Het verhaal inhoudelijk besproken
Heel erg leuk geschreven. Alleen mis ik wat, de beschrijving van de omgeving bijvoorbeeld. Het is voor lezers handig als zij zich goed in kunnen leven in het verhaal, dus ook de omgeving. Zijn het oude stoelen, is het een modern café, noem maar op.
Of je dat wel of niet doet moet je zelf weten, maar het kan mooier staan. Helaas weet je dat soort dingen van te voren niet.
Het onderwerp is leuk gekozen, erg origineel. Je hebt het leuk verwerkt, maar wat LUH-3417 al zei, je maakt je er makkeljk van af. Misschien is het leuk als je het verder uitwerkt.
Het is grappig.
Spelling en stijl
Je maakt een paar keer een aantal lange zinnen, vind je het niet verstandiger om deze in twee zinnen te doen?
"
Ik zat in een café pauze te houden, vergezeld door een glas limonade met rietje en een grote hoeveelheid borrelnootjes, toen er een gnoom binnenkwam en de stoelpoot van de stoel tegenover mij begon te beklimmen."
"
Zonder dat zou ik mijn rust nooit meer kunnen weervinden, het gevoel wat je zou krijgen als je een gratis bij de Albert Heyn verworven staatslot verscheurt waarna je te horen krijgt dat de jackpot van drie miljoen is gevallen maar dat de winnaar zich nog niet gemeld heeft."
Deze zin klopt überhaupt niet. Aan het einde hoort het woord 'krijgen' nog.
"
In mijn opwinding vergat ik alle regels van de etiquette en stapte over op ‘je’. "
Misschien kan je beter zoiets schrijven als "In mijn opwinding was ik alle regels van de etiquette vergeten en was ik overgestapt op 'je'". Je hebt het immers al gedaan, dan past deze tijd er volgens mij beter bij.