![]() |
|
ik heb fysiotherapie vanwege problemen met m'n knie en daarbij moet ik dus heel veel oefeningen doen... die oefeningen zorgen ervoor dat je spieren sterker worden. dat zie je ook heel erg aan je bovenbenen, het verschil of ze gewoon 'dik' zijn of dik door gespierd zijn... het is bij mij nog niet supergespierd hoor, maar toch zie je wel een goed verschil, dit ziet er veel minder uit... ik kan wel enkele oefeningen geven:
1. ga gewoon op een vlak stuk zitten (grond ofzo, strek je been (je tenen moeten ook naar het plafond wijzen, dat moet altijd als je je been strekt op deze manier) en til je been op.. hou hem zo'n tien seconden hoog en laat hem dan weer zakken... doe dit 10 à 15 keer achterelkaar. niet stoppen als het zwaar wordt en je been gaat trillen, hij is dan juist aan het werk! 2. ga ergens staan waarbij je op armhoogte iets vastkan houden... een stoel bijvoorbeeld. verdeel je gewicht netjes over twee benen en ga langzaam door je knieen. doe dit ook zo'n tien keer en zak vergenoeg. hierna probeer je het op 1 been, je mag dus jezelf vasthouden aan een stoel ofzo, maar niet je gewicht daaraan hangen, het is alleen om je evenwicht te bewaren. 3. ga op twee benen staan en zorg dat je op een vloer staat waar jen iet makkelijk op uitgeglijd (of ga op blote voeten staan ofzo) spring met een been iets naar voren, zodat je andere been nog op z'n plaats blijft, maar je gewicht op je voorste been terecht komt. spring daarna weer terug, maar zet je been nou naar achteren. het gaat dus constant om het zelfde been waar het gewicht alsmaar naar toe gaat. spring daarna naar opzij met dat ene been en weer terug. het is dus een soort van huppeltje ofzo. zorg dat je goed afzet met je been, anders heeft het geen zin! dit moet je ook een aantal keer achter elkaar doen... zo'n 20 keer ofzo en daarna het andere been. 4. tenslotte eentje die best wel zwaar is. ga op je buik liggen en strek je been (je voet en je been strek je daar dus ook weer bij) vervolgens til je je been op zover als je kan en probeer je dit zo'n tien seconden vast te houden. doe daarna je andere been. in het begin kan je dit 5 keer achter elkaar doen, daarna kan je proberen het omhoog te voeren. deze oefeningen zijn dus inprincipe om je beenspieren te verstevigen, maar daardoor gaat je been er dus ook gespierder uitzien (en lijkt wat slanker, aangezien het geen vet is wat je ziet maar spieren) veel succes ermee!
|||
Citaat:
![]() Gatara
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
het waardeer jezelf topic :( grandmommy | 163 | 03-03-2006 13:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Dikke benen. Muismeisje | 27 | 02-07-2004 13:01 | |
Lifestyle |
"voor de zomer een strakker lijf" LS Afvallen Club!!! Verwijderd | 211 | 26-05-2004 08:11 | |
De Kantine |
Speciale fototopic: weet niet echt of dat gewaagd is :) Gatara | 82 | 24-02-2004 16:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wie gebruikt Stackers? Missy_X | 64 | 04-05-2003 00:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
plaatselijk afvallen?? shut*up | 12 | 06-04-2003 17:43 |