![]() |
|
Nee, maar zit er wel aan te denken, omdat mijn vriendje nogal een losbandig seksueel verleden heeft en wij het zonder condoom doen. Hij zegt wel altijd condoom gebruikt te hebben, maar je weet maar nooit wat er door orale seks en andere gekke dingen kan gebeuren.
||
![]() |
Citaat:
ik weet dat de kans nihil is, maar ik heb wel een beetje angst voor dat soort dingen.. bedankt iig! ![]()
||
Citaat:
![]() Bij mij is het hetzelfde maar ik zit er wel eens over na te denken, want er zijn ook SOA's die je zelf kan ontwikkelen of al vanaf je geboorte hebt, toch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
laat me plies ff weten als jij er wat meer over weet.. keej?
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
nee, nog niet.
Ik ga volgende week echter naar de dokter voor een SOA test. Ik heb geen zekerheid van een 'veilig' verleden.. Of, ik bedoel.. een veilig verleden van exen van mij. Ik heb mn lesje wel geleerd, nooit mee onveilig.. Maar nu wil ik gewoon zeker weten dat ik niks heb.. dus deze week. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
was het eigenlijk een grote stap om daarvoor naar de dokter te stappen? ik zou me eerlijk gezegt rot schamen, ook al is het voor een dokter de gewoonste zaak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik niet, maar nu vraag ik me dus wel af wanneer een SOA kan optreden. Ik heb nu een vaste vriend en hij is de eertse jongen waar ik geen condoom bij heb gebruikt (ik gebruik de pil). heb hiervoor met 3 andere jongen gevreen en daarbij heb ik allemaal een condoom gebruikt. hij heeft maar met 1 ander meisje seks gehad, en voor haar was t ook de eerste keer zonder condoom.
hm. misschien moet ik toch maar laten doen? je weet maar nooit. hoe veel kost zo'n test?
|
Verwijderd
|
[Morgan] *Morgan verwijdert quote* ff niet spammen ok... weet dat dat nog niet echt spammen was, maar het loopt er straks op uit en dan blijven we bezig. [/Morgan]
ik heb me nooit op een SOA laten testen... ik vind het niet nodig... weet niet van wie ik er een had moeten krijgen... zie ook topic over onveilig vrijen ![]() Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 20:17. |
![]() |
||
Citaat:
"Hiv, hepatitis B en syfilis kunnen tijdens de zwangerschap worden overgedragen van moeder op kind. Hiv, hepatitis B, syfilis, chlamydia, herpes genitalis en gonorroe kunnen tijdens de geboorte worden overgedragen op de baby." Maar het lijkt mij dat die kans vrij nihil is... Meer info: www.soa.nl |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() de kans lijkt me inderdaad erg klein,
|
![]() |
Het is een bloedtest, dus er zit niemand in je te porren, zal ik maar zeggen. Een urine test is niet betrouwbaar genoeg, van een uitstrijkeje kunnen ze alleen zien of je op dit moment iets hebt. Maar voor antistoffen, dus of je ooit iets gehad hebt,of erger nog, HIV-positief bent, is een bloedtest noodzakelijk.
Het wordt via de huisarts wel vergoed, maar je wil toch niet dat je moeder in het verzekeringsoverzicht ziet dat jij je ooit hebt laten testen? De GGD is anoniem. Betaal die paar tientjes nou maar.yt
||
![]() |
Citaat:
Wat ze doen hangt af van welke ziekte en of je klachten hebt danwel voor de zekerheid komt. De zekerste test is bloed prikken. Even au. Uitstrijkje is niet pijnlijk, wel genant en wat ongemakkelijk. Maar goed, die mensen kijken echt niet meer op van een paar blote billen. En na afloop trakteer je jezelf gewoon op een Snickers. Urinetest is niet betrouwbaar genoeg. Kosten: afhankelijk van hoe uitgebreid de test is. Tussen de 20 en 50 Euro. Wordt vergoed bij de huisarts. Bij de GG en GD weet ik niet zeker. Hangt ook af van je verzekeringspakket. Na een weekje heb je de uitslag.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Sperma Doorslikken Records070 | 6 | 28-11-2011 20:00 | |
Seksualiteit |
Angst HIV RickvdH | 12 | 14-10-2011 10:50 | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 | |