Oud 17-02-2002, 18:10
DruidessI
DruidessI is offline
Er zijn genoeg tegenargumenten te vinden, maar wie weet er pro-argumenten?
Wie is het met de globalisering in huidige vorm eens en waarom?

Suzan
Oud 18-02-2002, 23:04
DruidessI
DruidessI is offline
Het heeft niet veel met globalisatie te maken, maar ook een beetje wel. Ik heb het volgende hierin gepost, want ik hoop dat deze originele post niet ongemerkt voorbij zal gaan en er 0 antwoorden opkomen. Ik weet ook wel dat het moeilijk is om pro-argumenten aan te dragen Dus je hoeft ze niet te verzinnen voor mij. Ik wil alleen de pro-argumenten horen van mensen die daar dan ook echt achter staan. En ik kan me niet voorstellen dat echt, IEDEREEN, in dit forum tegen de globalisatie is.
Dus, kom op mensen.... Laat mijn nieuwsgierigheid niet in de steek!

En nu het grappig artikeltje:
-------------------------------------- http://www.parool.nl/1014011427473.html
--------------------------------------
President Bush: 'alle opties tegen Irak open'.
(...)
Toch slaagde hij erin met een uitglijer van jewelste de valutamarkten even ondersteboven te schoppen. Bush zei dat een van de gespreksonderwerpen met Koizumi 'devaluatie' was. Direct daarop daalde de yen scherp tot onder de 132 yen per dollar. Bush' woordvoerder Sean McCormack verbeterde hem snel: Bush bedoelde niet 'devaluatie', maar had 'deflatie' moeten zeggen. De yen herstelde zich vervolgens tot zijn oorspronkelijke koers, 132,65 per dollar.
(...)(AP)

Suzan

Oud 18-02-2002, 23:22
Aramo
Aramo is offline
Citaat:
Toch slaagde hij erin met een uitglijer van jewelste de valutamarkten even ondersteboven te schoppen. Bush zei dat een van de gespreksonderwerpen met Koizumi 'devaluatie' was. Direct daarop daalde de yen scherp tot onder de 132 yen per dollar. Bush' woordvoerder Sean McCormack verbeterde hem snel: Bush bedoelde niet 'devaluatie', maar had 'deflatie' moeten zeggen. De yen herstelde zich vervolgens tot zijn oorspronkelijke koers, 132,65 per dollar.
Heh! Vage zooi die beursen en valuta-handel.
Oud 19-02-2002, 11:11
Verwijderd
Ik ben alleen voor globalisatie in de zin van grensvervaging, eenwording en zo. Dat is bevorderlijk, opgaan in een grotere macht is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:14
Aramo
Aramo is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Ik ben alleen voor globalisatie in de zin van grensvervaging, eenwording en zo. Dat is bevorderlijk, opgaan in een grotere macht is dat niet.
Moet je zien wat voor gigantische integratie problemen er al bestaan in een zogenaamde 'multi-culturele' samenleving als Nederland. Die eenwording brengt echt alleen maar problemen met zich mee.
Oud 19-02-2002, 18:37
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Aramo schreef:
Moet je zien wat voor gigantische integratie problemen er al bestaan in een zogenaamde 'multi-culturele' samenleving als Nederland. Die eenwording brengt echt alleen maar problemen met zich mee.
Of juist niet, omdat het de verschillen vervaagt. (economische en politieke verschillen, in mindere mate culturele verschillen).

Maar dan heb ik het wel over de ideale vorm van globalisatie. Niet zoals deze nu is.
(Aanrader over dit onderwerp: Noreena Hertz - De stille overname)

Suzan
Oud 19-02-2002, 20:02
Verwijderd
Globalisatie: multinationals vestigen zich in arme landen om daar de mensen (zelfs kinderen) tegen hele lage lonen aan het werk te zetten, een vorm van uitbuiting dus. En zodra de lonen te hoog moeten worden, gaan ze naar een ander arm land en dan geven ze geen fuck meer om de mensen die dan op straat komen te staan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten