Oud 04-04-2002, 20:20
LITTLE GIRLL
LITTLE GIRLL is offline
hoe kan je de pil krijgen zondwer na de huisarts te gaan (durf ik niet).
wetten jullie hoe ik er aan kan komen durf ook niet ana menb zus te vrage of ze wil halle
Oud 04-04-2002, 20:23
love_ya
love_ya is offline
dat kan niet, je kan de pil (voor zover ik weet) alleen op recept krijgen. Dus moet je wel naar je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:55
Kat
Kat is offline
Daar heb/had je toch die rutgersstichting voor? of zo'n ander iets? ze hebben pas nog (of al een poosje geleden) zo'n stichting opgeheven, maar k weet nie meer precies welke.
Dokter heeft trouwens beroepsgeheim, daar hoef je je dus geen zorgen over te maken, maar asl je hem om een of andere reden niet wil vertellen dat je aan de pil wil kan je naar zo'n stichting toe. staan wel in het telefoonboek denk ik.
Oud 05-04-2002, 10:27
Mollusc
Mollusc is offline
Mag ik vragen waarom je niet naar de dokter wilt? Hij heeft beroepsgeheim hoor! Ook als het bijvoorbeeld de allerallerallerbeste vriend(in) van één van je ouders is ofzo...
De pil kan je volgens mij niet via de Rutgersstichting halen, dat moet op recept van je dokter. Maar zo moeilijk is het niet hoor, je dokter vraagt je waarom je hem wilt slikken (als je niet wil zeggen dat je hem als voorbehoedsmiddel nodig hebt, zeg je gewoon dat het is om je menstruatie wat te verlichten ofzo), heel soms vraagt-ie je gewicht/lengte en dan krijg je meteen een recept mee.

Of is er nog een ander probleem?

Mollusc
Oud 05-04-2002, 12:13
ekki
ekki is offline
Voor de rutgersstichting zie ook: http://www.rutgers.nl
Oud 05-04-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
LITTLE GIRLL schreef:
wetten jullie hoe ik er aan kan komen durf ook niet ana menb zus te vrage of ze wil halle
Het is het beste als je hem wel bij de huisarts haalt, want daar zoekt de dokter er een voor je uit die precies bij jou past.
De huisarts doet niets engs hoor, sommige mensen denken dat er een inwendig onderzoek wordt uitgevoert, maar dat doen ze al heel lang niet meer. De dokter meet waarschijnlijk alleen je bloeddruk, je lengte en gewicht. (Hoewel ze dát soms al niet eens doen!).
Daarnaast heeft je huisarts ook nog eens een beroepsgeheim, zo mag hij/zij níet aan je ouders vertellen waarvoor je kwam.

Wees dus gewoon écht niet bang!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 14:52
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
LITTLE GIRLL schreef:
Leer eerst maar eens spellen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:00
Paige
Paige is offline
Onzin wat sommige hier zeggen..

Je word helemaal niet gewogen etc...Ik ging op gesprek en kreeg gewoon een recept mee..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 21:55
miek_temp
miek_temp is offline
klopt. Je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn voor de pil. Je gaat gewoon naar de dokter en je krijgt gewoon een recept zonder dat je gewogen ofzo wordt. Ik zei alleen dat ik aan de pil wilde om nu eindelijk eens regelmatig ongesteld te zijn en ik kreeg het recept meteen. Daarna moet je nog wel naar de apotheek om hem op te gaan halen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 13:39
Mollusc
Mollusc is offline
Citaat:
Paige schreef:
Onzin wat sommige hier zeggen..

Je word helemaal niet gewogen etc...Ik ging op gesprek en kreeg gewoon een recept mee..
Ik werd ook niet gewogen. Maar soms moet dat wel. Niet zo snel met je oordeel over wat wel en niet onzin is, graag. Eén ervaring is niet representatief genoeg om er een conclusie uit te trekken.

Mollusc
Oud 06-04-2002, 16:39
miep
miep is offline
ik denk niet dat je volwassen genoeg voor de pil bent als je er niet eens voor naar de dokter wilt..

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten