan les, een stelletje kwakzalvers? Ik geloof niet dat een echte magier (hoe je t ook noemt) zn beroep of zn gaven op zon school probeert over te brengen, dan issie toch wel heel erg onder zn niveau bezig.
Over niveau gesproken, als je een fatsoenlijk onderwijsinstituut claimt te zijn kun je ook eerst zorgen dat je Engels op niveau is

Hmmm...
Oud 12-10-2002, 16:42
legatus
legatus is offline
Citaat:
Die mensen hebben zeker teveel Harry Potter gekeken.
Nee, ik vind het niks.
En je hebt er voor later ook niet echt veel aan ofzo.
Ze krijgen ongetwijfeld veel publiciteit maar er zijn zoveel instituten, workshops en cursussen op deze gebieden dat ik niet snap waarom mensen het 'niks' vinden.

Hoe wou je het anders leren, uit een boek? Een begeleider, leraar, of iets soortgelijks is veel verstandiger.
Oud 13-10-2002, 14:07
Apomes
Apomes is offline
het is geen echte school want die heksenschool is allen in het week-end en ik denk ook dat ze teveel naar HArry Potter hebben gekenen
Oud 13-10-2002, 14:55
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
lijkt me wel vet als het echt werkt
Oud 13-10-2002, 15:08
legatus
legatus is offline
Citaat:
het is geen echte school want die heksenschool is allen in het week-end en ik denk ook dat ze teveel naar HArry Potter hebben gekenen
Ik denk het niet. Vind het ook speculatie van jouw kant. Omdat Harry Potter populair is en ze een school starten moeten ze hun inspiratie daar wel vandaan halen?
Oud 13-10-2002, 17:10
Verwijderd
het lijkt me zeker wel interessant en ik zou er echt wel een keertje willen gaan kijken en misschien zelfs een paar lessen volgen, maar ik ben niet iemand die snel dingen van andere mensen aanneemt. ik zoek liever zelf iets uit, en doe dingen liever alleen... ook niemand die je uitlacht als het foutgaat. soms iets samen doen is wel grappig en leerzaam... maar voor meestal: lonely
Oud 13-10-2002, 19:03
Yule
Yule is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
het lijkt me zeker wel interessant en ik zou er echt wel een keertje willen gaan kijken en misschien zelfs een paar lessen volgen, maar ik ben niet iemand die snel dingen van andere mensen aanneemt. ik zoek liever zelf iets uit, en doe dingen liever alleen... ook niemand die je uitlacht als het foutgaat. soms iets samen doen is wel grappig en leerzaam... maar voor meestal: lonely
I totally agree
Oud 13-10-2002, 19:23
GreenWitchy
GreenWitchy is offline
d'r is nix mis met harry potter!

(alleen zo'n school is natuurlijk nix... )

*BB*
Oud 14-10-2002, 15:48
sylph.temp
sylph.temp is offline
Hey, ik ben het er helemaal mee eens! Zo'n school is echt geweldig! Hehe, niet dat iemand dat heeft gezegd, maar goed. Ik moest toch van je reageren he, Lone? Gna gna= planktonlach
Kuss
Oud 15-10-2002, 14:48
Time draft
Time draft is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
Door dingen vanuit andere perspectieven en opvatting te bekijken, zul je dingen zien en begrijpen die je zelf, op je eigen manier nooit had gezien.
Oud 18-10-2002, 00:18
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik zou het wel eens willen zien, ben wle benieuwd hoe ze daar te werk gaan. (kan me d'r echt niets bij voorstellen)
Oud 18-10-2002, 15:59
Lady Arden
Lady Arden is offline
Toch zalig?

In Leuven (geloof ik! ) heb je toch ook zoiets?
Sibylle's toverschool....
wou ik naartoe maar me mam was niet akkoord....
Waren maar een paar lessen (pijlers noemen ze die.)
Echt graaf!

x-x-x
Oud 23-10-2002, 11:18
The Underdog
The Underdog is offline
Belachelijk, goochelen kun je thuis toch ook nog leren
Oud 23-10-2002, 12:45
Janet
Janet is offline
mmm.....daar zou ik wel heen wille om te kijken hoe het daar is,alleen denk dat als ik dat vraag an me oudersdat ze dan gek worre....
Oud 23-10-2002, 17:25
murdoc
murdoc is offline
ikkez......wil naar die school!!!
Oud 23-10-2002, 20:05
lone
lone is offline
Ik zou er best naartoe willen als er zoiets in Nederland was...niet om alles stap voor stap te leren, maar meer om een basis te leggen en deze later zelf verder ontwikkelen.
Oud 25-10-2002, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Time draft schreef:
Door dingen vanuit andere perspectieven en opvatting te bekijken, zul je dingen zien en begrijpen die je zelf, op je eigen manier nooit had gezien.
dat is waar natuurljk.. maar daarom waardeer ik deze discussies ook zo erg

n hier laat iedereen elkaar tenminste uitpraten
Oud 29-10-2002, 09:15
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Harry Potter is real.

Lijkt me lachen om zo'n school te doen. Heel leerzaam. Alleen ik maak eerst wel even een normale studie af.
Oud 29-10-2002, 16:05
The Underdog
The Underdog is offline
Leerzaam...???
Laat me niet lachen, wat moet je daar nou leren, Gochelen kan iedereen thuis ook dus waarom zo'n school
Oud 29-10-2002, 16:48
lone
lone is offline
Het is geen goochelen, als je even de moeite had genomen om de site te lezen, wat opzich wel handig is als je hierop wil reageren dan had je dat wel gezien. Je krijgt lessen in tarotkaarten leggen, natuurlijke wetenschappen, astrology, rituelen etc...das toch echt heel iets anders dan dat van Hans Kazan...
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten