Oud 13-12-2002, 09:37
Devil = BadGirl
Devil = BadGirl is offline
Heej Paardengekken..!!

Hoe reageert jouwn paard (eigen-, verzorg-, manegepaard) op de sneeuw en op de winter?? Hebben ze een deken om? Krijgen ze hooi in de wei?? Moet je ook iedere morgen en zo het ijs uit de drinkbak slaan??

En hoe reageert je paard zelf op de sneeuw?? Die van mij wordt dan helemaal gek, de heletijd door de wei het rennen, rollen, opstaan, rollen, opstaan.. rennen..rollen en weer opstaan... etc. Zo blijft het dan een tijdje doorgaan..totdat ie eraan gewend is.

Hoe is je paard dan met buitenritten?? Extra actief?? of juist rustig??

Winter (en dan bedoel ik SNEEUW) en zomer (en dan bedoel ik lekker warme dagen) zijn de mooiste tijden om buitenritten te maken. Eigenlijk heeft de herfst (paadjes vol met bladeren etc.) en lente (lammetjes in de wei) ook wel wat hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2002, 21:36
Eend
Eend is offline
kweet niet, mijnes is altijd hyper
Allebei wel trouwens
Oud 14-12-2002, 07:38
hodelahitie
hodelahitie is offline
in het begin een beetjuh hyper dan weer rustig... kvind in de zomer rijden toch leuker... want in de winter is het zow koud, wel mooi enzow, maar als het glad ofzow is kan ik niets (geen binnenbak) dus geef mij maar de zomer, lente of herfst ofzow

Als het koud is heeft ie wel een deken om, anders niet, hij is niet geschoren dus... en de waterleidingen zijn ook wel bevroren dus... emmertjuhs..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:24
flapje
flapje is offline
hmm prima hoor,

binnenbak, geisoleerde stallen, verwarmde leidingen drinkwater altijd 7 graden, 4 x per dag hooi, 3x brokken, warme zadelkamer , hmm en een super paardje
en een uitrijdeken op met inrijden en uitstappen, ´s avonds de hele tijd dekentje op. hij heeft zoenzo 2 highliner dekken op en niet geschoren. maar hij is idd drukker in de winter.

maar de zomer is ook niet alles kan je niet normaal trainen, na instappen is ii al zeiknat bij wijze van spreken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:48
miro
miro is offline
Mijn paard heeft gewoon een deken op in zijn stal. Hij gaat niet naar de wei. Als het nog niet bevroren is ga ik wel buitenrijden, anders niet. Mijn paard is een stuk feller in de winter, maar das denk ik wel normaal. Verder wordt het water in de stallen uitgeschakeld en krijgt ie dus gewoon uit een emmer water.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 14:10
Devil = BadGirl
Citaat:
flapje schreef:
hmm prima hoor,

binnenbak, geisoleerde stallen, verwarmde leidingen drinkwater altijd 7 graden, 4 x per dag hooi, 3x brokken, warme zadelkamer , hmm en een super paardje
en een uitrijdeken op met inrijden en uitstappen, ´s avonds de hele tijd dekentje op. hij heeft zoenzo 2 highliner dekken op en niet geschoren. maar hij is idd drukker in de winter.

maar de zomer is ook niet alles kan je niet normaal trainen, na instappen is ii al zeiknat bij wijze van spreken.
heb je je paard op een manege staan, of bij je thuis??? klinkt andrs goed hoor, een eigen binnenbak.. Jah.. mn paard heeft ook altijd een deken op. Heb nu een reflecterende deken gekocht voor als ik savonds ga rijden, of tijdens een buitenrit als t donker begint te worden. Is wel cool.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 21:14
Roxy
Roxy is offline
nah ik heb geen eigen paard maar ik rijd wel heel veel op een manege... de paarden krijgen in de winter altijd een deken op de pony's niet... verder rijden we eigenlijk bijna nooit buiten omdat we alleen in groepen naar buiten mogen en alle groepen zijn 's avonds en dat is weer nie fijn int bos... verder zijn de meeste leidingen nog wel goed maar helaas die waar ik op rijd staat heel afgelegen van de rest en daar ist wel afgesloten geweest een paar weken...
Oud 25-12-2002, 11:30
In Your Room
In Your Room is offline
k heb ook geen eigen paard, rij ook alleen op de manege... alle paarden en pony's hebben dekens op en verder wordt er eigenlijk alleen binnen gereden, nooit buiten in de winter, je merkt er dus niet veel van dat ze anders zijn ofzo (behalve dan dat het kouder is ) maar 1 pony, Mikro, is wel iets chagrijniger door de kou, maar die is sowieso meestal al redelijk onhandelbaar op stal...
Oud 25-12-2002, 13:54
C'est moi
C'est moi is offline
nou het is maar waar je je paard aan laat wennen.
hoe oud is het paard en wat is zij of hij gewend. want sommige paarden hebben een wintervacht met vet eroverheen. en sommige niet.

groetjes chretienne
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 19:53
flapje
flapje is offline
paard is niet van mij, en helaas is dat ook niet bij mij thuis. is op stal=>dressuurstal. en dit paard rijd ik voor hen.

maar bij ons staan ze(de rijpaarden vanaf 3 jaar dus) nu met deze kou allemaal onder 2 winterdekens(meeste highliners) ze zijn niet geschoren maar wel allemaal dun in hun vacht. de andere 1-3 jaar hebben allemaal toch wel een wintervachtje maar staan wel op stal alles trouwens, komen een paar uur buiten elke dag.

we stappen in en -uit met een uitrijdeken, doen jullie dit ook??
en jullie zullen waarschijnlijk allemaal alleen een buitenbak hebben, maar met deze regen en vorst rijden jullie dan helemaal niet of zetten jullie ze dan alleen in de molen(en als je ook geen stapmolen heb wat doen je dan laten staan?? en krijgen ze dan net zo veel brokken??)?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 12:21
Devil = BadGirl
Citaat:
flapje schreef:

we stappen in en -uit met een uitrijdeken, doen jullie dit ook??
en jullie zullen waarschijnlijk allemaal alleen een buitenbak hebben, maar met deze regen en vorst rijden jullie dan helemaal niet of zetten jullie ze dan alleen in de molen(en als je ook geen stapmolen heb wat doen je dan laten staan?? en krijgen ze dan net zo veel brokken??)? [/B]
de manege ligt bij mij in de straat.. dus daar rij ik altijd heen. Is een manege 'zonder paarden', dus het heeft alleen een binnenbak, kantine en buitenbak en dus geen stallen met paarden. Hier rijden alleen mensen met eigen paarden (of verzorgpaarden). Iedereen heeft een sleutel van de manege waardoor je dag en nacht kunt rijden.

Neej, wij hebben geen stapmolen. Maar een paard van me loopt dag en nacht buiten (heeft een stal in de wei waar hij in en uit kan lopen) en mijn ander paard staat iedere dag (ongeveer 8 a 9 uur) op de wei. behalve als ut regent, dan maar een aantal uurtjes.. zodat ie toch even kan rennen, bokken, zijn 'benen kan strekken', rollen, etc.. Ik rij nie iedere dag, maar mijn paard staat op de wei, dus kan rennen en doen wanneer hij daar zin in heeft.

hij krijgt iedere dag gewoon hetzelfe aantal brokken, of ie nou moet rijden of nie. Krijgt dus hooi, gras, brokken en pulp.

mzzl..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 18:48
flapje
flapje is offline
hoevaak rijden jullie per week dan??

ik 4 keer en hij 3 keer in de molen

en in de vakantie rijd ik vaker
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 20:23
Devil = BadGirl
krij ook ongeveer 4 keer per week.Soms vaker. 1 keer per week springen, voor de rest dressuur of buitenritten. In vakantie bijna iedere dag. Maar ie staat sowieso iedere dag op de wei, dus als ie wil rennen kan ie dat volop!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 13:13
Eend
Eend is offline
Ik rij zowiezo vast 1 uurtje per week (gewoon manege les) Maar aangezien ik op maandag de enigste ben, die Mykado 'aankan' rij ik vaak op haar, maar als ik dan op een ander wil, mag ik dat dan ook meteen, maar wel met een vriendelijke vraag van mijn instructrice of ik het volgende uur ook ff met Mykado mee wil rijden De eigenaar van de manege weet er niks van, het is ons 'geheimpje' Pfoeh, die eigenaar is nogal op zijn geld getrapt
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten