Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat mij betreft niet alleen voor jongeren, maar ook voor volwassenen.
Criminelen kosten de samenleving ontzettend veel geld. Zeker als ze opgesloten zitten. Waarom zullen we ze in plaats daarvan geen geld op laten brengen? Laat ze gewoon arbeid verrichten. Zo ken ik nog wel wat plaatsen die een extra spoorlijn kunnen gebruiken. Of wat bermen langs de snelwegen schoonmaken. Hup, aan de ketting ermee! Leren ze gelijk wat discipline, en zetten ze zich nuttig in voor de maatschappij.
Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 19:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jongeren kun je nog makkelijker op het rechte pad zetten denk ik. Voor volwassenen is het inderdaad een goed idee: - ze doen iets nuttigs voor de maatschappij. Dus financieel worden gevangenen 'goedkoper', omdat ze nu ook wat terug doen. - ze doen zelf nog eens wat anders dan alleen maar zitten in de cel. Dat is niet nuttig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan zijn er wel meer mensen die dan gaan zorgen dat ze een aanbeveling krijgen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat ze zoiets krijgen als: die en die heeft bewezen dat ie wil werken, hijs weer gewoon vrij burger, geleerd van zijn lessen blabla. |
![]() |
|
ja zeer zeker wel en inderdaad ook voor volwassenen. veel criminelen die vaker met de politie in aanraking komen hebben als mede-reden om in hun oude gedrag te vervallen het gebrek aan structuur en discipline. de uitgelezen kans om ze iets te laten doen en ze structuur en discipline aan te leren.
ik herinner me opeens een tv-programma over criminele jongeren in de vs die in een bootcamp hebben gezeten en als belangrijkste wat ze hebben geleerd zeggen dat ze nu weten hoe ze een structuur moeten opbouwen in hun leven. ze moeten alleen wel selecteren wie er geschikt voor is en wie niet.
||
![]() |
Citaat:
Wie bepaalt dat? |
![]() |
|
![]() |
Op zich allemaal positief enzo, om gevangenen te laten werken, maar vooral bij jongeren vind ik het belang van educatie even zwaar wegen. Ook bij ouderen werpt de combinatie van werken en een vaksopleiding echter vaak nog vruchten af. En dat is precies m'n punt: Het word allemaal al geprobeerd.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
laat ze maar fijn met zijn alleen opsluiten in in een werkkamp zetten wat naar school gaan etc en absoluut niet te zachtzinnig aanpakken. En geen luxe. En dna verschillende niveaus ieder niveau geeft nieuwe rechten en je kan ook terug vallen natuurlijk. b.v. Niveau 1 j slaapt op de grond wast je in een beek en doet je behoefte in een kuiltje en niet te veel en niet te weinig te eten geven dan leer je het wel af
![]() |
![]() |
|
![]() |
Als ze moeten werken, moeten ze ook een fatsoenlijk loon krijgen. Je kunt niet iemand dwingen te werken zonder diegene een loon geven. Dat is slavernij.
||
![]() |
Citaat:
En inderdaad: zulke kampen zijn het proberen waard. Als het werkt, zou het mooi zijn. Wel is het denk ik belangrijk de achtergrond van de jongere/volwassene te onderzoeken. Misschien zijn er inderdaad nog mogelijkheden op normaal functioneren in de samenleving - zulke jongeren moet je dan neit in een strafkamp stoppen vind ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Echt' geld krijgen ze natuurlijk niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat: