Oud 21-01-2003, 17:16
ShiningStar
ShiningStar is offline
Vind je dat er strafkampen/heropvoedingskampen moeten komen voor geweldplegende jongeren?????

Waarom wel/ waarom niet??

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 17:22
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja zo'n soort bootcamp zodat ze dicipline krijgen, maar dat hoeven ze niet alleen bij jongeren te doen, er zijn ook genoeg volwassenen die het kunnen gebruiken.
Oud 21-01-2003, 19:02
Frondish
Frondish is offline
Ja deze moeten er zeker komen de criminelen moeten gewoon goed en opnieuw worden opgevoed anders kom je er nooit vanaf
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:03
NN
NN is offline
Ik ben tegen. Vooral jongeren moeten niet via strenge repressie worden opgevoed, maar op een educatieve wijze. Leg hen uit waarom iets wel of niet kan, dat werkt beter dan het onverbiddelijk te verbieden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:09
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik ben tegen. Vooral jongeren moeten niet via strenge repressie worden opgevoed, maar op een educatieve wijze. Leg hen uit waarom iets wel of niet kan, dat werkt beter dan het onverbiddelijk te verbieden.
Voor sommigen is het daarvoor te laat. En als mensen in de fout blijven gaan vind ik het geen slecht idee. Al hoeft het er van mij niet zo erg aan toe te gaan als in de VS, waar zelfs een jongen is overleden, omdat hij te lang in de brandende zon MOEST staan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:32
Unexplained
Unexplained is offline
Wat mij betreft niet alleen voor jongeren, maar ook voor volwassenen.

Criminelen kosten de samenleving ontzettend veel geld. Zeker als ze opgesloten zitten. Waarom zullen we ze in plaats daarvan geen geld op laten brengen?
Laat ze gewoon arbeid verrichten. Zo ken ik nog wel wat plaatsen die een extra spoorlijn kunnen gebruiken. Of wat bermen langs de snelwegen schoonmaken.

Hup, aan de ketting ermee!

Leren ze gelijk wat discipline, en zetten ze zich nuttig in voor de maatschappij.

Laatst gewijzigd op 21-01-2003 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:51
Verwijderd
ja, maar dan zou je het zo kunnen doen:
als hij een goed resultaat krijgt zou hij een aanbeveling moeten krijgen zodat ie in de maatschappij beter werk kan krijgen.

immers, drugsdealen ofzo verdient toch echt beter als post sorteren bij de ptt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Wat mij betreft niet alleen voor jongeren, maar ook voor volwassenen.

Criminelen kosten de samenleving ontzettend veel geld. Zeker als ze opgesloten zitten. Waarom zullen we ze in plaats daarvan geen geld op laten brengen?
Laat ze gewoon arbeid verrichten. Zo ken ik nog wel wat plaatsen die een extra spoorlijn kunnen gebruiken. Of wat bermen langs de snelwegen schoonmaken.

Hup, aan de ketting ermee!

Leren ze gelijk wat discipline, en zetten ze zich nuttig in voor de maatschappij.
Ik zou juist zegen, júist voor volwassenen.
Jongeren kun je nog makkelijker op het rechte pad zetten denk ik.
Voor volwassenen is het inderdaad een goed idee:
- ze doen iets nuttigs voor de maatschappij. Dus financieel worden gevangenen 'goedkoper', omdat ze nu ook wat terug doen.
- ze doen zelf nog eens wat anders dan alleen maar zitten in de cel. Dat is niet nuttig.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:55
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
Havock schreef:
ja, maar dan zou je het zo kunnen doen:
als hij een goed resultaat krijgt zou hij een aanbeveling moeten krijgen zodat ie in de maatschappij beter werk kan krijgen.

immers, drugsdealen ofzo verdient toch echt beter als post sorteren bij de ptt

Dan zijn er wel meer mensen die dan gaan zorgen dat ze een aanbeveling krijgen...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:57
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ja zo'n soort bootcamp zodat ze dicipline krijgen, maar dat hoeven ze niet alleen bij jongeren te doen, er zijn ook genoeg volwassenen die het kunnen gebruiken.
Ik ben het hier eens met de SP .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
ShiningStar schreef:
Dan zijn er wel meer mensen die dan gaan zorgen dat ze een aanbeveling krijgen...
ik heb het er dan ook over dat ze zich eerst zoveel jaar hebben bewezen in de maatschappj.

dat ze zoiets krijgen als:
die en die heeft bewezen dat ie wil werken, hijs weer gewoon vrij burger, geleerd van zijn lessen blabla.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 08:56
xcorienx
xcorienx is offline
ja zeer zeker wel en inderdaad ook voor volwassenen. veel criminelen die vaker met de politie in aanraking komen hebben als mede-reden om in hun oude gedrag te vervallen het gebrek aan structuur en discipline. de uitgelezen kans om ze iets te laten doen en ze structuur en discipline aan te leren.
ik herinner me opeens een tv-programma over criminele jongeren in de vs die in een bootcamp hebben gezeten en als belangrijkste wat ze hebben geleerd zeggen dat ze nu weten hoe ze een structuur moeten opbouwen in hun leven.
ze moeten alleen wel selecteren wie er geschikt voor is en wie niet.
Oud 25-01-2003, 12:43
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
xcorienx schreef:
ja zeer zeker wel en inderdaad ook voor volwassenen. veel criminelen die vaker met de politie in aanraking komen hebben als mede-reden om in hun oude gedrag te vervallen het gebrek aan structuur en discipline. de uitgelezen kans om ze iets te laten doen en ze structuur en discipline aan te leren.
ik herinner me opeens een tv-programma over criminele jongeren in de vs die in een bootcamp hebben gezeten en als belangrijkste wat ze hebben geleerd zeggen dat ze nu weten hoe ze een structuur moeten opbouwen in hun leven.
ze moeten alleen wel selecteren wie er geschikt voor is en wie niet.
Wie zouden er dan wel en wie niet geschikt voor zijn??
Wie bepaalt dat?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Op zich allemaal positief enzo, om gevangenen te laten werken, maar vooral bij jongeren vind ik het belang van educatie even zwaar wegen. Ook bij ouderen werpt de combinatie van werken en een vaksopleiding echter vaak nog vruchten af. En dat is precies m'n punt: Het word allemaal al geprobeerd.
Oud 25-01-2003, 15:06
Isa
Isa is offline
als het helpt wel. anders niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 23:21
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
ShiningStar schreef:
Wie zouden er dan wel en wie niet geschikt voor zijn??
Wie bepaalt dat?
degene die een oordeel uitspreekt: de rechter. het heeft bijvoorbeeld weinig nut om geweldplegers wegens psychische redenen in een heropvoedingskamp te stoppen. de nuttigheid moet afgewogen worden.
Oud 25-01-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als het helpt wel. anders niet.
Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 23:40
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ja ik ben er wel mee eens.

In kampen sturen en daar 2 x per dag een stukje brood geven.

Toileten on-hygienisch

Dat zal ze leren.

Anders de bak in
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:18
wilco984
wilco984 is offline
Ik vind dat er een systeem moet komen met verschillende straffen in zo'n kamp. Bij eerdere keren wordt er zo'n kamp ingeschakeld als de jongere door blijft gaan.. 3 x is scheepsrecht dan moet ie maar een paar jaar in de cel..
Oud 26-01-2003, 21:05
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
Ja ik ben er wel mee eens.

In kampen sturen en daar 2 x per dag een stukje brood geven.

Toileten on-hygienisch

Dat zal ze leren.

Anders de bak in
ik vrees dat dat niet gaat lukken
Oud 29-01-2003, 20:10
Tha-Fonzzz
Tha-Fonzzz is offline
Weet nie of t wel zo'n goed idee is. Ik denk dat een soort van groepstherapie of iets dergelijks beter is. Dan leren ze om sociaal bezig te zijn. Zo'n werkkamp leert ze echt niks af en dat was dacht ik toch de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
laat ze maar fijn met zijn alleen opsluiten in in een werkkamp zetten wat naar school gaan etc en absoluut niet te zachtzinnig aanpakken. En geen luxe. En dna verschillende niveaus ieder niveau geeft nieuwe rechten en je kan ook terug vallen natuurlijk. b.v. Niveau 1 j slaapt op de grond wast je in een beek en doet je behoefte in een kuiltje en niet te veel en niet te weinig te eten geven dan leer je het wel af en dan ieder niveau wat verbeteren
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:43
dystopia
dystopia is offline
Als ze moeten werken, moeten ze ook een fatsoenlijk loon krijgen. Je kunt niet iemand dwingen te werken zonder diegene een loon geven. Dat is slavernij.
Oud 04-02-2003, 10:19
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Als ze moeten werken, moeten ze ook een fatsoenlijk loon krijgen. Je kunt niet iemand dwingen te werken zonder diegene een loon geven. Dat is slavernij.
Niet als je ze laat werken tegen kost en inwoning.

En inderdaad: zulke kampen zijn het proberen waard. Als het werkt, zou het mooi zijn. Wel is het denk ik belangrijk de achtergrond van de jongere/volwassene te onderzoeken. Misschien zijn er inderdaad nog mogelijkheden op normaal functioneren in de samenleving - zulke jongeren moet je dan neit in een strafkamp stoppen vind ik.
Oud 04-02-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Ze moeten werken in ruil voor loon in natura. Als je als gedetineerde in de gevangenis zit, krijg je echt niet zomaar een TV, radio, of kranten. Dáár moet je dus voor werken. Je krijgt een symbolisch bedrag voor elk gewerkt uur en daarmee kun je je TV, de videobanden e.d. mee 'betalen'.

'Echt' geld krijgen ze natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 16:40
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
ik noem dat gewoon straf.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Niet als je ze laat werken tegen kost en inwoning.
Hallo? Wanneer je iemand dwingt om te werken in ruil voor gedwongen kost en inwoning kun je niet spreken van een keus.

Citaat:
En inderdaad: zulke kampen zijn het proberen waard. Als het werkt, zou het mooi zijn. Wel is het denk ik belangrijk de achtergrond van de jongere/volwassene te onderzoeken. Misschien zijn er inderdaad nog mogelijkheden op normaal functioneren in de samenleving - zulke jongeren moet je dan neit in een strafkamp stoppen vind ik.
Stoppen, prachtige woordkeus.

Citaat:
nare man schreef:
Ze moeten werken in ruil voor loon in natura. Als je als gedetineerde in de gevangenis zit, krijg je echt niet zomaar een TV, radio, of kranten. Dáár moet je dus voor werken. Je krijgt een symbolisch bedrag voor elk gewerkt uur en daarmee kun je je TV, de videobanden e.d. mee 'betalen'.
Huren bedoel je. Feit blijft dat het hier om gedwongen arbeid gaat, en dan noem ik slavernij.

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik noem dat gewoon straf.
leuk joh! ik noem het mensen gebruiken
Oud 04-02-2003, 20:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
leuk joh! ik noem het mensen gebruiken
In jou visie betekend dat dus ook dat HALT-straffen niuet kunnen en dat je deze jongeren maar gewoon moet opsluiten in een cel voor een x-aantal uren?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten