Oud 12-01-2003, 13:39
Martin
Martin is offline
Ik ben dus van plan om thuis het een en het ander te vervangen door betere hardware. Om te beginnen wilde ik de server PC vervangen door een router en wilde ik een draadloze verbinding aanleggen naar de laptop toe en wilde ik gewoon de mogelijkheid hebben om de bestaande (tientallen meters) netwerkkabel te blijven gebruiken voor de desktops in huis.

Een neef van mij heeft inmiddels ook een draadloos netwerk thuis aangelegd en is er zeer tevreden over. Ook hij gebruikt Linksys. (Gekocht op de Universiteit Twente).

De "Wireless Access Point Router with 4-Port Switch " kost ongeveer € 150,-- en een draadloos netwerkkaartje kost ongeveer € 85,--.

Meer informatie over Linksys vind je hier. Meer informatie over de router vind je hier en informatie over het draadloze netwerkkaartje vind je hier.

Wat vinden jullie van dit product? Is dit een goede keus? De snelheid van het netwerkaartje (11 Mbps) is geen probleem aangezien we geen grote datastromen overpompen naar de laptop.

Plaatje voor de liefhebbers:

Zo moet het worden:
http://chatfreak.endoria.net/data/88.jpg

Laatst gewijzigd op 12-01-2003 om 14:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2003, 13:51
Martin
Martin is offline
Toevoeging:

Kan het signaal beinvloed worden door electriciteit? Ik wil hem namelijk eigenlijk het liefste in de meterkast plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:04
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Toevoeging:

Kan het signaal beinvloed worden door electriciteit? Ik wil hem namelijk eigenlijk het liefste in de meterkast plaatsen.
radio = elektriciteit dus je kan hem niet direct in de buurt van onafgeschermde draden plaatsen maar ergens onderin de meterkast kan wel denk ik

voor de rest weet ik er niets van
als ikzelf naar mijn servertje kijk is een 100 mbs netwerk wel fijner als je eens een filmpie of veel mp3's op je labtop wil hebben
maar dat is all1 relevant als je een moderne labtop hebt
Oud 12-01-2003, 14:24
Martin
Martin is offline
Citaat:
JJzD schreef:
radio = elektriciteit dus je kan hem niet direct in de buurt van onafgeschermde draden plaatsen maar ergens onderin de meterkast kan wel denk ik
Een andere oplossing is misschien om hem aan de muur vast te zetten aan de buitenkant van de meterkast, dan kan ik de kabels gewoon via de meterkast laten verdwijnen naar de PC`s overal in huis.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:31
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Een andere oplossing is misschien om hem aan de muur vast te zetten aan de buitenkant van de meterkast, dan kan ik de kabels gewoon via de meterkast laten verdwijnen naar de PC`s overal in huis.
waarom leg je hem niet gewoon los in de meterkast met kabels via de deur en test ff je draadloze verbinding??

daar zijn wel progjes voor die je verbinding helemaal volpompenn
Oud 12-01-2003, 16:04
Martin
Martin is offline
Citaat:
JJzD schreef:
waarom leg je hem niet gewoon los in de meterkast met kabels via de deur en test ff je draadloze verbinding??

daar zijn wel progjes voor die je verbinding helemaal volpompenn
Dat zou ik dan inderdaad kunnen doen, maar ik kan ook gewoon eerst het netwerk met de router operationeel maken ZONDER de router in de meterkast te zetten maar er een paar meter vandaan. En als dat werkt kan ik proberen om de boel steeds verder richting de meterkast te schuiven en controleren hoe het zit met de wireless connection.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:33
]{ing
]{ing is offline
We hebben hier dezelfde router/accespoint, met 1x Linksys PCI wifi adapter en 1x Linksys PCMCIA wifi kaartje

Morgen moet nog even een systeem-&netwerkbeheerder van de Uni langskomen om de boel in te stellen, de verbinding met het LAN van de Uni is nu gewoon met een kabel aangesloten maar vanaf morgen zal het netwerk hier functioneel zijn.

Linksys levert goede kwaliteit en veel functies voor relatief lage prijs, net als SMC Networks.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:48
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Dat zou ik dan inderdaad kunnen doen, maar ik kan ook gewoon eerst het netwerk met de router operationeel maken ZONDER de router in de meterkast te zetten maar er een paar meter vandaan. En als dat werkt kan ik proberen om de boel steeds verder richting de meterkast te schuiven en controleren hoe het zit met de wireless connection.
en als het dan werkt mag je hem alsnog verplaatsen
Oud 12-01-2003, 18:01
Martin
Martin is offline
Citaat:
JJzD schreef:
en als het dan werkt mag je hem alsnog verplaatsen
Het kan natuurlijk ok andersom, eerst beginnen onderin/bovenin de meterkast
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:02
Martin
Martin is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Linksys levert goede kwaliteit en veel functies voor relatief lage prijs, net als SMC Networks.
Dit is leuke informatie
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:03
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Het kan natuurlijk ok andersom, eerst beginnen onderin/bovenin de meterkast
zolang je niet vastmaakt en je het makkelijk houdt dat het goerd te verplaatsen is kan dat idd
het eerste wat je leert in php is iets uitvoerigs te testen voordat je het definitief maakt
Oud 12-01-2003, 19:37
Martin
Martin is offline
Citaat:
JJzD schreef:
zolang je niet vastmaakt en je het makkelijk houdt dat het goerd te verplaatsen is kan dat idd
het eerste wat je leert in php is iets uitvoerigs te testen voordat je het definitief maakt
i know, resultaat is nu te zien in een script wat 2 anderen en ik hebben geschreven. Eerst uitvoerig testen (wordt nog steeds getest )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:57
Martin
Martin is offline
Citaat:
Aantal Product Prijs Totaal

1 LinkSys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v2. € 144.00 € 144.00
1 LinkSys PCMCIA WPC11 11mbit € 81.00 € 81.00

€ 225.00
Levering onder rembours: € 13.00

Totaal: € 238.00
Ik heb de boel maar eens besteld
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 20:18
Martin
Martin is offline
Ik heb even gemaild naar een internetwinkel die die router verkoopt en heb ze gevraagd of het signaal beďnvloed kan worden door de meterkast:

Citaat:
Beste Martin Bakker,

Bedankt voor uw reactie.
Onze ervaring is dat dit geen problemen oplevert. Wel is het zo dat interferentie kan optreden als de muren van staal (geaard) of
absorberend zijn. Daarnaast zijn geaarde leidingen vaak een oorzaak van interferentie. Uiteraard kunt door het verplaatsen van het acces point proberen te verhelpen, vaak kunt u hierbij de antennes richten. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar:
contact@hardwareconcurrent.nl.

Met vriendelijke groet,

J v Ham
http://www.hardwareconcurrent.nl
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:31
]{ing
]{ing is offline
93% quality 80% strength

zeer goede ontvangst met de pci kaart, ik zit nu op zolder, terwijl de router op de eerste verdieping staat. 2 vloeren ertussen en bijna volle ontvangst

pcmcia kaart in de laptop is wat (richting)gevoeliger.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 16:44
Martin
Martin is offline
Ik heb de WAP+WIFI nu in mijn bezit, mijn ervaringen:
  • Snel te installeren
  • Simpel te installeren
  • Duidelijk instellingen-menu
  • Ontvangst is redelijk goed

Ik heb er geen slecht woord voor
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 01:50
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
]{ing schreef:
93% quality 80% strength

zeer goede ontvangst met de pci kaart, ik zit nu op zolder, terwijl de router op de eerste verdieping staat. 2 vloeren ertussen en bijna volle ontvangst

pcmcia kaart in de laptop is wat (richting)gevoeliger.
Offtopic: raar woord, verdieping , wel kewl huis heb je , 4 etages oftewel 3 verdiepingen

Oud 21-01-2003, 13:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Blizz schreef:
Offtopic: raar woord, verdieping , wel kewl huis heb je , 4 etages oftewel 3 verdiepingen

čuh

ja vaag

een kelder een 1e een 2e en een 3e..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
vergeet niet om het goed te beveiligen zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 18:26
Martin
Martin is offline