Oud 22-09-2001, 12:02
MaakUt
MaakUt is offline
Heya,

Ik heb een MSI StarForce Pro Geforce 2 Pro (ofzo ) 64 MB DDRmet zo'n toffe tv/out... alleen ik heb echt geen ID hoe je dat ding op je teevee aansluit.... ik heb er wel een tof ps/2 kabeltje bij gekregen maar wat ik daar aan heb weet ik ook niet... please someone... help me fix this !!!!!!!!!!

danke schon
Oud 22-09-2001, 12:41
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Als het goed is, heb je dus een verloop stekker die gaat van 'PS-2' naar een tulp aansluiting (Ik ga ervan uit dat de TV-out op je kaart een 'PS-2' uitgang is). Monteer deze verloopkabel op je video kaart gebruik een tulpkabel om naar je TV te gaan, en prik om daar in bijvoorbeeld je 'video in'.

Nu kun je je beeldscherminstellingen opvragen onder het desbetreffende besturingsprogramma (Verstandig is wel om het hele pretpakket van je videokaart te installeren) en dan kun je 'switchen' tussen beeldscherm/TV...
Oud 22-09-2001, 12:48
MaakUt
MaakUt is offline
aha.. dus ik heb een TULP aansluiting nodig? .. en dan ZOU het moeten werken? tv-out is idd een ps2 uitgang op m'n videokaart... maar ik heb alleen één snoertje gehad met aan beide kanten een ps-2 stekkertje... moet lukken met tulp aansluiting????
Oud 22-09-2001, 13:43
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Ik heb op mijn laptop ook een TV out, namelijk een 'PS-2' uitgang. Dell heeft hiervoor een verloopstekker mee geleverd, van PS-2 naar tulp. Op mijn videorecorder heb ik een frontpanel waar je bijvoorbeeld een videocamera op kan aansluiten (Rood, wit en geel), video en audio...En daar kan je dus ook je pc op aansluiten. Dit is toevallig een tulpaansluiting...Vandaar.
Oud 23-09-2001, 00:44
wyner
wyner is offline
TV-Out gebruikt géén PS/2-aansluiting, maar een S-VIDEO/S-VHS aansluiting. (Lijkt wel op een PS/2-poort.) Beste manier is om te kijken of op je TV ook zo een S-VHS poort zit, en die dan aan te sluiten op je TV-Out.

Kijk anders of op zowel je TV als je videokaart een composite (tulpstekker) aansluiting zit?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 12:31
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
wyner schreef:
TV-Out gebruikt géén PS/2-aansluiting, maar een S-VIDEO/S-VHS...
Questie van lezen...'ps-2' stond tussen haakjes (en nu weer...)...
Oud 07-10-2001, 17:52
MaakUt
MaakUt is offline
ok.. ik heb 'm nou aangesloten(24 piek voor zo'n stekker) ... maar nu ziet het beeld er niet uit.. ten eerste is hij niet full screen... (zit een zwarte rand omheen, om het computerbeeld) en om de tekst die er staat (verkenner bv) zit echt een regenboog aan kleuren... zwaar irri... je kan allerlei dingen instellen per land en dan scart 5 of 8 enzo ... zou het daar aan kunnen liggen.. ik heb een Europese Sharp.. btw. m'n Docter V64 doet het er wel gewoon op... het is denk ik dus een aziatisch model.. (duh sharp).
Oud 08-10-2001, 15:53
MaakUt
MaakUt is offline
grmz... het werkt al... doe maar slot op.
Oud 08-10-2001, 17:14
broed
broed is offline
beeld blijft altijd verrot lelijk !
Met citaat reageren
Oud 08-10-2001, 23:48
MaakUt
MaakUt is offline
dat vind ik dus wel meevallen.. ik heb ipv svideo die andere optie genomen in uitvoer bij beeldschermeigenschappen.. het beeld is natuurlijk enorm vaag maar door de max resolutie (640 x 480) blijft alles goed leesbaar.. maar je moet het ook alleen gebruiken om films te kijken... dat is wel relaxt.
Oud 09-10-2001, 09:41
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
dat vind ik dus wel meevallen.. ik heb ipv svideo die andere optie genomen in uitvoer bij beeldschermeigenschappen.. het beeld is natuurlijk enorm vaag maar door de max resolutie (640 x 480) blijft alles goed leesbaar.. maar je moet het ook alleen gebruiken om films te kijken... dat is wel relaxt.
Of een spel te spelen (a la nintendo enzo)

Oud 09-10-2001, 10:57
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
aha.. dus ik heb een TULP aansluiting nodig? .. en dan ZOU het moeten werken? tv-out is idd een ps2 uitgang op m'n videokaart... maar ik heb alleen één snoertje gehad met aan beide kanten een ps-2 stekkertje... moet lukken met tulp aansluiting????

die ps 2 kabel die je erbij hebt gekregen moet je gewoon in je computer doen en aan de andere kant een cart stekker. die zijn wel te koop.Heb ik ook gedaan naar mijn TV.800x600 . beeld resolutie maximaal bij mij. en dat ziet er prima uit. de spelletjes tenminste. alleen het windows beeld ziet er niet zo best uit maar daar moet je je niks van aan trekken.

Oud 09-10-2001, 11:00
MasterMe
MasterMe is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
Films kijken wil ook prima en spellen spelen ook wel. maar als je in word wat wil gaan typen. gebruik daar je gewone beeldscherm maar bij want dat ziet er niet uit.

Oud 09-10-2001, 13:56
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Pak en matrox en zie het verschill !!!
Oud 09-10-2001, 15:49
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Pak en matrox en zie het verschill !!!
kan je zo'n matrox bij je videokaart zetten of moet je 'm vervangen?
Oud 09-10-2001, 19:42
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
kan je zo'n matrox bij je videokaart zetten of moet je 'm vervangen?
Moet je vervangen.

Met citaat reageren
Oud 09-10-2001, 23:10
MaakUt
MaakUt is offline
dus doe ik het niet
Oud 10-10-2001, 09:19
Doc
Doc is offline
Ik heb het gedaan door de S-VIDEO te Transformen naar Scart, en dan de 2 audio tulpjes toe te voegen...vervolgens de video recorder in, DivX aan zetten, en recorden maar!!! En hopla Film op video!
Oud 10-10-2001, 14:12
MaakUt
MaakUt is offline
lol ... mijn videorecorder kan niet meer opnemen.. beetje verrot.. beetje te oud
Oud 10-10-2001, 16:27
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Matrox is gewoon en fabricant van GFX 'kaartjes en ze hebben gewoon de beste beeld qualiteit van ALLE kaarten.
En dat zal iedereen zeggen die kaarten breek je geen 3D snellheids record's mee maar je hebt wel de BESTE beeld qualiteit en geen na ebbend beeld en dat soort dingen zoals bij GF en de MX'jes hebben dat HELEMAAL ERG !
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten