Oud 27-12-2002, 20:26
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik krijg die k*t computer maar niet aan de tv gesloten zodat je op de tv kunt zien wat je op de computer doet. ik heb een geforce mx400 tv-out kaart en een gloednieuwe tv met s-vhs

wie kan mij helpen. en oja de tv is 10 meter verderop
Oud 27-12-2002, 20:48
Koen
Koen is offline
Heb je al iets geprobeerd? Zoja, dan is het handig om dat hier te melden, nu kunnen we wel wat raak schieten maar dan kom je nooit op een zinnig antwoord.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Heb je al iets geprobeerd? Zoja, dan is het handig om dat hier te melden, nu kunnen we wel wat raak schieten maar dan kom je nooit op een zinnig antwoord.
Het is niet te geloven soms ! Ik krijg het niet voor elkaar, wie helpt mij? OMG.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 21:16
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
ik krijg die k*t computer maar niet aan de tv gesloten, de tv is 10 meter verderop
Dat is dan dus duidelijk: langere kabel kopen.
Oud 27-12-2002, 21:58
Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat is dan dus duidelijk: langere kabel kopen.
Idd, Een scart kabel heb je hiervoor nodig.
Oud 27-12-2002, 22:29
`CrazY G
`CrazY G is offline
een kabel van minimaal 10 meter
(straks koopt ie weer 5 mtr )
Oud 28-12-2002, 04:20
bam
bam is offline
Citaat:
Courage schreef:
Idd, Een scart kabel heb je hiervoor nodig.
hoeft niet

Ik heb het met 1 audioplugje gedaan

(ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die plugjes met een witte en roode omhulsel en dan nog een staaf in het midden.)
het is me daarmee gelukt zonder scartkabel
en de beeld/geluidskwaliteit is prima
Oud 28-12-2002, 14:14
Phreak
Phreak is offline
Citaat:
bambix schreef:
hoeft niet

Ik heb het met 1 audioplugje gedaan

(ik weet niet hoe ze heten maar het zijn die plugjes met een witte en roode omhulsel en dan nog een staaf in het midden.)
het is me daarmee gelukt zonder scartkabel
en de beeld/geluidskwaliteit is prima
tulp, althans da's de volksmondnaam.
Oud 28-12-2002, 16:02
dragonrider
dragonrider is offline
tulp werkt perfect en is niet duur.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 16:26
Verwijderd
Er zijn op internet genoeg how-to's van S-Video problematiek te kijken, dus éven zoeken loont de moeite.

Maar in het kort: als je een videokaart hebt met TV-Out in de vorm van S-VHS (zo'n vierpolige ronde stekker, voor de n00bs) dan kun je volstaan met een simpel coaxiaal snoertje met aan de ene kant S-Video en aan de andere kant tulp (cinch is de officiële term). Die plug je in de S-Video ingang van je TV. Vervolgens sluit je je geluidskaart aan op de TV via dezelfde procedure: je zult waarschijnlijk een snoertje nodig hebben 3,5mm stereo jackplug-2xCinch.

Verder hoef je niks in te stellen, als het goed is. Zet je TV aan op het S-Videokanaal en boot je PC. Als het goed is herkent hij automatisch dat je er een TV aan hebt hangen. Ik heb 't eergister nog geprobeerd en het werkte perfect, strak beeld ook, mooie kleuren

Pas met erg lange kabels wel op dat de signaalsterkte niet teveel achteruit gaat. Als jij een videokabel door je halve huis legt loop je meer kans op storingen en achteruitgang van het signaal (fletsere kleuren, strepen e.d.). Dan moet je er een signaalversterkertje tussen zetten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 16:43
Verwijderd
Niet dat ik hier echt in thuis ben, maar je kan toch gewoon een S-video kabel aanschaffen met aan beide kanten S-video stekkertjes?

Volgens mij is tulp alleen geschikt voor een composite signaal, wat inferieur is aan S-Video.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Volgens mij is tulp alleen geschikt voor een composite signaal, wat inferieur is aan S-Video.
Misschien wel, maar het signaal wat ik krijg op mijn TV met een cinch<->S-video kabel is verdomde goed...GeForce2Ti met S-Video out, deze kabel zat er gewoon bij, en het werkt prima...van een TV kún je ook nooit hoge kwaliteit verwachten omdat het scherm gewoon inferieur is aan dat van een computermonitor.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:11
Talon
Talon is offline
Citaat:
nare man schreef:

Pas met erg lange kabels wel op dat de signaalsterkte niet teveel achteruit gaat. Als jij een videokabel door je halve huis legt loop je meer kans op storingen en achteruitgang van het signaal (fletsere kleuren, strepen e.d.). Dan moet je er een signaalversterkertje tussen zetten.
hmm
coaxkabel gebruiken, en je haalt de 20 meter
met een 'normaal' kabeltje kant en klaar uit de winkel is het op 20 meter een grote stoorzooi, en strepen enz..
maar als je zelf een coaxkabel trekt, en aan beide zijden een tulp stekkertje soldeert heb je perfect beeld
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:34
Verwijderd
Yup, daar heb je gelijk in .... gewoon ergens zo'n dikke, oude zwarte coax-BNC-kabel vandaan vissen die vroeger (en nu soms nog ) voor LANs gebruikt werd, twee tulpjes en idd klaar

Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 19:09
Cown
Cown is offline
Je hebt met s-video betere kwaliteit dan met coax. Misschien dat je drivers of instellingen niet helemaal goed zijn om de pc. Soms moet je eerst ff je driver updaten. En anders moet je ff bij je instellingen kijken of hij (de computer) wel signaal door geeft door je s-video.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten