Advertentie | |
|
![]() |
|
idd, wat de anderen al zeggen: waar voel je je het meest thuis?
Kijk verder of er misschien verschillen zijn in de studies. Ik weet niet of die ruimte d'r is bij politicologie, maar bij HBO studies heb je iig wel verschillen in hoe de stof geleerd wordt op verschillende scholen. Kijk bijvoorbeeld naar het aantal gastcolleges ofwat dan ook. En kijk dan bij de verschillen wat je het meest aanspreekt.
|
Verwijderd
|
De UvA is het prachtig, toch wat verder weg en ik hou van gemak. Wat dat betreft dus de VU.
Ik zou graag willen weten hoe je de kwaliteit kan vergelijken, bijvoorbeeld waar mensen van de twee universiteiten terecht komen. Zo heeft Wouter Bos, zag ik gisteren, twee studies aan de VU gevolgd (politicologie en economie) en schijnt al tijdens zijn studie te zijn aangetrokken door Shell. Of dat nou aan Bos zelf ligt of aan de kwaliteit van de VU, tja hoe beoordeel je dat?! Ik ben trouwens al meerdere malen op beide universiteiten geweest: van binnen verschillen ze niet zoveel. ALleen debuitenkant. Echt een lastige keus... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Staat in de keuzegids een vergelijking tussen universiteiten? In cijfers bijvoorbeeld. Bekenden (die ook studeren) zeggen de VU, maar vinden de UvA gezelliger, althans waar ik terecht zou kunnen komen. DUs daar word ik eigenlijk niet wijzer uit... |
![]() |
|
wat maakt het uit dat het gebouw er van buiten niet echt uit ziet, de meeste tijd ben je toch binnen, zolang het er van binnen maar mooi uit ziet en het een beetje georganiseerd is, is volgens mij het belangrijkste. Voor mij iig wel.
|
![]() |
hmmz....
persoonlijk zou ik zeker een meeloopdag doen bij beide opleidingen... je kan er niets mee verliezen en je krijgt een aardige indruk van de sfeer. In een keuzegids staat inderdaad een vergelijking tussen universiteiten. Er worden vaak cijfers gegeven aan verschillende aspecten van de studie door hoogleraren/studenten/jounalisten
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zo'n keuzegids kan ik denk ik wel op school opvragen, toch? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
(VAVO) - Belgische student - VWO opleiding(?) San_Francisco88 | 2 | 08-03-2010 15:21 | |
Studeren |
De Studiebeurs (4 & 5 November 2009, In de IJsselhallen te Zwolle) Sheppard | 8 | 01-11-2009 12:37 | |
Studeren |
University College #6 Verwijderd | 500 | 13-04-2009 18:32 | |
Studeren |
Welke masters mogelijk na University College? Kevin1111 | 30 | 25-09-2008 14:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |