Oud 05-01-2003, 13:11
gothicje
gothicje is offline
heej allemaal
helaas morgen weer naar school en ik zit daar best wel mee...
in het begin van het jaar zat ik in een hele leuke klas nog in de derde (ja zit op een school met eigen tempo) maar uiteindelijk moest ik naar de 4de met nog een stel...
toen kwam ik in een klas die ik helemaal niet leuk vond, dus toen begon ik samen met een vriendin van mij heel veel te spijbelen...
uiteindelijk werden we door de klas spijbelaar enzo genoemd en toen had ik een gesprek met een jongen uit mijn klas, die zei: nou is het helemaal DE klas en jij en danielle (dat is dus dat meisje waarmee ik spijbelde).....
kortom nou sta ik best buiten de klas...
vlak voor de vakantie waren we bijna gepakt op het spijbelen en toen hebben danielle en ik besloten dat we dit jaar niet meer gaan spijbelen...
maar de klas is nou helemaal niet meer leuk, ik zit niet lekker in mijn vel, tussen mij en danielle gaat het niet lekker, lichamelijk gaat het ook niet goed met me, ik twijfel heel erg aan mezelf of ik school wel aan kan, en nog veel meer zooi
ik zie er echt flink tegenop om naar school te gaan, ik weet niet hoe ik me moet gedragen, ik zit nou al helemaal in de stress...
weet iemand misschien wat ik het beste kan doen?
xxx me
Oud 05-01-2003, 13:24
moenbase
moenbase is offline
Vraag je af wat jij wilt bereiken.

1) Dat jij de opleidingen halen wilt.
of
2) Dat de klas jou aardig gaat vinden.

Je kunt ook een combinatie ervan zoeken. Maar daardoor moet jij je eerst heel goed inzetten om met iemand uit de klas een leuk gesprek te beginnen. Geaccepteerd worden in/door de klas is vaak een grote doel dan het willen volgen van de opleiding zelf.
Toch, het eerste doel, de opleiding voltooien (kennis opdoen en uitbreiden) is immer zo belangrijk als mee doen in de klas (sociale contacten, maar ook werken in groepsverbanden).
Blijven spijbelen is geen oplossing, dat merk je nu wel, je blijft weglopen, daar komen problemen van.
Je kunt ook met je mentor gaan praten zodat hij de reden weet waarom je er steeds niet was. Ik denk dat hij/zij dat wel begrijpen zal, en jou verder kan/wil/zal begleiden. Mits jij eerlijk bent tegenover de mentor, maar vooral ook tegenover jezelf.
Oud 05-01-2003, 13:50
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Vraag je af wat jij wilt bereiken.

1) Dat jij de opleidingen halen wilt.
of
2) Dat de klas jou aardig gaat vinden.

Je kunt ook een combinatie ervan zoeken. Maar daardoor moet jij je eerst heel goed inzetten om met iemand uit de klas een leuk gesprek te beginnen. Geaccepteerd worden in/door de klas is vaak een grote doel dan het willen volgen van de opleiding zelf.
Toch, het eerste doel, de opleiding voltooien (kennis opdoen en uitbreiden) is immer zo belangrijk als mee doen in de klas (sociale contacten, maar ook werken in groepsverbanden).
Blijven spijbelen is geen oplossing, dat merk je nu wel, je blijft weglopen, daar komen problemen van.
Je kunt ook met je mentor gaan praten zodat hij de reden weet waarom je er steeds niet was. Ik denk dat hij/zij dat wel begrijpen zal, en jou verder kan/wil/zal begleiden. Mits jij eerlijk bent tegenover de mentor, maar vooral ook tegenover jezelf.
hum eigenlijk wil ik allebei...
ik wil bewijzen dat ik school wel aan kan omdat dat toch heel belangrijk is bij mij thuis, ik ehb nu 3 zussen die studeren en ik wil niet achter blijven...
maar ik wil ook geaccepteerd worden maar ik ben best wel verlegen en omdat ik niet lekker in mijn vel zit en het thuis allemaal heel klote gaat vindt ik het nog moeilijker om contact met andere te maken, bang voor wat ze van me vinden...
bang dat ze me een freak of een trut vinden
je hebt inderdaad gelijk betreft dat weglopen dat ik daar niks mee op schiet want nou hebben de mense uit de klas helemaal zo iets van maar jij zonderde je toch af...
ik krijg de neiging om morgen helemaal niet naar school te gaan, ook omdat ik helemaal op ben, geestelijk en lichamelijk
ik heb mezelf best wel in een moeilijk parket gebracht en nou ben ik gewoon ongelooflijk kwaad op mezelf
zo'n cirkel waar ik niet uit kom...
Oud 05-01-2003, 15:07
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
gothicje schreef:
zo'n cirkel waar ik niet uit kom...
De eerste stap heb je al gezet. En daar kun je trots op zijn!
Waarom zou je dan ineens weer opgeven? Misschien heb je wel al veel geprobeert en is het steeds mislukt om uit de cirkel te komen. Maar wanneer je blijft geloven in je falen "ik kom toch niet uit de cirkel", dan kom je er ook niet uit. Waar een wil is, is een weg.
Waarom probeer je er niet over te praten op school? Ik zal niet zeggen dat het gemakkelijk is. Maar denk aan jezelf. Wat wil jij bereiken, en hoeveel heb je daar voor over? Misschien kun je vragen of 1 van je zussen mee gaat met je als je niet alleen durft?
Oud 05-01-2003, 16:09
faith666
faith666 is offline
Probeer je aan je gode voornemens te houden meissie, enne je kan altijd langs komen als t ff niet meer gaat.....dat weet je.
Tja, ik begrijp je wel maar denk je dat als je nu weer neit naar school gaat ze je sneller gaan accepteren? Ow en ik denk dat ze je wel accepteren....helemaal als je weer meer naar school gaat. Ik bedoel, Steffan en Sergio enzo....die zijn heus niet zo moeilijk. Kop op en ga ervoor!
Oud 05-01-2003, 16:31
*moonchild*
*moonchild* is offline
hey.. moeilijk... kgeloof da jij op ut roncallie zit(jah kzit ook in boz op sgoolen) maar zoek vrienden buiten je klas.. er zitten daar echt genoeg leuke mensen op sgool!! of misschien kun je wel van klas wisselen.. en dat je klas je daarom buitensluit slaat nergens op.. zoek ook uit waarom het niej goed gaat tussen jouw en dannielle.. misschien iz ze de vriendscha niej waard..(kweet dat niet maar ut zouw kunnen).. ga niet aan jezelf twijfelen(makkelijk gezegt kweet it).. (mag me altijd mailen ofzow or!!) sterkte!!
Oud 05-01-2003, 22:42
Chelle
Chelle is offline
Het lijkt nu heel moeilijk, maar ga morgen iig naar school. Je moet ergens beginnen. Ga ervoor en probeer niet in oude patronen terug te vallen. Je zult zien dat je klas je, als jij gewoon weer regelmatig je koppie laat zien, je langzaamaan weer gaat accepteren.
Ik weet ongeveer wel hoe moeilijk het is. Al ken ik jou en jouw situatie natuurlijk verder ook niet echt.
En o ja, wees eerlijk tegen de klas. Probeer een antwoord klaar te hebben op een vraag als: "Waarom was jij er vorig jaar bijna nooit? " Zodat je niet overvallen en wordt en vervalt in een vaag gemompel. Of nog erger, je aangevallen voelt en in de verdediging gaat of je juist terugtrekt. Antwoord eerlijk, als je iets niet wilt vertellen dan zeg je dat. Dat lukt je

sterkte
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 18:23
gothicje
gothicje is offline
heej allemaal
harstikke bedankt voor jullie steun
de eerste stap heb ik al gezet ik ben gewoon heel de dag naar school geweest en heb gewoon een happy gezicht op gezet...
echt accepteren toen ze nog niet maar ik zet me er gewoon een beetje overheen en maak lol met de mensen die me wel mogen
het zal wel tijd kosten voor ik er echt bij hoor, ik hoef er niet perse bij te horen als ze me maar accepteren dat ik ook in die klas hoor en dat ik gewoon mezelf kan zijn...
ik had gistere gewoon echt even jullie steun nodig om te zorgen dat ik naar school zou gaan, gewoon om even over die drempel te komen echt bedankt en nou maar kijken hoe het verder gaat, ik ga het gewoon proberen en laat me niet uit het veld slaan
xxx me
Oud 06-01-2003, 20:33
moucie
moucie is offline
oke goed om te horen, en nu vol blijven houden, laat maar eens zien dat je het waard ben om geacepteerd te worden, maar geef niet op want dan val je weer terug.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:36
*moonchild*
*moonchild* is offline
gelukkig dat ut beter gaat!!! volblijven houden meis!!!
en me aanbod van hier boven ergens geld nog or..
kop op!!!
Oud 07-01-2003, 12:16
moenbase
moenbase is offline
Echt heel goed van je gothicje dat je gewoon gegaan bent. Zie je, het valt allemaal best wel mee he?
Oud 11-01-2003, 16:47
Kim_temp
Kim_temp is offline
hey, harstikke goed dat je bent gegaan en ik denk dat als je dta blijft doen en je gewoon opsteld tegen te klasgenoten ze je vanzelf gaan opnemen dit duurt misschien even maar je moet het toch gewoon doorzetten, dan komt het allemaal wel weer goed - denk ik- nou heel veel suc6 dr mee

kus Kim
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb dat vorig schooljaar ook gehad.. veel gespijbeld omdat ik het niet meer zag zitten om naar school te gaan.. gym ging ik vrijwel nooit heen.. ik deed toen ook erg veel aan auto-mutilatie en dan zijn die t-shirtjes echt een ramp..
dit jaar gaat het wel beter. ik zit in een nieuwe klas en probeer gewoon goed met mn klasgenoten om te gaan en dat lukt wel aardig.. misschien kun je om overplaatsing naar een andere klas vragen? een nieuw begin doet je misschien wel goed..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:16
SpiT
SpiT is offline
Ik sta ook nogal buiten de klas, samen met 'n ander meisje maar dat gaat ook niet echt tussen ons. Geestelijk gaat 't ook niet echt goed en in school heb ik ook geen zin. Spijbelen doe ik dan niet echt, maar ik probeer gewoon elke les door te komen met muziek (discman) en teksten schrijven in mn boekje of voor me uitstaren. Ik doe dus echt niets.

Maar ken je geen andere leukere mensen in 'n andere klas, waar je misschien naar toe mag worden overgeplaatst? Ik denk dat dat wel redelijk wat zou helpen.
Oud 12-01-2003, 14:47
gothicje
gothicje is offline
heej allemaal nogmaals bedankt voor jullie steun!
ik ben heel de week gewoon naar school geweest (ik heb zelfs gegymd en dat heb ik een jaar niet meer gedaan vanweg allerlei redenen) en het ging opzich wel redelijk, ik ben gewoon mezelf geweest, ze zeuren nog steeds wel over spijbelen maar aan het feit dat ik zelfs gegymd heb zien mijn klasgenoten toch wel dat ik echt mijn best doe....
overplaatsing naar een andere klas is geen oplossing, ik wil ook niet meer weg rennen voor mijn problemen maar ze aanvechten (ik heb ook eindelijk een verwijzing voor een psycholoog gehaald (na 1,5 jaar))
ik denk dat ik eindelijk de goede kant op ga, althans ik probeer het...
liefs me
Oud 13-01-2003, 16:19
faith666
faith666 is offline
Ik ben trots op je!
Oud 15-01-2003, 15:18
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Ik ben trots op je!
ik ook op jou *kuffel*