Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2005, 18:54
Verwijderd
Hoi,
Wij hebben thuis kabel, onlang een router gekocht+kabel naar mijn pc in mijn kamer. Geen problemen mee gehad verder, was net aan het internetten, ineenkeer houdt internet er mee op, en in eens krijg ik de melding dat een 'local network area cable is unplugged'
Heb nergens aangezeten, op de router flikkert het lichtje voor mijn connectie (heel langzaam) heb alle andere kabetljes gecheckt en alles zit goed voor zover ik weet...
wat kan het zijn?

Raar dat het er zo ineens me eophoudt, ik heb ook mijn kabel rechtstreeks in de modem gedaan, en dan deedtie het ook niet...
Enige suggesties?

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 18:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2005, 19:54
ekki
ekki is offline
Heb je muizen?

Misschien is je netwerkkabel gewoon dood. Even een nieuwe knijpen en het is weer gefixt (of kopen natuurlijk).
Oud 30-09-2005, 21:01
Verwijderd
Eerlijk gezegd zat ik daar zelf ook aan te denken.. maar hij's nog maar een weekje oud?
Achter in de pc blinkt het lichtje oranje, nu is hij in de router wel constant en groen... kan dat betekenen dat er misschien iets mis is met de kabel? (Heb de bon nog dus kan zo terug, en moe tmorgen vroeg toch al bij de computerzaak langs)

Maar als dat het niet is, nouja, dat vraag ik dan morgen wel... we zullen zien...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 01:11
J-roenn
J-roenn is offline
bij een beetje computeraak hebben ze wel een apparaatje waarmee je kan meten of zo'n kabel goed is...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 01:18
Verwijderd
Dat Windows aangeeft dat 'a network cable is unplugged' zegt geen reet. Ik heb hier een drietal PCs verbonden via een netwerk en hij geeft regelmatig en volstrekt willekeurig dat één, twee of alle kabels 'unplugged' zijn - niet alleen als PCs uitstaan, maar ook als er gewoon netwerkverkeer is
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 02:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-10-2005 @ 02:18 :
Dat Windows aangeeft dat 'a network cable is unplugged' zegt geen reet. Ik heb hier een drietal PCs verbonden via een netwerk en hij geeft regelmatig en volstrekt willekeurig dat één, twee of alle kabels 'unplugged' zijn - niet alleen als PCs uitstaan, maar ook als er gewoon netwerkverkeer is
Ja maar min internet doet het dus ook niet, en beide verbindingen (bij netwerk zowel als internet) geeft hij aan dat de verbinding verbroken is.
Heb de kabel gechecht, dat is het hem niet, die doet het tussen de andere pc's wel, alle lichtjes branden zoals he thoort, geloof ik. (Mag ook wel, was noggal prijzig, die kabel)

Wat kan het zijn?
Ik heb geprobeerd een nieuwe verbinding te maken (onder network connectiond oid?) En dan krijg ik zo'n schermpje met dat er al een lokale netwerk verbinding is maar dat hij niet is aangesloten, of zoeits....

Ik snap e rhelemaal niks meer van? Kan het dus aan de computer liggen> Wat kan ik nu doen?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 15:08
Verwijderd
Hey.

Ik heb net mijn computer naar beneden gehaald en naast deze pc gezet, alles precies zo in elkaar gezet als dat ik het eerst had en nu doe thet internet het wel.

Kom dat gewoon omdat ik alle kabels e.d. er helemaal af gehad heb? Ik snap er nu helemaal niks meer van of is dit zo'n fluke die soms gewoon gebeurd?

Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 09:40
ekki
ekki is offline
Ik zou inderdaad even naar de computerwinkel gaan en je kabel door laten meten. Meteen het bonnetje mee, kun je 'm ruilen als ie stuk is.
Oud 02-10-2005, 15:58
Verwijderd
Nou, je moet wel onthouden dat Windows soms gewoon erg rottig doet met netwerken (zelfs XP Pro, dat bedoeld is voor netwerken nota bene). Heel af en toe heb ik dat ook wel eens, dan schijnt er ineens geen verbinding meer te zijn tussen mijn PCs en geven ze zichzelf allemaal automatische IPs. De enige oplossing is dan alle PCs rebooten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-10-2005 @ 02:18 :
Ik ken het probleem, maar bij mij wil firefox op zo'n moment nog wel eens ophouden met downloaden. En dat is erg vervelend als je net bezig bent met een bestand van een paar honderd MB. Ik heb uit nood maar zo'n "download accelerator" gedownload, maar het is wel vervelend.

Daarom gaat de linksys wireless router maar naar boven, voor de laptops van m'n huisgenoten en zet ik op mijn kamer gewoon een lekkere router met van die kabels (ka·bel (de ~ (m.), ~s)
1 lijn van 3 tot 6 ineengedraaide touwen van hennep, kunststof, staal enz.
2 buigzame leiding waarin draden gevat zijn voor het vervoer van elektriciteit, data enz.
3 kabeltelevisie) neer...
Reageren

Regels voor berichten