Oud 12-01-2002, 17:18
sheila
sheila is offline
weten jullie hoe je slankere benen krijgt... ik weet dat je dan moet sporten, maar dat doe ik al 3 keer per week.... nou wil ik jullie vragen of jullie misschien oefeningen weten om slankere benen te krijgen en dan gewoon oefeningen die je thuis kan doen.... en dan nog 1 vraagje ik wil graag wat minder eten.... maar elke keer als ik me voorneem minder te snoepen en dergelijke dan verbreek ik na 1 dag of sneller die belofte met me zelf al weer..!! best kut dus !! weten jullie dus misschien een manier dat ik me er langer aan kan houden??
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 18:54
sheila
sheila is offline
willen jullie please ff antwoorden
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 19:18
sanne60
sanne60 is offline
Eeumm.. van minder snoepen krijg je geen slankere benen -->
1. sporten (met name benen trainen)
2. abtronic ofzo proberen etc??
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 19:41
m239m
m239m is offline
Het is erg moeilijk om slankere benen te krijgen. (Tenzij je natuurlijk erg dik bent) Als je veel sport krijg je juist dikkere benen doordat je beenspieren zich ontwikkelen. Ik zou je ook niet aanraden om minder te gaan eten. Als je afvalt ga het vet er altijd op de verkeerde plaatsen af. Je kan het wel langer volhouden door jezelf te belonen als je een dag niet hebt gesnoept.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 20:15
Gatara
Gatara is offline
Gespierde benen mag wel?

Ga zwemmen Dat helpt. En dan baantjes zwemmen, he
(ik krijg er ook nog pijn van in mijn buikspieren en mijn kont, dus dat is alleen maar driedubbelop!)

Verder opletten dat je geen extra's eet.
Gewoon 3 x per dag eten.
Ontbijt, lunch, avondeten.
Daarnaast niks meer, alleen maar drinken.
Als je vol zit, niet verder meer eten "omdat je het lekker vindt"

Gewoon consequent zijn.

Ik spreek niet uit ervaring, want ik heb een slank postuur, maar ik eet nauwelijks extra's en eet niet meer dan dat ik kan. Ik zie en hoor vaak genoeg van mensen die dikker tot te dik zijn dat ze vaak tussendoortjes eten en meer eten dan ze kunnen.
Dat is niet gezond..

Grt,
Suzan

Oud 12-01-2002, 20:20
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Eeumm.. van minder snoepen krijg je geen slankere benen
Ik wel hoor. Hoe kom je daar bij?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 04:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ontbijt, lunch, avondeten.
Daarnaast niks meer, alleen maar drinken.
Als je vol zit, niet verder meer eten "omdat je het lekker vindt"

Als ik niet meer kan, eet ik ook niet meer, maar bij mij is het probleem dat ik een uur nadat ik echt vol zat, alweer honger heb... (en nee drinken helpt bij mij daar niet tegen, vaak genoeg geprobeerd)
Nou kan bij mij dat 'honger' ook wel een andere oorzaak hebben dan dat ik écht honger heb, maar het voelt wel als echte honger.

En nog even antwoord op sheila: ik heb best gespierde kuiten en dat komt van het vele fietsen, dus als je zo'n 'hometrainer' hebt is dat heel handig, en anders gewoon lekker door de duinen (heb je die daar waar je woont?) gaan fietsen, lekker frisse lucht kan ook nooit kwaad!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:52
Balance
Balance is offline
ik heb fysiotherapie vanwege problemen met m'n knie en daarbij moet ik dus heel veel oefeningen doen... die oefeningen zorgen ervoor dat je spieren sterker worden. dat zie je ook heel erg aan je bovenbenen, het verschil of ze gewoon 'dik' zijn of dik door gespierd zijn... het is bij mij nog niet supergespierd hoor, maar toch zie je wel een goed verschil, dit ziet er veel minder uit... ik kan wel enkele oefeningen geven:

1. ga gewoon op een vlak stuk zitten (grond ofzo, strek je been (je tenen moeten ook naar het plafond wijzen, dat moet altijd als je je been strekt op deze manier) en til je been op.. hou hem zo'n tien seconden hoog en laat hem dan weer zakken... doe dit 10 à 15 keer achterelkaar. niet stoppen als het zwaar wordt en je been gaat trillen, hij is dan juist aan het werk!

2. ga ergens staan waarbij je op armhoogte iets vastkan houden... een stoel bijvoorbeeld. verdeel je gewicht netjes over twee benen en ga langzaam door je knieen. doe dit ook zo'n tien keer en zak vergenoeg. hierna probeer je het op 1 been, je mag dus jezelf vasthouden aan een stoel ofzo, maar niet je gewicht daaraan hangen, het is alleen om je evenwicht te bewaren.

3. ga op twee benen staan en zorg dat je op een vloer staat waar jen iet makkelijk op uitgeglijd (of ga op blote voeten staan ofzo)
spring met een been iets naar voren, zodat je andere been nog op z'n plaats blijft, maar je gewicht op je voorste been terecht komt. spring daarna weer terug, maar zet je been nou naar achteren. het gaat dus constant om het zelfde been waar het gewicht alsmaar naar toe gaat. spring daarna naar opzij met dat ene been en weer terug. het is dus een soort van huppeltje ofzo. zorg dat je goed afzet met je been, anders heeft het geen zin! dit moet je ook een aantal keer achter elkaar doen... zo'n 20 keer ofzo en daarna het andere been.

4. tenslotte eentje die best wel zwaar is. ga op je buik liggen en strek je been (je voet en je been strek je daar dus ook weer bij) vervolgens til je je been op zover als je kan en probeer je dit zo'n tien seconden vast te houden. doe daarna je andere been. in het begin kan je dit 5 keer achter elkaar doen, daarna kan je proberen het omhoog te voeren.

deze oefeningen zijn dus inprincipe om je beenspieren te verstevigen, maar daardoor gaat je been er dus ook gespierder uitzien (en lijkt wat slanker, aangezien het geen vet is wat je ziet maar spieren)

veel succes ermee!
Oud 14-01-2002, 08:11
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik wel hoor. Hoe kom je daar bij?

Niet als je 'specifiek' alleen je benen slanker wil snappie?

Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:07
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
[quote]sanne60 schreef:
Citaat:

Niet als je 'specifiek' alleen je benen slanker wil snappie?
Nee ok, maar helemaal niet is dus ook niet zo. Het ligt ook aan je bouw natuurlijk. Bij mij gaat het er eerder bij mn benen af dan ergens anders.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Gespierde benen mag wel?

Daardoor zijn ze bij mij juist behoorlijk 'dik' (gespierd)...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
Gatara schreef:
Gespierde benen mag wel?

Daardoor zijn ze bij mij juist behoorlijk 'dik' (gespierd)...
Maar gespierd dik is veel mooier dan vet dik... toch? Ik bedoel, dan staat de huid en dan hangt ie niet

Gatara

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten